• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW M3 1996 +320 pk....

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Heb mij afgelopen week wat kunnen amuseren met een auto die ik al wat vaker poets : (de rechtse wagen....)
IMG_4003.webp


Door tijdsgebrek weinig foto's genomen ...sorry hiervoor :schaam ........alles gebeurt hier op straat namelijk
Dag 1 (na de dagtaak telkens) :
Velgen gepoetst met de wheelbrush van Mothers en een kleine ez-brush . Heb daarvoor mijn standaard velgenreiniger voor genomen : Bilberry 1/10 en na afspoelen de velgen ingespoten met de "kloon" van iron-x (Kenotek-versie) .
De auto volledig gewassen en gekleid :
Foamen met Autofinesse avalanche 1/9 , 1 liter in totaal over heel de auto gespoten ....
Tijdens het uitlekken van de foam heb ik zoveel mogelijk kiertjes / naden met een zachte kwast ingeborsteld .
Dan afgespoten met de HD-reiniger en de auto gewassen volgens de 2EM met een overdosis shampoo ss&suds van Poorboys en mijn favoriete washandschoen van Carpro : (oude foto )
006-2.webp

Kleien gedaan met een (nieuwe) clay block van Carpro en DJ-born slippy 1/10 .
Tijdens het kleien heb ik wel een emmer met GG gebruikt om dat sponsje regelmatig proper te wrijven over de GG .
Sneller kleien kan zeker met zo'n block MAAR : afhankelijk van de hardheid van de lak en ook het gebruiken van een nieuwe block is het best mogelijk dat de lak doffe plekjes krijgt door het gebruik ervan : kijk in het donkere gedeelte links op de foto
140513002_zps5e17b6d5.webp

(onlangs mijn eigen auto nog gedaan met een zelfde block en daar was NIETS op te zien)
Dat de auto een polijstbeurtje kon gebruiken was duidelijk ....
De eigenaar gaat zelf af en toe eens met de auto naar een wasbox met dit resultaat :
150513014_zpsba17e672.webp

Dag2 :
Deze keer de 1EM toegepast op de koffer die ik ging polijsten en na afspoelen afgedroogd met s&w 1/1 .
Polijsten gebeurde met mijn Flex 3401 vrg , een oranje pad en de compound van Meguiars D300 ( die oorspronkelijk ontworpen is voor MF-pads , maar ik vind de correctie super met een foampad dus .... )
https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Correction_Compound_473ml_D30016_102049
Afwerken gebeurde met Monello Finale op een zwarte pad en na afnemen met IPA 1/2 demi-water waren alle swirls en waskrasjes verdwenen.
En toen begon het pijpestelen te regenen en ben ik naar binnen gevlucht ]-0
Na het avondeten ben ik dan maar terug begonnen .........deze keer met het interieur .
Alles afgenomen met verschillende pads en doekjes en water met een scheutje APC (poorboys) en nagelopen met s&w 1/1
Leuk detail : er zijn speciale vakjes voorzien waar je een muziekcassettes in kan steken ........wie kent die nog ?
130513023_zps73789f3d.webp

De zetels zijn zwart leder en na proper maken heb ik deze gevoed met deze conditioner van Gliptone :
https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Liquid_Leather_Conditioner__250ml_GT11_101624
Helaas enkel foto's van voor het proper maken.........toen was het nog licht namelijk .
130513021_zpsfceb56ed.webp

En toen was het weer 22.30h gepasseerd
Dag3 :
Nogmaals een wasje met de 1EM en deze keer geen regendruppeltje te zien.....:jippie
De auto volledig gepolijst volgens bovenvermelde stap en na afnemen met IPA 1/2 demi-water een waxlaag aangebracht :
(idd geen glaze )
150513024_zps80aeb734.webp

wax van dienst :
150513016_zps3a2a0eef.webp

Had deze wax nog maar enkel op een deel van m'n eigen wagen toegepast en wist al dat deze een erg mooie beading gaf :
1 dag na het polijsten en waxen zag de auto er zo uit :
160513009_zps83d71390.webp

De handgrepen en strips zijn voorzien van een dressing : (Kenotek)
160513011_zps1e53f7ab.webp

Dag4 :
Onder de motorkap was er wel enige verbetering mogelijk :
Van :
150513025_zps08331c9c.webp

Naar : (50/50 op sommige delen)
150513027_zpsdb3379be.webp

+
170513006_zpsdc3e6b3c.webp

Volgende keer ga ik nog wat andere delen netjes maken om het geheel nog mooier te maken.
Enkele oude mf-doekjes gebruikt , borstels en een mild sopje (APC) , nagelopen met een vochtige mf-doek en de plastic/rubbers voorzien van een dressing (Kenotek)
Deze dus :
008-7.webp

Ook de bling-bling-banden worden hiermee gedaan , het blinkend effect is na enkele dagen weg en er blijft een mooie zwarte band over voor langere tijd .
Het voordeel van deze dressing is dat je zelfs op natte banden dit kan aanbrengen. Een kwartiertje na het aan brengen neem ik alles af met een (oude) mf-doek en is er geen kans meer op spetters op de lak van de auto .
130513016_zps7295590f.webp

Hier staat ie dan in volle glorie :
130513011_zps141981d6.webp

+
130513012_zps0ffd081b.webp

Bedankt voor het lezen , eventuele opmerkingen / vragen / tips zijn welkom ;)
 
Nee hoor , dat is een excenter die "blijft gaan" .
Deze :
005.webp

ietsje aangepast voor de 5.5" pads , de schuine rand is er af en zo won ik +- 10 mm in doormeter .
012.webp


Een Rotary zit er mogelijk wel aan te komen....:-"
 
Het zijn er trouwens 321...:lol


Mooie show-off, en leuk dat er nog meer mensen zo gefocused zijn op het origineel houden van de bolide!
 
Ziet er netjes uit! :cool Mooie wagen ook. Zitten wel een x-aantal foto's tussen die we al meerdere malen voorbij hebben zien komen op het forum.
 
Toch bedankt reeds voor het bekijken en waarderen van mijn "straatwerk"

- de scenic is ondertussen reeds gewassen hoor
- dat origineel houden is wel oké , maar ik zou toch wel een paar delen laten herspuiten......of is dat not done ?
- foto's.....ik weet het , maar het gaat dan bvb niet om de auto , eerder om een product te laten zien (washandschoen , dressing , ....)
als ik de wagen in een stalling kon doen kon ik idd wel meer tijd steken in het maken van nieuwe foto's .
- 321 pk dus
- zelf vind ik dit ook een erg mooie kleur , toen kostte deze kleur zo'n 5000€ ? (of was het nog frank of mark) extra.....

De eigenaar was erg tevreden , vooral met het onderhuidse opsmukken van de plastic delen en de mooie beading op heel de wagen 8-())
 
Nette detail GSM, inderdaad een mooie kleur die je er echt uit kunt laten springen.
Aantal PK's vind ik niet zo interessant op een detailforum, wél of ze in een verzorgde koets zitten.

Oh ja Franken en Marken scheelde in die tijd een factor zes of zeven volgens mij, dat scheelt nogal een slok op een borrel. (Edit: hoe zat het nou ook weer? een stuk of 40 franken in een euro, en 2 marken in een euro, factor 20 dus)
 
BlackPassat;328665 zei:
Aantal PK's vind ik niet zo interessant op een detailforum, wél of ze in een verzorgde koets zitten.
)

Net zoals het merk en type... Volgende topicnaam wordt dus "Doffe auto wordt glanzende auto" :lol

Maar ik snap je, daarbij weten de échte liefhebbers wel dat dit een 3.2 is ipv een 3.0.
 
Mooi werk gsm!

dit weekend ook voor het eerst gebruik gemaakt van de flex VRG,

moet wel zeggen dat die backingplate net iets te groot is voor de 5,5" pads,

hoe heb je dat gedaan met je backingplate gewoon afgesneden?
 
Wout_RS;329085 zei:
Mooi werk gsm! hoe heb je dat gedaan met je backingplate gewoon afgesneden?

Bedankt ;)

@hoe : eerst met een stanleymes zoveel mogelijk weggesneden tot bijna tegen de rechte rand (plastic) en daarna die plastic dubbel afgetaped en de rest afgeslepen met een bandschuurmachine.....waarbij ik de machine vast had gezet met een "sergeant" en dan tot tot net tegen de tape schuren...
004-1.webp

Het blijft echter opletten geblazen , je moet het een beetje aanvoelen ook . Maar het gaat idd wel :
023-1.webp