• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bobobrob en de nieuwe A6

bobobrob

Detailing rookie
26 jan 2010
28
0
Hallo allen,

Ondanks dat ik vorige week al een topic geopend heb over het hoe te poetsen van een/mijn nieuwe auto is het toch zo netjes om me even voor te stellen.

Mijn naam is Rob, 28 en ben me sinds een jaar een beetje aan het verdiepen in het poetsen/detailen van mijn auto. Vorige auto was een Skoda Octavia die ik toen ik hem kocht al een aantal keer door de wasstraat was gegaan. Hoofdzakelijk met shampoo, klei en wax in de weer geweest met wisselende resultaten...

Maar nu is het eindelijk zo ver, mijn nieuwe auto...


Vandaag een spoedbezoek aan de dealer gebracht en de auto bekeken en een klein stukje mee gereden. Moet nog een aantal dagen wachten voordat hij op kenteken staat. Pff hoop dat het niet te lang gaat duren.


De spullen die ik al heb zijn de volgende (allemaal van mequiars):

Quik Detailer
Klei
Gold Class Liquid Wax
Bug and Tar Remover
Gold Glass Car Wash
Scratch X 2.0


De bestelling voor eind deze week is de volgende:

Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth (3x)
Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

Nog aanbevelingen of tips?

Hoe kan ik het beste de stoelen schoon houden/krijgen. Het is een combinatie van alcantara en leer...
Vergeet niet dat ik een beginnend detailer ben.

Voor de liefhebber, enkele foto's

100_7583.jpg

100_7582.jpg

100_7584.jpg

100_7585.jpg
 
welkom hier!
mooie wagen!

leer zou ik doen met gliptone..
alcantara uitsluitend afnemen met een vochtige mf
 
Mooie S-Line uitvoering, strakke velgen en kleur! Uber bak! (1 minpuntje in mijn ogen: geen automaat)
 
Deze auto wil je toch helemaal niet in automaat rijden;) Een echte rijdersauto:)^ Als je een relaxte cruiser zou willen had je waarschijnlijk ook niet de S-Line stoelen genomen. Zijn dit dezelfde maat velgen en banden als onder de RS6? Lijken wat klein.
 
Alweer een aantal reacties zie ik, gaat snel hier$$)

@ Snitser: Goed gezien :)^ Xenon zit er inderdaad niet op, vind de normale verlichting meer dan voldoen. Het enige wat ik jammer vind is dat ik de letjes voor nu ook niet heb..

@ Paulus: Zelf schakelen blijf ik toch het leukste vinden, tevens vind ik dat de 2.0 tdi (170pk) en een handbak prima samen gaan.

@ dutchcardetailing: zijn inderdaad de RS6 velgen; 19 inch (zie foto). Volgens mij kan je de RS6 ook met een 20 inch variant van deze velgen bestellen.

100_7586.jpg
 
Voor je interieur:

Leder kan met een alles in 1 (cleaner en conditioner in 1). of aparte producten voor die 2 stappen.

De alles in 1 waar ik goede ervaringen mee heb is Chemical Guys Liquid Leather. Poorboys Leather Stuff is hier ook populair en schijnt ook erg goed te zijn.

Voor de 2 aparte producten heb ik veel positieve reacties gezien over de producten van Gliptone. Chemical Guys schijnt ook een erg goede leder conditioner te hebben.

Voor alcantara kun je het beste een vochtige theedoek gebruiken om het af te nemen. Er is hier een sticky op het forum over Sven V8's ervaring / saga met sonax alcantara reiniger, waarbij z'n alcantara beschadigd werd. Uitkijken dus als je iets van het merk sonax overweegt.


je banden en velgen zijn wel bruut hoor! :)^
 
@ Paulus

Yep in Italie gekocht. Woon en werk daar al een aantal jaar en zal er de komende jaren ook nog niet weggaan. Auto zal dus ook gewoon Italiaans kenteken krijgen. Tijdens het uitzoeken en samenstellen trouwens wel geschrokken van de gigantische verschillen tussen Nederland en Italie kwa nieuwprijzen.


@ GM

Thanks! Ik denk dat ik voor het leer dan voor een 2 in 1 product ga. Tja en dat alcantara... Las gisteravond al het topic van Sven S8, wat een verhaal! Zou bijna mijn kids gaan verbieden te eten/drinken in de auto.....(of is dit de normaal voor de fanatieke detailers :grinning: )
 
Welkom! Mooie auto en het ontbreken van de led-verlichting vind ik alleen maar een pluspunt. ;) Veel plezier met detailen en op het forum uiteraard. Hoor ik hier iemand praten over een meeting in Italië :D
 
Die velgen schreeuwen trouwens voor de EZ Mini detail brush.

Welkom, en werkelijk schitterende aanwinst!!:)^
 
Welkom, lekker klimaat Italie :ja

bobobrob zei:
...Zou bijna mijn kids gaan verbieden te eten/drinken in de auto...

Omdat mijn Jaguar nu eenmaal licht beige stoffen bekleding heeft, en kinderen nu eenmaal kinderen zijn, heb ik voor de zekerheid achterin een hoes over de achterbank (origineel Jaguar). Is nogmaal voor honden en zo, maar ziet er best redelijk uit.

Hans
 
Die velgen zijn een ramp om schoon te maken. Zodra je ze hebt gelijk in een goede wax zetten. Kreeg een RS6 waarvan de binnenkant van de velgen was al ruim 9 maanden niks aan gedaan was. En de buitenkant zag er ook niet veel beter uit.
Ruim 4 uur bezig geweest alleen al met de velgen.
Before:
IMG_0057.jpg

After:
IMG_0024.jpg

IMG_0022.jpg

(wielkasten worden tegenwoordig ook netjes meegepakt, foto's zijn alweer ruim een jaar oud en heb in die tijd een hoop bijgeleerd)
 
Tja de velgen. Kan me inderdaad voorstellen dat ze moeilijk zijn schoon te maken.

Zal jullie raad meteen opvolgen en een goede borstel, wax en velgenreiniger bestellen.

Is de EZ Detail Mini Brush de beste keus voor deze velg? Of toch de Daytona Speed Master Wheel Brush?

Betreft de wax... Is dit echt noodzakelijk? Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heel erg overtuigd ben, zeker na het lezen van de test van Tim.

Velgenreiniger, tja wederom zoveel keus... Neig weer naar mequiars (Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml)

Gr Rob