Goedenavond,
Ben weer terug van een lang weekendje bij mijn vrienden in Duitsland.
Dit weekend stond er weer een geweldige auto op het programma: De BMW X6M. (die volgens vele critici het "M"-badge niet zou verdienen, nou ik vind van wel, daarover later meer).
Ik zou deze auto eigenlijk al een tijdje geleden doen, maar toen kwam die witte BMW 1M ertussen en dus moest deze wachten. Maar aangezien deze als dagelijkse auto (dus ook in de winter) word gebruikt, wilden ze hem ff goed schoon hebben.
En aangezien we vorig weekend "Weihnachtsfeier" hebben gehad rondom de Nürburgring hadden ze de X6 nog ff lekker smerig gemaakt.
Gisterenmorgen rond 8 uur aangekomen en werd weer verwelkomt met een heerlijk Duits ontbijt en de koffie die er zeker bij hoort !!
Daarna zijn we naar een loods gereden, waar ik dit weekend zou werken. En daar stond ie dan lekker smerig te zijn:
Ze wilden de auto van binnen ook netjes schoon hebben, dus ben maar begonnen met het interieur:
Hier wat voor-foto's:
Was eigenlijk niet veel werk aan. Dus na een goede stofzuigbeurt, het leder gereinigd te hebben en de de dorpels met APC schoongemaakt te hebben, was dit al klaar. Natuurlijk werden de ramen aan de binnenkant ook niet vergeten.
Dus toen de auto naar buiten gereden, om hem eens goed te wassen. Wat niet echt lekker werken is met 1 graad buiten.
Maar ja, het moet goed blinken, dus ben maar eens begonnen met de banden te ontvetten en de wielkasten schoon te maken met APC. Gelukkig kon ik met mijn Vikan borstel overal goed aan:
Op de X6 zitten nu de winterbanden (20") met velgen. Mij is altijd geadviseerd om winterbanden altijd zo smal mogelijk te nemen dan zou je het meeste grip hebben. Toen zag ik de maat van de achterbanden hier :
Daarna de velgen goed schoongemaakt, wat echt geen makkelijk klusje was, aangezien achter de spaken een stuk was waar je bijna niet goed bijkwam, maar nadat het me dan toch gelukt was, de rest van de auto goed gewassen met uiteraard 2 emmer methode en Meguiars Gold Class Shampoo. Had de "oude" Valma shampoo niet bij me. Auto zag er meteen al een stuk beter uit:
Daarna auto naar binnen gereden en dat was ook echt hoognodig, hele auto zat onder de teerspetters en vliegenstront:
Dus nadat ik bijna 2,5 uur gekleid had, waren uiteindelijk wel alle teerspetters en andere zooi verdwenen.
Het was inmiddels ook 17.00 uur. We gingen karten ! (zoals altijd als ik daar het weekend ben).
En aangezien ze weten dat ik een autofreak ben laten ze me ook altijd in hun auto's rijden.
Nu hebben jullie al foto's gehad van die BMW 123d Cabrio / Porsche 911 (964) Turbo / Mini Cooper Cabrio Works / BMW 1M die ik allemaal gedaan heb bij hun. En daar heb ik dus ook allemaal in gereden. Die 1M vond ik echt indrukwekkend, maar gisteren kwam dus de "Pfanzer" (zoals wij hem noemen) aan de beurt. Dus hop de auto in, knopje "M" op het stuur ingedrukt en ja hoor de autobahn op, ik trap dat gas diep in en.....ik krijg een ontiegelijke trap in mijn rug en voordat ik het weet rij ik echt al veel te hard. Zwaar zwaar indrukwekkend !! Daar was de 1M (geloof het of niet), gewoon echt redelijk langzaam tegen. Ook bochtenwerk enz, echt alles snaarstrak, niks overhellen of zo. Wat een machine !! Origineel hebben die X6M 550 pk, deze is gekieteld, heeft 620 pk. Echt abnormaal snel, en dat voor een auto met een leeggewicht van ver boven de 2500 kg! Ja ben redelijk enthousiast, ik weet het.
Maar goed, nadat we dus gekart hadden, paar biertjes gedronken, blijven overnachten en vanmorgen vroeg opgestaan en met de X6 weer naar de loods gereden en ben weer verder gegaan:
Ik had de auto dus gisteren helemaal gekleid, en daar was de lak ook echt van opgeknapt.
Dus toen de motorkap maar eens opengemaakt en gekeken wat daar te doen viel, heel weinig dus. Alleen wat blaadjes weghalen, en de sponningen schoonmaken. Vochtig doekje over de kunststof kappen en het was weer netjes:
Toen de lak geïnspecteerd, viel me eigenlijk 100% mee, zaten wel wat swirls her en der, maar niks schokkends. Helaas ging het met met Monello Mezzo niet weg. Dus de Inizio en een cuttingpad gebruikt en ik zag ze niet meer:
Dus nadat ik de 1e keer de auto gedeeltelijk met Inizio en Mezzo behandeld had, was de kleur meteen ook echt opgehaald.
Toen de uitlaten behandeld met een staalwolletje en Meguiars Metal Polish, zie het verschil.
Voor:
Na:
Daarna de Finale er over, de PB White Diamond en natuurlijk ook alle details meegenomen, de naden tussen de spatborden, waar veel vuil inzat, maar ook zoals bv hier bij de deurklinken:
Constant wat Inizio op een doekje gedaan en met de vinger overal langsgestreken totdat het overal weg was.
Auto naar buiten gereden om wat foto's te maken en toen begon het te regenen, dus wagen weer meteen naar binnen gereden en een beadingfoto gemaakt:
Auto weer gedroogd en toen het eindelijk droog was, ff snel wat eindresultaatfotos gemaakt na 17 uur arbeid:
Eigenaar was weer helemaal tevreden, en over 2 weekjes ben ik er weer. Dit maal niet om te polijsten, maar om met hem samen een nieuw speeltje te gaan halen.
Volgende keer dat ik hier weer naar toe ga, zal begin volgend jaar zijn, als de temperaturen ook wat beter zijn, dan staat er als 1e een BMW Z8 op het programma.
Sorry voor het lange verhaal, maar ben een beetje enthousiast geraakt door dit monster !!
Ben weer terug van een lang weekendje bij mijn vrienden in Duitsland.
Dit weekend stond er weer een geweldige auto op het programma: De BMW X6M. (die volgens vele critici het "M"-badge niet zou verdienen, nou ik vind van wel, daarover later meer).
Ik zou deze auto eigenlijk al een tijdje geleden doen, maar toen kwam die witte BMW 1M ertussen en dus moest deze wachten. Maar aangezien deze als dagelijkse auto (dus ook in de winter) word gebruikt, wilden ze hem ff goed schoon hebben.
En aangezien we vorig weekend "Weihnachtsfeier" hebben gehad rondom de Nürburgring hadden ze de X6 nog ff lekker smerig gemaakt.
Gisterenmorgen rond 8 uur aangekomen en werd weer verwelkomt met een heerlijk Duits ontbijt en de koffie die er zeker bij hoort !!
Daarna zijn we naar een loods gereden, waar ik dit weekend zou werken. En daar stond ie dan lekker smerig te zijn:
Ze wilden de auto van binnen ook netjes schoon hebben, dus ben maar begonnen met het interieur:
Hier wat voor-foto's:
Was eigenlijk niet veel werk aan. Dus na een goede stofzuigbeurt, het leder gereinigd te hebben en de de dorpels met APC schoongemaakt te hebben, was dit al klaar. Natuurlijk werden de ramen aan de binnenkant ook niet vergeten.
Dus toen de auto naar buiten gereden, om hem eens goed te wassen. Wat niet echt lekker werken is met 1 graad buiten.
Maar ja, het moet goed blinken, dus ben maar eens begonnen met de banden te ontvetten en de wielkasten schoon te maken met APC. Gelukkig kon ik met mijn Vikan borstel overal goed aan:
Op de X6 zitten nu de winterbanden (20") met velgen. Mij is altijd geadviseerd om winterbanden altijd zo smal mogelijk te nemen dan zou je het meeste grip hebben. Toen zag ik de maat van de achterbanden hier :
Daarna de velgen goed schoongemaakt, wat echt geen makkelijk klusje was, aangezien achter de spaken een stuk was waar je bijna niet goed bijkwam, maar nadat het me dan toch gelukt was, de rest van de auto goed gewassen met uiteraard 2 emmer methode en Meguiars Gold Class Shampoo. Had de "oude" Valma shampoo niet bij me. Auto zag er meteen al een stuk beter uit:
Daarna auto naar binnen gereden en dat was ook echt hoognodig, hele auto zat onder de teerspetters en vliegenstront:
Dus nadat ik bijna 2,5 uur gekleid had, waren uiteindelijk wel alle teerspetters en andere zooi verdwenen.
Het was inmiddels ook 17.00 uur. We gingen karten ! (zoals altijd als ik daar het weekend ben).
En aangezien ze weten dat ik een autofreak ben laten ze me ook altijd in hun auto's rijden.
Nu hebben jullie al foto's gehad van die BMW 123d Cabrio / Porsche 911 (964) Turbo / Mini Cooper Cabrio Works / BMW 1M die ik allemaal gedaan heb bij hun. En daar heb ik dus ook allemaal in gereden. Die 1M vond ik echt indrukwekkend, maar gisteren kwam dus de "Pfanzer" (zoals wij hem noemen) aan de beurt. Dus hop de auto in, knopje "M" op het stuur ingedrukt en ja hoor de autobahn op, ik trap dat gas diep in en.....ik krijg een ontiegelijke trap in mijn rug en voordat ik het weet rij ik echt al veel te hard. Zwaar zwaar indrukwekkend !! Daar was de 1M (geloof het of niet), gewoon echt redelijk langzaam tegen. Ook bochtenwerk enz, echt alles snaarstrak, niks overhellen of zo. Wat een machine !! Origineel hebben die X6M 550 pk, deze is gekieteld, heeft 620 pk. Echt abnormaal snel, en dat voor een auto met een leeggewicht van ver boven de 2500 kg! Ja ben redelijk enthousiast, ik weet het.
Maar goed, nadat we dus gekart hadden, paar biertjes gedronken, blijven overnachten en vanmorgen vroeg opgestaan en met de X6 weer naar de loods gereden en ben weer verder gegaan:
Ik had de auto dus gisteren helemaal gekleid, en daar was de lak ook echt van opgeknapt.
Dus toen de motorkap maar eens opengemaakt en gekeken wat daar te doen viel, heel weinig dus. Alleen wat blaadjes weghalen, en de sponningen schoonmaken. Vochtig doekje over de kunststof kappen en het was weer netjes:
Toen de lak geïnspecteerd, viel me eigenlijk 100% mee, zaten wel wat swirls her en der, maar niks schokkends. Helaas ging het met met Monello Mezzo niet weg. Dus de Inizio en een cuttingpad gebruikt en ik zag ze niet meer:
Dus nadat ik de 1e keer de auto gedeeltelijk met Inizio en Mezzo behandeld had, was de kleur meteen ook echt opgehaald.
Toen de uitlaten behandeld met een staalwolletje en Meguiars Metal Polish, zie het verschil.
Voor:
Na:
Daarna de Finale er over, de PB White Diamond en natuurlijk ook alle details meegenomen, de naden tussen de spatborden, waar veel vuil inzat, maar ook zoals bv hier bij de deurklinken:
Constant wat Inizio op een doekje gedaan en met de vinger overal langsgestreken totdat het overal weg was.
Auto naar buiten gereden om wat foto's te maken en toen begon het te regenen, dus wagen weer meteen naar binnen gereden en een beadingfoto gemaakt:
Auto weer gedroogd en toen het eindelijk droog was, ff snel wat eindresultaatfotos gemaakt na 17 uur arbeid:
Eigenaar was weer helemaal tevreden, en over 2 weekjes ben ik er weer. Dit maal niet om te polijsten, maar om met hem samen een nieuw speeltje te gaan halen.
Volgende keer dat ik hier weer naar toe ga, zal begin volgend jaar zijn, als de temperaturen ook wat beter zijn, dan staat er als 1e een BMW Z8 op het programma.
Sorry voor het lange verhaal, maar ben een beetje enthousiast geraakt door dit monster !!