Ik heb afgelopen weekend mijn hele auto onder handen genomen nadat ik mezelf geupgrade heb van Meguiars stappenplan naar Poorboys met DAP
. Daarbij heb ik de Meguiars kleibar uit de Quik Clay Detailing System kit gebruikt om mijn hele auto te kleien met (ook nieuwe) Dodo Juice Born Slippy 1:10. Hoewel er van de auto weinig troep kwam hoorde je tijdens kleien een piepend, squeekie achtig geluidje. Een beetje alsof je met zandkorrels over de lak zit te schuren. De auto heb ik voor het kleien uiteraard wel goed gewassen (Meg's NXT) en gedroogd (Delerium).
Om er zeker van te zijn dat het geen vuil was heb ik ook een deel gekleid met de bij de Megs kit meegeleverde Quik Detailer. Daarbij is het piepende geluid niet te horen! Hebben anderen ook de ervaring dat klei piept i.c.m. Born Slippy? Of zou mijn auto nu onder de marring zitten
(ik had geen goed licht bij de hand om dat echt te controleren maar ik heb niet het idee dat dat het geval is en de Megs klei is volgens mij ook erg soft).
Overigens ben ik over het eindresultaat na wassen -> kleien -> balck hole -> ex-p -> Natty liquid zeer tevreden. De auto heeft nog nooit zo geglansd en voelt superglad aan.
Om er zeker van te zijn dat het geen vuil was heb ik ook een deel gekleid met de bij de Megs kit meegeleverde Quik Detailer. Daarbij is het piepende geluid niet te horen! Hebben anderen ook de ervaring dat klei piept i.c.m. Born Slippy? Of zou mijn auto nu onder de marring zitten
Overigens ben ik over het eindresultaat na wassen -> kleien -> balck hole -> ex-p -> Natty liquid zeer tevreden. De auto heeft nog nooit zo geglansd en voelt superglad aan.