• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

boterzachte lak

Stinoske

Detailing chief
20 aug 2015
107
88
Geel
Hallo, wat te doen bij boterzachte lak. Bij het kleien maak ik krassen, zelfs bij het wrijven met microfiber doekje! Monello finish? Ik wil op zijn minst de door mij gemaakte haarkleine krasjes verwijderen.....

Hey Hallo,

Als de lak dusdanig zacht is, dan zou ik met een licht polijstmiddel de krasjes verwijderen en voorzichtig het residu afnemen. Zorg voor goede MF-doeken en gebruik zo min mogelijk polijstmiddel. Begin op de rand van een paneel af te nemen met kleine ronddraaiende bewegingen. (Begin niet ergens in het midden)

Doordat je zo min mogelijk residu over hebt en met kleine ronddraaiende bewegingen afneemt, heb je minder frictie en dus minder kans op nieuwe krasjes/swirls.

Greetz

Probeer het residu af te nemen met micro suède doeken. Deze "snijden" minder omdat ze geen lange vezels hebben zoals een normale mf doek.

De finishing polijstpasta goed doorwerken, maar wel op tijd stoppen.

Bij het afnemen geen draaiende bewegingen maken met de doek, maar in lange rechte banen afnemen.

• Leuk
Reacties: tembaco
Ik gebruik doekjes van overal. Supermarkt, bouwmarkten...... Boodschap begrepen bestelling plaatsen dus. Heb er wel nog nooit problemen met gehad. :confused:

Bij het afnemen geen draaiende bewegingen maken met de doek, maar in lange rechte banen afnemen.
Ooh, dit werkte voor mij juist averechts op die Audi die ik recent heb gedaan. Ook na telefonisch contact met CC werd mij verteld om geen rechte banen te maken, maar kleine ronddraaiende bewegingen. (Frictie)

Greetz

Bestelling is geplaatst. Handpadjes, Monello polish, iets voor het leder, iets voor het rubber en natuurlijk microfiber doekjes! Weeral niets verdiend met deze wagen, maar de collectie breidt uit! Wat een verslaving!

Ik ga zowel cirkelvormig als in rechte lijnen proberen en zien of het verschil maakt. Het residu laten hangen en spoelen met warm water, is dat ook een optie? Dan moet ik toch minder wrijven?

Als afnemen met een doek niet werkt dan kan je een mitt met warm water gebruiken inderdaad. Het polijstmiddel is op waterbasis, dus zal het oplossen.

Dat weet ik niet. Ik meen mij te herinneren dat ik ooit had gezien dat ze bij CC zelf ook wel eens pas afnemen als de hele auto gepolijst is, dus wellicht kan het geen kwaad. Als de auto buiten staat is het misschien een ander verhaal.

Ik hoop dat er nog iemand reageert die meer kennis heeft dan ik.

Ondertussen is de bestelling binnen. Het lag idd aan de doekjes. Polieren met de Hand.... Wat een job. Is zien om een DAP te bestellen, wat een hobby SEG.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het nu zonder krassen kan. Welke doeken heb je besteld als ik vragen mag? En ja, een machine is met polijsten geen overbodige luxe ;)

https://www.Carclean.com/product/Monello/Senza_Bordi_Trio_Edgeless_Towels_45x45cm_MSB0103_103064

Ik kreeg er 1-tje gratis (waarvoor dank) bij een bestelling en heb er nu drie bijgekocht.
Bij die bestelling kreeg ik onderstaande, wederom bedankt! :-)

https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_45x45cm_MPV0101_102087

Maar nog niet gebruikt!

• Leuk
Reacties: Jansen