• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X3 3L Diesel MY 2011

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Afgelopen weekend de auto van m'n oom van bijna een jaar oud een winterbehandeling laten ondergaan.

Eerst een paar foto's vooraf:

IMG_7765Medium.webp

IMG_7766Medium.webp

IMG_7767Medium.webp

IMG_7768Medium.webp

IMG_7769Medium.webp

De auto is eerst gewassen volgens het bekende systeem, met daarbij de sponningen, hoekjes, kiertjes en gaatjes met apc 1:10 en een kwast gereinigd. Vervolgens geclayed met Poorboys clay en 1:1 verdunde Meg's last touch.

Daarna de auto met de Dap900 en een blauwe pad een laagje PB EX met carn. wax aangebracht.

IMG_7772Medium.webp

de EX aan het curen:

IMG_7770Medium.webp

na een klein uurtje de auto afgenomen met een doek, de ramen schoongemaakt, bandjes zwart gemaakt.

IMG_7779Medium.webp

IMG_7780Medium.webp

IMG_7781Medium.webp

IMG_7782Medium.webp

IMG_7783Medium.webp

IMG_7784Medium.webp

IMG_7785Medium.webp

IMG_7787Medium.webp

IMG_7789Medium.webp

Wat een klein klusje leek te zijn voordat ik in de auto stapte, bleek toch een flinke klus te zijn geweest en bezig geweest van 10 uur 's morgens tot 15.30 's middags.

bedankt voor het lezen.

Wat een schitterende kleur, dat Carbon Schwarz...:-d

Het is echt wel een forse wagen, zo zie je maar dat een fulldetail , zeker met deze korte dagen, niet op 1 dag goed uitvoerbaar is.

Voor een Wash, Clay & Wax heb je al een mooi resultaat behaald.

nee klopt.. ik heb een tijdje geleden zijn oude x3 een full detail gegeven, waar 17 uur ingezeten heeft....

het is idd een hele mooie kleur. deze auto heeft bij het bestellen ook het vinkje "full options" meegekregen. Er zit echt alles op en aan. zelfs tv in het dashboard.... stoelverwarming in de achterbank.... wat een bak zeg!

Mooie detail! Ik had het eigenlijk niet zo voor de X3, de X5 vind ik veel mooier! Maar dit nieuwere model spreekt me wel aan!

Vijf en een half uur (inclusief uurtje curen) vind ik nog wel meevallen.
Resultaat is in ieder geval weer keurig.

Geen swirls of krasjes op deze vieze auto na een jaartje?

dat uurtje curen heb ik ook gebruikt om een late lunch te doen.

er zit hier en daar wel een klein krasje. swirls zijn er zeker wel. op het eerste oog valt het wel heel erg mee. Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt naar gekeken heb, aangezien deze auto in het voorjaar als het goed is een full detail krijgt.

Vandaag de eerste auto van het "seizoen" onder handen genomen.... Deze keer geen hele nieuwe show-off, maar een opfrisbeurtje van de X3 die ik eind vorig jaar onder handen genomen heb. Hier en daar wel een paar kleine swirls kunnen ontdekken, maar deze keer was het doel niet om die weg te krijgen. de auto moest gewoon een beetje opgefrist worden, als wederdienst voor het keuren van mijn eigen auto en olie verversen. Een full detail was eigenlijk in de planning, maar door tijdgebrek is deze vooruit geschoven.

Op het eerste gezicht valt het mee, maar de auto was vies! Maar 2 foto's genomen en die geven een redelijk beeld van hoe de auto erbij stond.

IMG_7867Large.webp

IMG_7868Large.webp

Plan van aanpak:

Allereerst gewassen volgens de bekende methode.
De gehele auto gekleid, pff wat een lap staal zeg!
Met de DAP een rondje finale op de zwarte pad
Vervolgens een rondje PB black hole
en als kersje op de taart de Monello Ibrido

Verder van binnen met de stofzuiger er doorheen gegaan en e.e.a. opgefrist met PB natural look.

Al met al toch vanaf half 9 's morgens tot 4 uur 's middags bezig geweest, met wat koffiepauzes en lunch meegerekend. M'n oom was blij natuurlijk......

Eindresultaat

IMG_7883Large.webp

IMG_7884Large.webp

IMG_7882Large.webp

IMG_7875Large.webp

IMG_7874Large.webp

IMG_7873Large.webp

IMG_7872Large.webp

IMG_7871Large.webp

IMG_7870Large.webp

IMG_7881Large.webp

IMG_7880Large.webp

IMG_7879Large.webp

IMG_7877Large.webp

IMG_7876Large.webp

BMW heeft een mooie zwarte kleur, geeft een mooi eindresultaat na een detailing.:cool

Schrijf je reactie...