• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW Z4 (e89)

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
215
153
In de buurt van Alkmaar
Vorig jaar tussen de bedrijven door ook tijd gehad voor mijn eigen bolide.
Had hem toen al een half jaar in bezit en de fillers van de dealer waren al een
tijdje weggewassen ;)
En zoals jullie wel zullen begrijpen, dat gaat irriteren!
Weinig voorfoto's, maar ook hier de gebruikelijke zaken.
Swirls, krassen en hologrammen.
CCZ4 3.jpg


Vogelpoep.
CCZ4 6.jpg


En een achterklep die wat meer misbruikt was.
CCZ4 9.jpg


Hier bleef je nagel echt inhangen dus onderstaande resultaat was prima, mede omdat ik
nog geen lakdiktemeter in mijn bezit heb. Zoals je ziet zijn alleen de diepste gedeeltes nog zichtbaar.
CCZ4 32.jpg


Stappenplan, met dank aan de harde duitse lak, werd 2 keer Scholl S3 en spiderpad of Rupes blauwe pad.
Daarna afschalen met Scholl S30 en oranje pad van Lake Country of de gele Rupespad.
Slechtste delen zoals kofferbakklep werden voorbehandeld met de Rupes Nano op rotarystand
met blauwe Rupespad en S3. De vogelpoep kreeg zelfs 4 keer deze behandeling.
Nu alleen nog te zien onder een bepaalde hoek met zon, en als je goed zoekt.
A-Raamstijlen kregen monello mezzo op groene pad en finale op wit.
CCZ4 10.jpg


CCZ4 12.jpg


Na heel wat uren polijsten word je dan, zeker op zwart, toch weer beloont met dit.
CCZ4 16.jpg


CCZ4 20.jpg


CCZ4 31.jpg


De auto werd na het wassen en het noodzakelijke rondje met PREP in de Gyeon MOHS gezet.
Even als de parafaan en het kunststof bij de spiegels. De velgen zijn later in de winter apart onder handen genomen en na het polijsten behandeld met Gyeon Rim. Met dit als resultaat.
CCZ4 405.jpg


Het weer had die dag niet zoveel zin dus geen zon en licht heiig.
CCZ4 58.jpg


CCZ4 53.jpg


Maar een half jaar later werd na een wasbeurt en betere weersomstandigheden duidelijk dat alle inspanningen niet voor niets waren :) .
Coating werkte ook na de winter (auto wordt dagelijks gebruikt en staat buiten) nog steeds uitstekend.
CCZ4 136.jpg

CCZ4 137.jpg

CCZ4 140.jpg

CCZ4 93.jpg

CCZ4 129.jpg

CCZ4 131.jpg


Bedankt voor het lezen en groeten, Martin.
CCZ4 94.jpg
 
@Altos De velgen van de laatste foto's zijn de wintersloffen.
@Dirk Post Het is mijn eigen auto dus ik wilde zoveel mogelijk defecten verwijderen.
Ik denk dat alleen het polijsten al zo'n 15 uur heeft geduurd, maar het resultaat was ernaar.
Swirls voor 99,9% verwijdert (ben vast wel iets vergeten) en de rest van de krassen en
defecten zijn zeker voor 95% verdwenen.
En wat overblijft valt alleen 'ons' nog op ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos