Heb mij afgelopen week wat kunnen amuseren met een auto die ik al wat vaker poets : (de rechtse wagen....)
Door tijdsgebrek weinig foto's genomen ...sorry hiervoor :schaam ........alles gebeurt hier op straat namelijk
Dag 1 (na de dagtaak telkens) :
Velgen gepoetst met de wheelbrush van Mothers en een kleine ez-brush . Heb daarvoor mijn standaard velgenreiniger voor genomen : Bilberry 1/10 en na afspoelen de velgen ingespoten met de "kloon" van iron-x (Kenotek-versie) .
De auto volledig gewassen en gekleid :
Foamen met Autofinesse avalanche 1/9 , 1 liter in totaal over heel de auto gespoten ....
Tijdens het uitlekken van de foam heb ik zoveel mogelijk kiertjes / naden met een zachte kwast ingeborsteld .
Dan afgespoten met de HD-reiniger en de auto gewassen volgens de 2EM met een overdosis shampoo ss&suds van Poorboys en mijn favoriete washandschoen van Carpro : (oude foto )
Kleien gedaan met een (nieuwe) clay block van Carpro en DJ-born slippy 1/10 .
Tijdens het kleien heb ik wel een emmer met GG gebruikt om dat sponsje regelmatig proper te wrijven over de GG .
Sneller kleien kan zeker met zo'n block MAAR : afhankelijk van de hardheid van de lak en ook het gebruiken van een nieuwe block is het best mogelijk dat de lak doffe plekjes krijgt door het gebruik ervan : kijk in het donkere gedeelte links op de foto
(onlangs mijn eigen auto nog gedaan met een zelfde block en daar was NIETS op te zien)
Dat de auto een polijstbeurtje kon gebruiken was duidelijk ....
De eigenaar gaat zelf af en toe eens met de auto naar een wasbox met dit resultaat :
Dag2 :
Deze keer de 1EM toegepast op de koffer die ik ging polijsten en na afspoelen afgedroogd met s&w 1/1 .
Polijsten gebeurde met mijn Flex 3401 vrg , een oranje pad en de compound van Meguiars D300 ( die oorspronkelijk ontworpen is voor MF-pads , maar ik vind de correctie super met een foampad dus .... )
https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Correction_Compound_473ml_D30016_102049
Afwerken gebeurde met Monello Finale op een zwarte pad en na afnemen met IPA 1/2 demi-water waren alle swirls en waskrasjes verdwenen.
En toen begon het pijpestelen te regenen en ben ik naar binnen gevlucht ]-0
Na het avondeten ben ik dan maar terug begonnen .........deze keer met het interieur .
Alles afgenomen met verschillende pads en doekjes en water met een scheutje APC (poorboys) en nagelopen met s&w 1/1
Leuk detail : er zijn speciale vakjes voorzien waar je een muziekcassettes in kan steken ........wie kent die nog ?
De zetels zijn zwart leder en na proper maken heb ik deze gevoed met deze conditioner van Gliptone :
https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Liquid_Leather_Conditioner__250ml_GT11_101624
Helaas enkel foto's van voor het proper maken.........toen was het nog licht namelijk .
En toen was het weer 22.30h gepasseerd
Dag3 :
Nogmaals een wasje met de 1EM en deze keer geen regendruppeltje te zien.....
De auto volledig gepolijst volgens bovenvermelde stap en na afnemen met IPA 1/2 demi-water een waxlaag aangebracht :
(idd geen glaze )
wax van dienst :
Had deze wax nog maar enkel op een deel van m'n eigen wagen toegepast en wist al dat deze een erg mooie beading gaf :
1 dag na het polijsten en waxen zag de auto er zo uit :
De handgrepen en strips zijn voorzien van een dressing : (Kenotek)
Dag4 :
Onder de motorkap was er wel enige verbetering mogelijk :
Van :
Naar : (50/50 op sommige delen)
+
Volgende keer ga ik nog wat andere delen netjes maken om het geheel nog mooier te maken.
Enkele oude mf-doekjes gebruikt , borstels en een mild sopje (APC) , nagelopen met een vochtige mf-doek en de plastic/rubbers voorzien van een dressing (Kenotek)
Deze dus :
Ook de bling-bling-banden worden hiermee gedaan , het blinkend effect is na enkele dagen weg en er blijft een mooie zwarte band over voor langere tijd .
Het voordeel van deze dressing is dat je zelfs op natte banden dit kan aanbrengen. Een kwartiertje na het aan brengen neem ik alles af met een (oude) mf-doek en is er geen kans meer op spetters op de lak van de auto .
Hier staat ie dan in volle glorie :
+
Bedankt voor het lezen , eventuele opmerkingen / vragen / tips zijn welkom
Door tijdsgebrek weinig foto's genomen ...sorry hiervoor :schaam ........alles gebeurt hier op straat namelijk
Dag 1 (na de dagtaak telkens) :
Velgen gepoetst met de wheelbrush van Mothers en een kleine ez-brush . Heb daarvoor mijn standaard velgenreiniger voor genomen : Bilberry 1/10 en na afspoelen de velgen ingespoten met de "kloon" van iron-x (Kenotek-versie) .
De auto volledig gewassen en gekleid :
Foamen met Autofinesse avalanche 1/9 , 1 liter in totaal over heel de auto gespoten ....
Tijdens het uitlekken van de foam heb ik zoveel mogelijk kiertjes / naden met een zachte kwast ingeborsteld .
Dan afgespoten met de HD-reiniger en de auto gewassen volgens de 2EM met een overdosis shampoo ss&suds van Poorboys en mijn favoriete washandschoen van Carpro : (oude foto )
Kleien gedaan met een (nieuwe) clay block van Carpro en DJ-born slippy 1/10 .
Tijdens het kleien heb ik wel een emmer met GG gebruikt om dat sponsje regelmatig proper te wrijven over de GG .
Sneller kleien kan zeker met zo'n block MAAR : afhankelijk van de hardheid van de lak en ook het gebruiken van een nieuwe block is het best mogelijk dat de lak doffe plekjes krijgt door het gebruik ervan : kijk in het donkere gedeelte links op de foto
(onlangs mijn eigen auto nog gedaan met een zelfde block en daar was NIETS op te zien)
Dat de auto een polijstbeurtje kon gebruiken was duidelijk ....
De eigenaar gaat zelf af en toe eens met de auto naar een wasbox met dit resultaat :
Dag2 :
Deze keer de 1EM toegepast op de koffer die ik ging polijsten en na afspoelen afgedroogd met s&w 1/1 .
Polijsten gebeurde met mijn Flex 3401 vrg , een oranje pad en de compound van Meguiars D300 ( die oorspronkelijk ontworpen is voor MF-pads , maar ik vind de correctie super met een foampad dus .... )
https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Correction_Compound_473ml_D30016_102049
Afwerken gebeurde met Monello Finale op een zwarte pad en na afnemen met IPA 1/2 demi-water waren alle swirls en waskrasjes verdwenen.
En toen begon het pijpestelen te regenen en ben ik naar binnen gevlucht ]-0
Na het avondeten ben ik dan maar terug begonnen .........deze keer met het interieur .
Alles afgenomen met verschillende pads en doekjes en water met een scheutje APC (poorboys) en nagelopen met s&w 1/1
Leuk detail : er zijn speciale vakjes voorzien waar je een muziekcassettes in kan steken ........wie kent die nog ?
De zetels zijn zwart leder en na proper maken heb ik deze gevoed met deze conditioner van Gliptone :
https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Liquid_Leather_Conditioner__250ml_GT11_101624
Helaas enkel foto's van voor het proper maken.........toen was het nog licht namelijk .
En toen was het weer 22.30h gepasseerd
Dag3 :
Nogmaals een wasje met de 1EM en deze keer geen regendruppeltje te zien.....
De auto volledig gepolijst volgens bovenvermelde stap en na afnemen met IPA 1/2 demi-water een waxlaag aangebracht :
(idd geen glaze )
wax van dienst :
Had deze wax nog maar enkel op een deel van m'n eigen wagen toegepast en wist al dat deze een erg mooie beading gaf :
1 dag na het polijsten en waxen zag de auto er zo uit :
De handgrepen en strips zijn voorzien van een dressing : (Kenotek)
Dag4 :
Onder de motorkap was er wel enige verbetering mogelijk :
Van :
Naar : (50/50 op sommige delen)
+
Volgende keer ga ik nog wat andere delen netjes maken om het geheel nog mooier te maken.
Enkele oude mf-doekjes gebruikt , borstels en een mild sopje (APC) , nagelopen met een vochtige mf-doek en de plastic/rubbers voorzien van een dressing (Kenotek)
Deze dus :
Ook de bling-bling-banden worden hiermee gedaan , het blinkend effect is na enkele dagen weg en er blijft een mooie zwarte band over voor langere tijd .
Het voordeel van deze dressing is dat je zelfs op natte banden dit kan aanbrengen. Een kwartiertje na het aan brengen neem ik alles af met een (oude) mf-doek en is er geen kans meer op spetters op de lak van de auto .
Hier staat ie dan in volle glorie :
+
Bedankt voor het lezen , eventuele opmerkingen / vragen / tips zijn welkom