• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Breekt foam de waxlaag af....of niet?

Roefster

Detailing trainee
23 okt 2021
9
25
Hoi...newbie maar misschien kunnen jullie me definitieve antwoord geven want ik hoor/lees overal verschillende meningen: Breekt een foamlaag de bestaande waxlaag/sealant af?
 
Er zitten wel foams tussen die je wax (zwaar) kunnen aantasten. Maar de grote meerderheid is gewoon veilig zolang je je houdt aan de voorgeschreven verhoudingen en/of informatie die op de omschrijving van het staan.
 
  • Leuk
Reactions: Roefster
Ik schaar mij achter de gedachtegang dat een vuile contactfase altijd nog véél meer schade toebrengt dan een volgens voorschrift gebruikte foam kan doen. Daarbij neem ik ook mee dat een wax nou eenmaal niet lang leeft op een dagelijks bereden buitenslaper.

Rijden en het weer hebben namelijk veel invloed en daar wordt gauw overheen gestapt omdat er gevallen wordt over hogere of lagere PH-waardes.