• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Briljante waxen?

Phaeton W12

Detailing addict
16 mei 2008
143
62
Als je de Concorso wax wat vindt dan moet je zeker eens kijken naar de Dodo Juice waxen.

Of de Wolfgang Fuzion Wax, zeer mooie wax (kost dan ook 160,-) of de Souveran Pasta wax van Pinnacle, ook briljant!

Uit een eerder topic komt deze quote. Gemaakt naar aanleiding van mijn aankoop van Swissvax Concorso wax. Eigenlijk heb ik die wax gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering, want ik weet niet wat nu het voordeel is van dit soort waxen. Ten opzichte van Meguiars NXT of Meguiars Gold Class.

Dus: wat is het bijzondere voordeel van het peperdure Swissvax, afgezien van het lekkere geurtje. En waarom is de Wolfgang Fuzion Wax "zeer mooi" en de Pinnacle wax "briljant"? Wat is er zo goed aan? Ik snap de meerprijs vanwege de zeldzame Carnauba wax wel, maar zijn de producten ook beter? En waarom zijn ze beter dan Meguiars?

Ik ben benieuwd!

PS: ik houd nu even pauze tijdens het waxen. Zometeen ga ik de Concorso wax uitpoetsen :)
 
Ahhhh druk aan de poets dus... Nou het weer zit in elk geval mee vandaag, ik kan me zo voorstellen dat ook de clinic @ Carclean in dat opzicht "gladjes verloopt" ;)

Ligt de camera al klaar voor het eindresultaat? Ain't no S3 like a buffed S3... :p
 
Freaky1975 zei:
Ahhhh druk aan de poets dus... Nou het weer zit in elk geval mee vandaag, ik kan me zo voorstellen dat ook de clinic @ Carclean in dat opzicht "gladjes verloopt" ;)

Ligt de camera al klaar voor het eindresultaat? Ain't no S3 like a buffed S3... :p

Ik ben lekker bezig geweest! :ja

Stappen:

1. wassen met Meguairs shampoo. Er zaten heel erg weinig "pitjes" (boomhars e.d.) op dus het kleien heb ik overgeslagen.
2. Pre-wax cleaner van Swissvax (volgens mij vergelijkbaar met polish van Meguiars)
3. Concorso wax van Swissvax

Dit is de eerste keer dat ik de auto in de Swissvax zet. Het valt een beetje tegen (voor de prijs die ik ervoor betaalde). Ik zie sowieso méér swirls in de lak dan ik ooit met Meguiars heb gezien. En glimt de auto meer? Ik zie het niet (of nauwelijks)... :|

O ja, ik heb geen digitale camera, dus ik heb even geen foto's 8o
 
De waxen met een hoog carnauba gehalte en andere ingredienten zoals bijzondere olieen, geven een extra diepe en natte glans aan je lak. Die uitstraling is bij deze waxen bijzonder en uniek. Het probleem van deze Carnauba waxen is dat de uitstraling super is, maar de duurzaamheid is kort(er).

Fuzion lost dat 'probleem' op en combineert een duurzame sealant met de eigenschappen van de carnaubaingredienten. Fuzion is dus een high-end hybride-wax. Dus sealant en carnauba wax in 1.

De pre-wax cleaner van Swisswax is een cleaner (Step 1) en Polish (Step 2) in 1 product. Ik vind het trouwens niet verstandig dat je het kleien hebt overgeslagen. Meestal is juist de egale laag van (industriele) vervuiling de boosdoener van een matige glans. Die laag zie je niet zo snel, maar is wel degelijk aanwezig.

Bovendien zorgt deze vervuilde laag ervoor dat de Prewax cleanser niet goed zijn werkt in de lak kan doen.

De Concorso is een 'pure wax'. Er zitten dus geen toevoegingen in om bijvoorbeeld swirls te verbergen (fillers). Fillers zitten wel in bijvoorbeeld de NXT wax van Meguiar's. Welke Meguiar's wax heb je voorheen gebruikt?

Groeten,

Tim
 
maar vaak is het toch ook zo dat de beschermtijd van de div concours waxen veel korter is als die van bijv een m16 of een andere wax...

je hebt wel een hele mooie diepe natte glans maar levert wel iets in qua levensduur...
 
Tim zei:
Fuzion lost dat 'probleem' op en combineert een duurzame sealant met de eigenschappen van de carnaubaingredienten. Fuzion is dus een high-end hybride-wax. Dus sealant en carnauba wax in 1.

Dan moet ik de Fuzion ook maar eens gaan testen $$)

Tim zei:
Ik vind het trouwens niet verstandig dat je het kleien hebt overgeslagen. Meestal is juist de egale laag van (industriele) vervuiling de boosdoener van een matige glans. Die laag zie je niet zo snel, maar is wel degelijk aanwezig

Om twee redenen heb ik het kleien overgeslagen. Na het flink afsproeien en het wassen met Meguiars NXT shampoo ging ik met mijn hand over het lakwerk terwijl ik een waterstraal erop bleef richten. Het voelde spiegelglad aan. Ik heb vervolgens een deel van de motorkap toch gekleid om uit te testen (motorkap en dak worden altijd het smerigst) en de klei bleef helemaal wit. Geen enkel vlekje viezigheid op de klei... Dus vandaar. Ik klei al een paar jaar en weet meestal wel wanneer het nodig is.

Tim zei:
De Concorso is een 'pure wax'. Er zitten dus geen toevoegingen in om bijvoorbeeld swirls te verbergen (fillers). Fillers zitten wel in bijvoorbeeld de NXT wax van Meguiar's. Welke Meguiar's wax heb je voorheen gebruikt?

Ah, vandaar dat ik de swirls nog blijf zien. Dat was met de Meguiars NXT was die ik altijd gebruik(te) beter. Overigens zie ik nu wel dat er een mooie, extra diepe en natte glans op mijn lak ligt. Ik zie het verschil dus wel. Maar of ik daarvoor 10x zoveel moet betalen? :s Het microfiber doekje van Swissvax vind ik trouwens niet fijn om te werken, een beetje stroef..

Nog een vraag over het curen van de Concorso: op de verpakking staat geloof ik 15 minuten. Ik deed 45 minuten. Dat kan toch ook wel? Ik zou denken dat het resultaat er beter van wordt, maar misschien heb ik het mis. Tijdens het curen stond de auto in de schaduw.