• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brinkmann tips en truuks voor het spotten van swirls op zilver / wit

GMToyota

Detailing chief
28 okt 2009
1.402
95
Ik heb de nodige moeite om met de Brinkmann swirls op een zilveren of witte lak te spotten.

Ik heb voor de deur namelijk een zilveren Alfa 147 project staan en 's avonds zijn er onder de lantaarnlichten genoeg swirls te vinden. Alleen overdag, in de schaduw, is het voor mij zeer moeilijk om met de Brinkmann die swirls terug te zien. Brinkmann ver, Brinkmann dichtbij, 1 licht, 2 lichten, schuin, laag, hoog.. het lukt me maar niet om ze goed te zien.

Het enige voordeel dat ik nu heb: de eigenaar van de auto ziet de swirls ook niet.. :p Maar goed, ik wil ze natuurlijk wel weg polijsten. Is er een bepaalde techniek die ik met de Brinkmann kan proberen om toch de swirls te zien?

thx vast. :)^
 
Blijven gewoon laste kleuren om dingen op te zien. Bouwlamp of felle zon willen nog wel eens helpen. Overleg van te voren ook eens met de eigenaar van een auto. Als ze genoegen nemen met het feit, wat je niet ziet hoef je niet te corrigeren, dan is het toch ook klaar?
 
Zoiets al eens geprobeerd ?
Ik heb zelf een bruin-gele zonnenbril, heeft soortgelijk effect (contrast)

Bij mijn lokale benzinepomp hebben ze kennelijk een bijzonder soort TL, mega goed swirls te zien

Hans
 
brinkmann laat vaak geen swirls zien op bepaalde lichte lakkleuren maar halogeen juist weer wel.
bouwlampje erbij en even kijken of het dan wel lukt
 
wij plaatsen naast onze zilveren astra vaak een stellage met een tl-lamp en een halogeenlamp. door de combinatie van die 2 kunnen we de swirls die er zitten (gelukkig niet veel:grinning: ) goed zien.
Ook bij de andere auto's gebruiken wij die stellage eigenlijk altijd wel.
werkt prettig doordat je ook tijdens het polijsten de dingen goed kan zien.
 
Velle (bouw)lamp op afstand plaatsen, close-ups kun je prima doen met de Brinkmann.
Ik heb een bouwlamp op statief, staat altijd een paar meter van de auto af (gewoon even mee expirimenteren).

Vaak zit je te dichtbij met je lichtbron, en word je half verblind door het velle licht van de lamp, en zie je de defecten niet meer.
 
Ik gebruik een 1000 watt bouwlamp op een statief die 3.50 meter hoog kan staan.

Werkt perfect :)^

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En de Brinkman

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]