• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E92 330i winterbeurtje

Wouter_BMW

Detailing guru
3 sep 2016
720
153
37
Harlingen
Deze betreffende E92 zie ik een paar keer per jaar. Afgelopen seizoen zijn er flink wat kilometers gereden, dus de lak had wat meer te verduren dan normaal. Aangezien ik de auto maar een dagje kon hebben zijn we vooral voor bescherming en iets minder correctie gegaan.
Op de eerste foto de vervuiling van de lak.
IMG_0080.jpeg


De velgen konden ook wel enige liefde hebben.

IMG_0081.jpeg


De behandeling begonnen met Nanolex Pre-Wash en Non-Ferro voor de velgen. Hiermee al heel wat vervuiling kunnen verwijderen.

IMG_0082.jpeg


Ook op de lak deden de Non-Ferro, daarna ValetPro Tar & Glue en als laatste Waxaddict Shampoo hun werk.

IMG_0085.jpeg
IMG_0087.jpeg


Na het wassen de auto lekker binnen gezet, het was koud vorige week. Kleien met DodoJuice Supernatural klei en Born Slippy Concentrate. Aangezien de lak qua swirls/krassen niet heel slecht was had ik geen zin in eventuele marring door de klei. Mijn ervaring is met deze combi, dat er weinig 'schade' aangericht wordt.

IMG_0088.jpeg
IMG_0090.jpeg
IMG_0092.jpeg


Bovenstaand een slechte foto, helaas de beste die ik heb. Met Scholl S30 op de gele Rupes pad met de LHR 15 en Mini de hele auto gepolijst om wat glans terug te halen. Met de eigenaar afgesproken eventueel in het voorjaar toch wat meer te corrigeren indien gewenst, ook is er dan wat steenslag weg te werken.

IMG_0094.jpeg


Onder de motorkap gereinigd met APC+D 1:20 en een kwast en wat doeken. Hierna gevoed met Gyeon Preserve, een nieuwe favoriet!

IMG_0095.jpeg
IMG_0102.jpeg


Als bescherming is voor Waxaddict Quartz gekozen, een heerlijk wax in mijn ogen. Zeker binnen met goede omstandigheden niet lastig aan te brengen en af te nemen. De banden zijn in de WA Feeder gezet en de velgen in de Autoglym Alloy Wheel Sealant.

IMG_0096.jpeg
IMG_0097.jpeg


Het interieur heb ik grondig uitgezogen en gereinigd. Het leer met Autoglym Leather Cleaner en de rest met Poorboys APC+D. Glas van binnen met Gyeon Glass, buiten is het glas in de Clearvue gezet.

Het Leder is gevoed met AG Leather Care Balm en het kunststof met Poorboys Natural Look.

IMG_0100.jpeg
IMG_0101.jpeg


De eigenaar is weer tevreden de weg op, daar gaat het uiteindelijk om!
 

Bijlagen

  • IMG_0099.jpeg
    IMG_0099.jpeg
    233,9 KB · Weergaven: 108
@Timm dankjewel! Met 1 dag speel ik een beetje vals, aangezien ik 's middags halverwege de middag meestal start met wassen en kleien, waarna ik de auto binnen zet voor de nacht. De volgende ochtend vroeg start ik dan met polijsten, op de brug, wat denk ik ook wat tijdwinst geeft. Na het polijsten en waxen kan ik dan onder kap en het interieur aanpakken, zodat ik net na het middaguur de auto klaar heb.
Als er echt defecten zijn en er gecorrigeerd moet worden, dan lopen de uren snel op;)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Timm
Mooie wagen. Is echt goed door gewerkt zeg!!

Die WA Quartz moet ik toch nog eens proberen. Ik had er niet echt goede ervaring mee jammer genoeg.
 
Mijn ervaring met Quartz is dat wanneer je hem binnen en 'warm' aanbrengt, de cure tijd net wat onder de aangegeven tijd ligt. Ik doe de auto in twee stukken, dak, motorkap en kofferdeksel. Deze check ik met de swipetest, maar dan met een doekje. Zodra hij lekker afneemt, afnemen!
Vervolgens zet ik de rest van de panelen in de wax en neem ik met dezelfde cure tijd deze ook af. De duurzaamheid en beading van Quartz maken de soms iets lastigere manier van aanbrengen bij mij meer dan goed!
 
Ja voorlopig is het niet de moment om het nog eens te proberen. Veels te koud aangezien ik moet buiten werken. Ben er wel van overtuigd dat het een topwax is.
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW