• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenlijstje machinaal polijsten

R2D2

Detailing trainee
27 nov 2016
28
25
Nieuw hier (lees al een poosje mee overigens) en meteen maar eens met de deur in huis vallen met een boodschappenlijstje.

Aangezien de DAPdinsdag er aan zit te komen eindelijk maar eens wat euro's gereserveerd om een mooie DAP op de kop te gaan tikken (of het een 500 of 900 wordt hangt even af van de aanbiedingen welke dinsdag online komen maar voor nu even de 500... lijkt me wel te volstaan voor de auto van mezelf en die van de vrouw).

De auto waar ik als eerste mee aan de slag ga is de Clio van de vrouw, oud beestje al en de vrouw is duidelijk niet van het wassen... heeft een voordeel, ik kan mezelf daar eerst op botvieren (al schuur ik hem kaal zal ze het nog niet merken) voor ik op mijn eigen zwarte Megane begin welke in vorige week heb opgehaald (auto van eind 2012) en links en rechts wat kleine krasjes heeft (voornamelijk waskrassen).

Vraag is dus, volstaat onderstaande lijst en heeft er misschien nog iemand op of aanmerkingen wat betreft zaken die ik mis om de auto's van binnen en van buiten eens flink onder handen te nemen.

Schermafbeelding 2016-11-27 om 18.50.43.png
 
Voor de buitenkant een prima begin!
Persoonlijk zou ik er een tientje of 3 bij doen, en gewoon die DAP 900 V3 pakket nemen.
Die extra pads had ik in het begin ook niet, dus je zou je voor nu dus even weg kunnen laten.

Die Collinite is ook duurder geworden zie ik! Die was altijd €19,99.
 
De DAP aanbiedingen a.s. dinsdag zijn als volgt :

DAP500 V3 + Monello Mezzo + Finale + Monello 5.5" pads oranje en zwart voor maar € 135

DAP900 V3 + Monello Veloce + Mezzo + Finale + Monello 5.5" pads oranje, wit en zwart voor maar € 185

DAP900 PLUS + Monello Veloce + Mezzo + Finale + Monello 5.5" pads oranje, wit en zwart voor maar € 200
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Welkom en ziet er goed uit. 2 Renault's een groot feest. Lekker detailen.

Ik zou wel wat meer doeken aanschaffen. 3 setjes 3-pack Peluche Verde komt eerder in de buurt wat je nodig hebt.
Persoonlijk zou ik wel de 500 ml Prep nemen. Je verbruikt niet zoveel per auto.
Het is inderdaad ook erg goed te doen met 1 pad per stap. Je zult toch na ieder paneel de pad moeten spoelen.
In het pakket zit dus Oranje, Wit en Zwart. Dit lijkt me een goed begin op een Renault.
Plakband lijkt me ook nog wel een goed idee.


Even een hulpmiddeltje :

Polijsttabel Monello.jpg
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Doeken heb ik eerder al eens 2 setjes van besteld dus heb er dan 12 in de voorraad
Om te wassen hen ik nog een fles meguiars staan.

Zou de DAP900 (€200,-) dan een betere keuze zijn dan de uitgebreide DAP500 variant?
 
@R2D2 ,doe jezelf een plezier en koop een DAP900.
Verder staan er op het lijstje veel verstandige keuzes, wat ik mis is een paar 4"pads (oranje en wit).
 
Ok, de 900 dus. Maar dan de normale of de plus variant? Plus heeft iets meer uitslag geloof ik?

Dan wordt het dus een 900 (of 900+) set + extra pas en alle andere aanvullingen uit het eerste lijstje (tape, wax cleaner). Dinsdag maar eens bestellen. Verder nog aanvullingen aan magische middeltjes?
 
Thanks all. Straks het definitieve lijstje maar eens gaan maken dan en vrijdag maar eens vrij plannen om met de clio te beginnen.
 
Ok, de 900 dus. Maar dan de normale of de plus variant? Plus heeft iets meer uitslag geloof ik?

Dan wordt het dus een 900 (of 900+) set + extra pas en alle andere aanvullingen uit het eerste lijstje (tape, wax cleaner). Dinsdag maar eens bestellen. Verder nog aanvullingen aan magische middeltjes?
-All purpose cleaner
-Gyeon Tire
-Autofinesse revive
-Ddj red mist of Scholl Sw30
 
of het een 500 of 900 wordt hangt even af van de aanbiedingen welke dinsdag online komen maar voor nu even de 500... lijkt me wel te volstaan voor de auto van mezelf en die van de vrouw).

Vergeet niet dat het verschil tussen een DAP500 en DAP900 niet alleen de prijs en vermogen is, met name de ergonomie is velen malen beter bij de DAP900. :p
 
Aanbieding voor de DAP900 staat inmiddels op de site van Carclean (nog niet te bestellen) maar lijstje ziet er nu als volgt uit.

DAPpere Dinsdag DAP900 V3 kit, DAP900 V3 + Monello Veloce + Monello Raffini Mezzo + Raffini Finale + Monello 5.5" recessed pads oranje, wit en zwart.

Screen Shot 2016-11-28 at 10.17.54.png


De extra pads welke ik er in eerste instantie bij had vervangen voor 4" varianten op aangeven van Ric325i.

Verder nog de tape toegevoegd en een nieuwe washmitt (heb ze nog wel liggen maar ach.. als we dan toch bezig zijn ;) ).

Vannacht om 00:01 dus meteen maar eens een bestelling plaatsen om er zeker van te zijn dat er niet echter het net gevist gaat worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Prima lijstje hoor.

- prep 1000ml is wel heel veel. Het is erg zuinig spul, 500ml zou voldoende kunnen zijn. Zou ik dat geld eerder in een andere mitt steken.
Bijvoorbeeld de Gyeon smoothie of microfiber madness.

Veel plezier met bestellen!
 
Ik mis nog een gele 5.5 inch monello pad. Wellicht niet gelijk nodig. Maar dan heb hem in ieder geval.

Ik loop onderhand leeg met al die last minute aanpassingen ;)

Maar op zich wel een goede toevoeging, de Clio is in een belabberde staat dus de gele pad maar even toegevoegd aangezien de kans groot is dat daar iets grover geschut tegenaan moet om de boel netjes te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb nog een onaangebroken fles Meguiars Quik Detailer Spray staan dus daar begin ik mee op de Clio.

Eerder ook wel eens met klei in de weer geweest maar kan me niet herinneren dat er een fles per auto doorheen ging per kleibeurt. Nu had de Z3 ook wat minder plaatwerk dan de Clio / Megane maar ik geloof dat ik daar altijd wel 2 kleibeurtjes met een fles uit kon.
 
Ik gebruik zelf zo'n 250-300ml per auto.
Dat is dan verdunde PB spray & wipe, dus eigenlijk effectief ongeveer 150ml product.