• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Born to be Mild - Stroperig?

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.930
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen,

2 maanden geleden heb ik Born to be Mild besteld. Dit was een literfles. Tot op heden heb ik hem nog niet gebruikt omdat ik de Lavare/Pure wilde opmaken, maar lagen alle shampoos wel bij elkaar in de was-emmer.

De emmers lagen in mijn kofferbak, dan weer in de schuur, dan weer in huis, dan wer bij de garage of een klusje. Echter na 2 maanden viel het mij ineens op dat toen ik de DDJ wilde pakken omdat eindelijk de andere shampoos op waren, dat de fles bevroren leek te zijn;

20170203_161433.jpg


Bevroren kan sowieso niet. Wanneer ik de fles opende rook het gewoon nog lekker en grotendeels vloeibaar, maar het witte is een opgeklompte siroop geworden. Het vloeibare is ook redelijk dik, zo lijkt het.

Zojuist nog eens de fles erbij gepakt. Blijft toch een flesje van bijna 4 tientjes, dus vroeg mij af of het überhaupt nog wel te gebruiken was. (Lijkt mij wel?)

Het dikke goedje bleek niet geheel wit te zijn, maar alleen daar waar het aan de fles geplakt zat. Ik heb de gehele fles leeggegoten in een andere fles en vervolgens bleef er een lekker spulletje achter in de fles;




Iemand die dit ook heeft ervaren en/of weet wat hier aan de hand is? :p



Greetz
 
Dat witte heb ik ook wel eens gehad op de bodem van de fles, ongeveer een jaar geleden. Gewoon goed geschud en toen was het weer een egaal paars mengsel. Daarna nooit meer last van gehad, fles opgemaakt en in mijn ervaring was het nog prima.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Whaahaaa lag dubbel van die eerste video :joy: Maarre het is old skool Slimeee!

Hahaaa! Ik dacht precies hetzelfde! :p

De andere 2 shampoos hadden nergens last van. Dus als het te koud is geworden, dan zouden die toch ook kuren moeten hebben? (Maja, is natuurlijk een ander product, maar toch...)

Gewoon goed geschud en toen was het weer een egaal paars mengsel
Ik heb nooit goed gekeken naar de shampoo, in de zin van; Was het erg vloeibaar?

Ik heb namelijk de shampoo overgegoten in een witte fles en toen ik deze schudde, toen bleef de gehele fles paars. De binnenkant leek zo te verkleuren omdat het goedje zo plakkerig is en van de wanden af ''druipt/kruipt''.

Is het standaard zo dik?
 
Ik denk niet dat het vorst is geweest, want ik heb zoals gezegd precies hetzelfde gehad, maar die fles heeft altijd binnenshuis gestaan. Tenzij die fles dus ergens in de kou heeft gestaan tijdens productie/transport/opslag, kan het niet anders dat dit een 'normaal' verschijnsel is.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Apart zeg. Waarom heb je de fles niet terug gestuurd? Ik weet inmiddels dat CC erg netjes omgaat met "klachten" en wat je al zegt €40,- voor wat shampoo is best veel geld.

Moet wel zeggen dat de filmpjes ook wat waard zijn, dat dan weer wel....:p
 
Apart zeg. Waarom heb je de fles niet terug gestuurd?

Naja, omdat ik niet 100% vast kan stellen dat de fles niets is overkomen, zeg maar. Ok, bevroren kan niet, maar toch.

Als ik @Dibbuz of @Tim om een nieuwe fles zou vragen, dan zal er na beraad vast wel een nieuwe fles mijn kant op komen, maar laten we wel eerlijk blijven. En as de shampoo nu nog gewoon zijn ding doet, dan is er maar kwart daadwerkelijk verspild geweest.

Moet wel zeggen dat de filmpjes ook wat waard zijn, dat dan weer wel....:p
M'n vrouwtje zat TV te kijken en hoorde ''flop, flop'' uit de badkamer komen. Meer hoef ik niet te zeggen.. :p
 
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Dodo Juice en zij zeggen dat het de symptomen zijn dat de shampoo te koud is geweest.

Had je het geprobeerd te verwarmen voordat je het had weg gegooid? Dat zou een oplossing kunnen zijn maar dat is nu niet meer te controleren natuurlijk. Jammer dat je het al hebt weg gegooid.
 
@Dibbuz Zou de shampoo na verwarmen en goed schudden dan weer 'goed' zijn. Ik heb echt niks afwijkends gemerkt aan de fles BtbM waarin ik dus hetzelfde heb gehad.
 
Dat kan in de winter gebeuren tijdens transport inderdaad. Verwarmen zou het op moeten lossen.
Verwarmd transport in de winter wordt een beetje te gek qua kosten vrees ik :(
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik bewaar vanaf eind oktober tot April altijd mijn spullen in huis, en dus niks meer in de schuur.
Maar tijdens transport kan dit inderdaad ook gebeuren.
Afgelopen zaterdag namelijk een blik Ceta bever tuinbeits gekocht. Nou. Het was niks meer! Dikke rand in de pot, en alleen maar kloeten...
Terug gebracht. En daar een andere pot gepakt. Gecontroleerd in de winkel.
Zelfde verhaal.
Toen de 3e pot. Zelfs nog in de schutmachine geweest. Ook helemaal gekloet.
Wat kou wel niet met producten kan doen!
 
Had je het geprobeerd te verwarmen voordat je het had weg gegooid?
Jep, ik merkte oo dat toen de fles een tijdje in huis stond, dat de witte 'smurrie' zijn kleur weer enigszins terug kreeg. Ik heb toen de fles in warm water gelegd en een paar uur later maakte ik de filmpjes.

Kou is dus de boosdoener.

Ik heb nu nog 3/4 van de fles over en ondanks de vloeistof wat dikker is, zal het vast nog wel werken, lijkt mij.


Thanx again for the info!
 
Hetzelfde gehad met BTBM, ook door vorst. Verwerking bleef verder prima dus gewoon opgemaakt. Vrijwel geen verschil ook. Ging wel iets lastiger uit de fles maar verder niets. Ik heb het overigens later ook verwarmd, alleen onderin bleef een klein beetje dik spul zitten.