• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boear + 323F

Boear

Detailing rookie
22 jan 2013
4
0
Hoi allemaal,

Heb al enige tijd meegekeken op dit forum me nog nooit voorgesteld en nadat mijn laptop crashte en ik geen idee had met welk emailadres ik toen geregistreerd had en onder welke naam maar een nieuw account aangemaakt en me nu maar gelijk goed voorstellen.

Ik ben hier terecht gekomen door een iemand van een ander autoforum en ik ben me flink aan het orienteren wat ik kan gaan doen om mijn auto mooi te poetsen als straks het winterse weer voorbij is en ik alle upgrades aan mij auto weer af heb. Echter voordat ik vragen ga stellen vind ik het wel zo netjes om te reageren.

Kort de facts
Naam: Emiel aka Boear
Leeftijd: 26 jaar
Woonplaats: Overasselt (Gld) B
Hobby: me auto terug brengen in oude glore, films en WWE (ben er nog trots op ook)
Auto's: Mazda 323F in de kleur SU rood

Kon de auto kopen toen die bij de garage van een vader van mijn beste maat binnen werd gebracht als total loss. Greepje uit wat vernieuwd moest worden: Koppelingsplaten, accu, banden, radiateur, fusekogel, en nog een paar zaken.

Qua exterieur hing de achterbumper los en die kon niet meer vastgezet worden, (nieuwe 2e hands bumper ligt klaar maar wacht tot na de pekel period). Voorbumper is wat vaal ondanks eventueel poetsen toe aan vervanging. Verder spiegels een kant gebarsten (nieuwe liggen klaar) en zijn de standaard velgen wat beschadigd. Ruitenwisserarmen wat roestig.
Voor ruitenwisserarmen, oude velgen ben ik van plan om plastidip te gaan gebruiken, inspiratie ga ik hier maar op doen en eventueel ook hier kopen.

Interieur was 1 grote ramp, heb halve middag lopen stofzuigen, en soms komt zelf nu nog stof uit de airco ;). Auto was 1 grote zandbak. Uiterlijk was niets aan gedaan en samen met die maat van mij de auto grondig gepoetst en met garage polish en later garage wax bijgewerkt om het weer een beetje toonbaar te maken. Nadeel van deze polish is dat die merkloos is en snel is uitgewerkt en in verhouding vrij duur.

Tijd voor een plaatje hoe ik de auto vond en hoe die net na het poetsen was, dit is ondertussen door de upgrades en weersinvloeden helaas al anders:

2ildds0.jpg


http://i50.tinypic.com/2efngcn.jpg (edit de foto is wat groot en alles verspringt dus er maar een linkje van gemaakt, klikken voor resultaat)

Zoals jullie zien toen na 3 avonden zwoegen al een wereld van verschil en had ik het voordeel dat ik de garage kon gebruiken die ik zelf niet heb. Ondertussen zien de bumpers toch weer wat rozer en is die zijn glans verloren. Daardoor ben ik gaan rondkijken voor poetsen van de auto.. Hiermee begonnen op de site van Meguiars en op aanraden van Stephen (van de mazdaclub geen idee hoe hij hier heet) maar eens gaan rondkijken. Door mijn eerder benoemde laptop crash wat vertraging maar ik heb wel al geleerd dat er veel goedkopere en minstens zo goede oplosisngen zijn als meguiars. Ondertussen ligt dan ook een folder thuis van Poorboys en hoor ik leuke verhalen over dodo juice.

Ik zal van de week mijn vragen hier wel neerplempen als iedereen het goed vind :D

Mochten jullie nu al tips hebben hoor ik dat natuurlijk ook graag :D
 
Welkom. Leuk altijd, rode auto's. Veel succes met het rood houden, mazda verkleurt snel (zelf ook een 323 in het gezin gehad in die kleur).
 
rallimart;313290 zei:
Welkom op het forum.
En een hele metamorfose de 323.

Ik doe mijn best hahaha. Wel wil ik opmerken dat ik geen tuningbumpers etc ga doen, dus dat de auto lekker een originele look krijgt met hier en daar een detail in andere kleur (handgrepen rood etc).

Dank allen alvast voor het welkom... Ik heb al een lijstje met vragen liggen maar ik ga verder met nog maar eens de zoekfunctie en tutorials nalezen op mijn gemak zodat mijn vraag meer naar advies kan gaan ipv het helpen van iemand die er zelf ook niets voor heeft gedaan ;)

Luziano;313293 zei:
Welkom. Leuk altijd, rode auto's. Veel succes met het rood houden, mazda verkleurt snel (zelf ook een 323 in het gezin gehad in die kleur).
Mazda verkleurt volgens mij niet zo snel, ligt vooral aan de kleur rood natuurlijk en de mate van onderhoud. (althans dat hoop ik en ik zie altijd van de andere kleuren toch mooie mazda's)

Ik hoop dat ik met een goede basis leggen en gewoon goed bijhouden qua wassen, polishen en waxen de auto toch mooi kan houden
Dat betekend dus voor mij stoppen met de carwash, 1x in de 3 maanden lekker polishen en waxen en handmatig wassen dus gok ik ;)
 
deasha;313382 zei:
Welkom!
Aardige transformatie.. en pas op voor de verslaving..!

Te laat :auw


Nu na enkele weken hier al op het forum vertoeft te hebben (er is veels te veel hier qua info wat het zoeken soms onmenselijk maakt) heb ik al wat ideen opgedaan maar heb ik ook vragen.
Ik wil voor het exterieur als straks mijn nieuwe bumpers erop zitten en het pekel weer voorbij is mijn auto weer netjes maken.

De stap hiervoor is echter het verwijderen van de stootstrips op mijn mazda, hieronder zit een soort lijmlaag die er gedeeltelijk af te pulken is maar ik zoek een oplossingen (behalve dieselolie) waarbij ik deze lijmresten mooi en netjes van de auto kan afkrijgen. Heeft iemand hier tips voor om het te verwijderen met een specifiek middel? Dan kan ik mij hier zaterdag wellicht al mee gaan bezig houden.

Ik heb zelf al gezien dat Inotec seal/bond remover wellicht een optie is maar ik hoor ook graag de ervaring van de pro's hieriin of wellicht heeft iemand nog een goede niet lak beschadigde tip.

Ik hoor graag van jullie !
 
Volvo480Turbo;313464 zei:
Warm maken wil meestal ook wel helpen...

Mijn excuses ik ben wellicht wat onduidelijk, ik bedoel na de stap warm maken (voorzichtig met fohn en daarna visdraadje eraf halen). Je houd dan altijd resten over die je makkelijk wilt verwijderen...