Ik gebruik ook de
Gyeon Q²M TireCleaner
1ste applicatie spuit ik de banden af met de HD (niet te dichtbij) om vervolgens de band te drogen met een propere oude microvezeldoek. Ik merk dat als je de
Gyeon Q²M TireCleaner echt op een "natte" band gebruikt zoals de instructies voorschrijven het water op de band het product te sterk lijkt te verdunnen waardoor je vaak 1 of 2 keer extra moet schrobben voor je enkel nog wit schuim krijgt.
Als borstel gebruik ik de Tuf Shine Tire Brush (helaas niet te krijgen bij CC maar vermoed dat de
Mothers Wax Tire Brush ongeveer hetzelfde is).
Ik doe meestal 2 banden per keer, waarbij ik dan eerst de
Gyeon Q²M TireCleaner op de voorband spuit en daarna op de achterband. Vervolgens ga ik terug naar de voorband om met de Tire Brush het product gelijkmatig te verdelen over de band (op dit moment schrob ik nog niet echt). Zodra het product ook op de achterband gelijkmatig verdeeld is spuit ik nog wat extra
Gyeon Q²M TireCleaner in de borstel om dan te beginnen schrobben. Je merkt dan echt hoe het vuil uit de banden "gelift" lijkt te worden. Na het schrobben spoel ik de borstel uit in een emmer. Hierna gebruik ik terug de HD om de banden af te spuiten en herhaal ik stappen hierboven tot ik enkel nog wit schuim van de banden zie komen (voor extra applicaties droog ik de banden niet meer).
Aangezien ik de banden regelmatig reinig en daarna bescherm zijn voor mij 2 tot 3 applicaties meestal voldoende. Wanneer ik de band een laatste keer afspoel gebruik ik opnieuw een propere oude microvezeldoek om de band te drogen en het laatste vuil te verwijderen.
Breng hierna steeds een bescherming aan en ben zeer tevreden van de
Gyeon Q² Tire! Je merkt duidelijk dat dit water en vuil afstoot met een standtijd van toch +-3 tot 4 weken afhankelijk van de omstandigheden waarin je rijd. Ik neem deze steeds na +-30 minuten af met een microvezeldoek omdat ik merk dat de kleur hierdoor veel gelijkmatiger is dan wanneer je dit niet doet (dan heb je donkerdere en lichtere plekken op je band) daarnaast merk ik ook dat product hierdoor beter lijkt te hechten aan de band en de standtijd dus langer is. De uitstraling die de band hierna heeft zou ik beschrijven als semi-gloss wat meestal het resultaat is waar ik voor ga. Als ik toch zin heb in een hogere glans breng ik hier gewoon een 2de laagje over aan dat ik dan niet afneem.