• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Body solvent of Super degreaser voor het verwijderen van een waxlaag?

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ik wil voordat ik mijn auto zijn halfjaarlijkse full detail geef, voor het wassen de bestaande waxlaag helemaal verwijderen. Welk product komt hiervoor het meest in aanmerking?

Meguiars body solvent of
Meguiars super degreaser

Of zijn er redenen om beide producten helemaal niet te gebruiken voor dit doel?
 
Body Solvent is niet het product daarvoor, dat is om teer, insecten en hars te verwijderen. Super Degreaser zou een mogelijkheid kunnen zijn, simpeler: dreft, een hoge concentratie autoshampoo of een citrus degreaser.
 
Wat wordt dan aangeraden als de lak gespoten moet worden? :grinning:

Binnenkort wordt de scooter volledig overnieuw gespoten, dus kan ik niet aan de slag met een paintcleaner o.i.d.

Ik heb het volgende in huis:

- Dasty.... sorry Adrie :schaam
- Meguiars SD
- Meguiars WB
- IPA
- ...

:weetniet
 
valma wash&shine..

dubbele dosering vrat mijn laag 845 HE-LE-MAAL op!!

ander (zoals er al gezegd is) cg citrus wash clear


Chemical Guys Ultra Concentrated Citrus Wash Clear - 473 ml
De Chemical Guys Citrus Wash Clear is een veilige manier om oude sealant- en waxlagen te verwijderen, maar is ook geschikt als "gewone" shampoo!

*Gebruik 60ml per 7.5liter water voor verwijdering van sealant- en waxlagen.
*Gebruik 15ml per 3,8 water voor wassen zonder aantasting van je waxlaag.


met nog geen 12 lekker geprijsd ook:)^
 
Tim zei:
Wat dacht je gewoon van een paintcleaner? Met de rest kan het vast ook, maar waarom niet gewoon de paintcleaner gebruiken?

Had ik ook aan gedacht maar omdat ik ook ga polijsten vond ik het een beetje dubbel om eerst alles met een PC te doen en daarna nog eens te polijsten (Monello)

Denk dat ik dan ga voor de citrus degreaser
 
nicknameless zei:
Wat wordt dan aangeraden als de lak gespoten moet worden? :grinning:

Binnenkort wordt de scooter volledig overnieuw gespoten, dus kan ik niet aan de slag met een paintcleaner o.i.d.

Ik heb het volgende in huis:

- Dasty.... sorry Adrie :schaam
- Meguiar's SD
- Meguiar's WB
- IPA
- ...

:weetniet

Ga je hem toch overspuiten? 8d

Waarschijnlijk niet echt nodig. Lak wordt er licht afgeschuurt dus zal ontvetten niet nodig zijn.

Welke kleur wordt de scooter? Wit?

Groetjes,
Vincent
 
Afhankelijk van hoe sterk je wax is ,een degelijke wax komt er zo niet direct af (APC).
Als je daarna nog gaat kleien en dan een IPA wipe-down doet ,zal het wel zo goed als weg zijn.

Maar het meest effectieve is inderdaad een Paint-cleaner. Het zou ook wat dubbelop zijn als je erna toch gaat polijsten.

Cento ,als je toch gaat polijsten is je wax laag toch ook weg ? Of wil je het al weg hebben voor het polijsten ,dan zou ik het zoals bovenstaand doen. Super degreaser werkt best goed als een pre-wash ,maar gewoon APC gebruiken werkt ook ,dan wassen met wat dreft of een sterke shampoo. Als je daarna even gaat kleien + IPA wipe-down ben ik zeker dat alles weg is.
 
Als je toch gaat polijsten, dan zou ik m wassen met wat overdosis shampoo, meer niet, het polijsten verwijderd toch alles wat er daarvoor opgebracht is.

- Dasty.... sorry Adrie :schaam

Als je scooter toch overgespoten gaat worden, kun je dat wel gebruiken.... maar voor normaal gebruik op je lak? meuk :klap
 
Zou inderdaad eerst wassen met een sterke shampoo, dan kleien en dan een paintcleaner gebruiken (scooter zou ik 2x doen omdat het toch weinig lak is)
 
Centoquarantasette zei:
Had ik ook aan gedacht maar omdat ik ook ga polijsten vond ik het een beetje dubbel om eerst alles met een PC te doen en daarna nog eens te polijsten (Monello)

Denk dat ik dan ga voor de citrus degreaser

In alle Monello producten zit ook gewoon een paintcleaner, dus je kan dan gewoon meteen met Monello aan de slag. :ja
 
@ Vincentos,

De scooter wordt volledig overgespoten, zwart met een zilver flake erin. Sneak-preview volgt z.s.m. ;)

@ Dennis,

Weinig lak? :klap
Straks zitten er 6 lagen op, 3x kleur, 3x 2K blanke lak. :grinning:

@ Tim,

Ik ga wel eerst aan de slag met een flinke ontvetter en klei. bij de spuiter wordt ie ook nog een keertje volledig ontvet. :ja
 
Normaal gebruik ik de Born to be Mild shampoo van Dodo Juice maar aangezien er Collinte 476S en Collinite 915 op zit heb ik wel een vrij krachtig iets nodig om de wax te strippen.

Denk dus dat ik inderdaad ga voor een hoger gedoseerde citrus wash gevolg door kleien en daarna polijsten.