• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Borstel, kwasten en toebehoren

Ron-RS

Detailing rookie
30 aug 2009
393
0
Ik wil mijn collectie uitbreiden met wat borstels en kwasten omdat dit volgens mij onmisbaar is bij
een goede detail. Alleen waar gebruik je wat voor? Wat voor een haren, harde, zachte borstel?

Het gaat me dan om bijv. emblemen, hoekjes van velgen enz enz! Plekken die je iig met de borstel
schoonmaakt.

Wat sowieso met mijn volgende bestelling mee gaat is de Ez Mini Brush en de Mothers Wax Wheelbrush.


Graag jullie ervaringen en meningen voor de overige borstels / kwasten die ik nog kan aanschaffen.
 
Ik heb 2 van deze. Vind ze wel handig.
Er staat ook ergens een review van op het forum.
Voor die paar keer dat ik mijn banden reinig met APC, heb ik een goedkope borstel van de Action. Werkt trouwens als een snaar.
 
De Triple Duty en de detailborstels van Mother's zijn erg handig voor emblemen.
 
Thanks allemaal!


De Mothers Detail Brushes zal ik aan mijn verlanglijstje toevoegen. Zit alleen nog te twijfelen
over de Meguiars borstels, dus misschien schaf ik beide wel aan. De Triple Duty Brush en de Slide Lock.
 
ik gebruik alleen de daytona brush voor de wielen,
de een paar kwasten (zachte) voor tussen embleempjes e.d.

en voor de motorruimte heb ik een iets hardere kwast
 
Denk dat ik maar eens een bezoekje bij de bouwmarkt breng voor wat simpele kwasten.

Detailborstels uiteraard wel van de bekende merken.
 
Jammer, werk namelijk op loopafstand van de Elandstraat!
Maar geen probleem heb ik weer een ritje ;)

Ik stuur je tegen die tijd wel even een pm!
 
Ik heb 2 Meg's Triple duty brushes. Zijn echt handig, maar wel oppassen op lak.

Bij de Nieuwere VAG's heb je om de voor- en achterramen van die U-vormige rubbers, potentiele vuilvreters, en daar zijn die smalle borsteltjes erg handig voor. Beetje APC sprayen en gaan met die borstel.

Voor lastige hoekjes op lak, logo's, in de boutgaten van de wielen gebruik ik veel gewone Kwasten van de Action.
 
Autoglym high-tech brush, dat is ook een geweldige en veelzijdige borstel :)^
Spijtige van de hoge prijs die AG aan deze borstel geeft, terwijl in de UK dezelfde borstels nog geen 10€ kosten.
Staat juist geen AG logo op en zit niet in een fancy doosje, verder identiek van dezelfde producent.

Het kleine tweezijdige borsteltje uit de CC webshop is ook een handig ding.
 
Ik kon het zo snel niet vinden dus vraag t even.

Die kleine EZ brush van carclean. Wat is de lengte hiervan ongeveer. Ik heb 17 inch velgen dus laten we zeggen dat de velg 25 cm breed zijn of zo.

Zal deze wheel brush lang genoeg zijn om in de breedte van de velg schoon te maken.

Ik denk dat de kwaliteit van de mini en de grote hetzelfde is of niet. Ik vind de grote iets te duur voor mezelf namelijk.
 
Ik heb de kleine EZ brush. Ik raak geregeld de schokbreker ermee, dus hij gaat best ver de velg in. Dat wil zeggen met behulp van de steel kom je ver genoeg. Het zou kunnen dat wanneer je de borstel in de velg steekt deze bij jou niet meteen tot helemaal aan het achterste randje komt, maar dat je hem dan op en neer moet bewegen (moet ik meen ik bij mij ook al enigzins).

Ik heb zelf 16 inch velgen en daar zitten volgens Autoweek (ze liggen op dit moment in de opslag te wachten op de lente) 185x50 banden op. Wat zou betekenen dat de band 18,5 cm breed is. De binnenkant van mijn velgen zal dus ook zoiets zijn. Als ik het zo bekijk zijn ze wel de nodige centimeters minder breed dan die van jouw.
 
Even lineaal langs mijn exemplaar gelegd (de kleine borstel voor alle duidelijkheid :-" )

Lengte met steel 32 cm
Lengte borstelgedeelte 14cm
Deel tussen handvat en borstelgedeelte 6cm
Diameter borstelharen 6,5 cm

Tussen de grote en de kleine zit een heel verschil, maar mij lijkt dat de kleine het meeste werk ook goed voor mekaar krijgt!
 
Ik had de EZ mini Brush op mijn verlanglijstje, maar als ik zo de afmetingen hoor
ga ik toch maar voor de Daytona....