• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Budel Mini-Meet 25-05-09

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
Ik zal even wat foto's plaatsen van gisteren avond.

Bart had Jan en mezelf uitgenodigd om in Budel bij Bart thuis wat te komen spelen met plaatwerk. Aanleiding was de nieuwe festool machine die Bart had aangekocht.

7 u was het verzameltijdstip ,en Bart had niet gelogen toen hij vertelde dat hij voor wat plaatwerk had gezorgd ,ruim voldoende materiaal om mee te werken.

Uiteindelijk hadden we dan toch gekozen voor de motorkap van een Zafira.

Op zich zag deze nog te goed uit ,dus konden we zelf deze even in bewerkbare staat brengen. Bart een goede handvol staalwol en ik een schuurblok 150 gritt. Jammer genoeg waren we net iets te veel van het goede aan het doen ,waardoor er dus uiteindelijk langere krassen in bleven zitten die we er niet meer uitkregen.
Wil je dit dus thuis doen ,beschadig met beleid...!

Bart had een plannetje opgemaakt met de producten ,pads ,passes.. Dus dat zal hij later wel aanvullen.

Doel van de meet was : de machine leren kennen (En ik ben overtuigd ,geweldige machine ,zeer krachtig ,stabiel en zeer licht.) ,wet-sanden en eens kijken hoe makkelijk je door de lak kan gaan. En ik moet zeggen ,voor dat laatste hebben we ons best moeten doen.. 8o
Met 2 man de kap tegen houden ,Bart die krachtig op de machine duwt ,hoge snelheid en dit op een kantje. Toen was het er eindelijk door. :cool:

En mss even vermelden ,DAP + Oranje pad + SSR 2.5 ,lust wet sand krassen wel.

Voor de rest zal ik de foto's laten spreken..

A1.jpg


A11.jpg


A12.jpg


A13.jpg


A14.jpg


A15.jpg


A16.jpg


A17.jpg


A18.jpg


A19.jpg


A110.jpg


A111.jpg


A112.jpg


A113.jpg


A114.jpg


A115.jpg


A116.jpg


A117.jpg


A118.jpg


A119.jpg


A120.jpg


A121.jpg


A122.jpg


A123.jpg


A124.jpg


A125.jpg


A127.jpg


A128.jpg


A129.jpg


A130.jpg


A131.jpg


A132.jpg


A133.jpg


A134.jpg


A135.jpg


A136.jpg


A137.jpg


A138.jpg


A139.jpg


A140.jpg


A141.jpg


A142.jpg
 
Jammer dat het zo ver weg is anders was ik er zeker bij geweest!
 
Was heel gezellig en leerzaam. Bedoeling was om wat te kunnen proberen met rotary/wetsanden en dergelijke en dat hebben we ook naar hartenlust kunnen doen dankzij het talrijke plaatwerk dat bart voorzien had!
Die festool is echt een top apparaat, een zekere aanrader.
Ook ben ik er best van verschoten dat met de dap wetsand krassen nog redelijk eenvoudig te verwijderen waren. Met een strakke finish als gevolg. Alleen een beetje spijtig dat we geen lakdikte meter hadden aangezien we nu echt geen idee hebben of we veel/weinig lak hebben verwijderd. Maar het plaatwerk is er nog en van zodra de lakdikte meter er is kunnen we dat nog nameten.

Bart bedankt voor de gezellige avond en het zorgen voor het plaatwerk/producten!
 
Zag er een leuk en leerrijke oefenavond uit!

rodders zei:
Ook ben ik er best van verschoten dat met de dap wetsand krassen nog redelijk eenvoudig te verwijderen waren. Met een strakke finish als gevolg.

Met welke pads en producten ben je te werk gegaan? Ik wil in de vakantie ook de eerste stappen zetten in het wetsanden, hoofdzakelijk om er al eens mee kennis te maken, maar een rotary heb ik niet.
 
Oranje pad met poorboy's ssr 2.5 op een dap op standje 4 à 5.
Nu weet ik niet of dat op iedere lak gaat, maar op de test motorkap van gisteravond ging dat prima.
 
Marcel heeft gelijk, we hadden gister enkel grid 2500 ter onze beschikking. Ik was de rest van wetsand papier thuis vergeten. Maar zelfs de krassen van 2500 gingen er nog goed uit.

bartr123 zei:
Ik probeer vanavond mijn foto's hier te plaatsen.
Geen gelukte foto's uit gekomen?
 
bartje waar blijven die foto's ??

kan ik binnenkort de Kalos brengen voor de overige krassen te laten verwijderen?