• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Budget studenten stappenplan

Jaape30

Detailing rookie
18 mrt 2013
7
0
hallo dames en heren,
Ik ben nieuw hier op dit forum en was van plan mijn auto, een BMW e30 uit 1986 eens een keer goed de wassen.
Nu omdat ik student ben, ben ik niet van plan allemaal top producten te kopen, maar ik wil wel mijn auto eens goed schoon hebben!
Nu las ik het topic over met de hand het volledige exterieur stappenplan, en ik ben van plan deze zo goed mogelijk te volgen als het binnen mijn budget blijft.
Het desbetreffende topic: https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig

Duuuusss hier de planning:

1. Zoals beschreven in het stappenplan, wordt dit gewoon de auto wassen. Dit zal ik doen met een washandschoen, 2 emmers en shampoo van de action. rofl

2. Stap 2, het kleien. Ik heb totaal geen ervaring met kleien, wel heb ik gelezen dat dit je lak echt heel mooi glad kan maken. Nu zag ik dat zo'n stukje klei nogal wat kostte dus heb ik daarom besloten een stukje van zo'n chinese webshop de kopen.
Een detailspray laat ik achterwegen om kosten te besparen, ik gebruik wel water met een paar druppels dreft.

3. het reinigen/polijsten van de lak. Hiervoor had ik deze in gedachten: https://www.Carclean.com/product/100215

4. Nummer 4, het 'voeden' van de lak. hiervoor had ik deze in gedachten https://www.Carclean.com/product/100217

5. en last but not least, het waxen van de lak, Ik zag op dealextreme een goedkoop potje wax staan en ik was van plan deze te gebruiken.



Dus voor zover mijn voorbereiding voor het 'budget studenten autodetail stappenplan'
Het wordt mijn eerste keer dat ik het uberhoudt zo 'proffesioneel':-" aanpak, dus wens me succes.

Als jullie nog tips hebben, opmerkingen laat het me graag weten!
 
Danku,

Wat misschien ook wel leuk is om te weten, de kleur van mijn auto is uni zwart, dus hij moet straks weer mooi donker worden
 
Hey Jaape,

Qua klei, ik zou deze echt wel kopen van een degelijk merk. Kijk maar eens wat slechte klei kan aanrichten.

Koop anders het DDJ clay blokje (6,99) (doe je + - 3x een auto mee) + 500 ml Valet pro citrus bling (11,5)(product kan beetje vanalles) bij juiste verhoudingen. (1/10 claylube, 1/3 detailerspray)

Cleanen - met het handje zou ik voor Autoglym SRP gaan (nooit slechte resultaten)

Waxen : Een panelpotje dodojuice voor 7,98 ofwel een Collinite 845 (kom je een HELE tijd mee toe)

zo zit je aan een + - 30 euro en kan je beginnen...

als het budget het toelaat;

3x monello Verde, 3x Edgeless Foam Applicator.

PS; zeg dat je jouw vaders auto doet tegen een klein prijsje, zo heb je de producten terug:-"

Er zullen wel andere plannen naar boven komen... Zo krijg je een idee

Grtz

Stephan
 
Sterker nog: Ik krijg een gek gevoel bij deze vragen van ts. Heb het vage vermoeden dat er wel degelijk een reden achter zit. Wat? Als ik het mis heb,ga ik ook gewoon het grote kabouter bos in.
 
Jeroen Merlijn;319668 zei:
Sterker nog: Ik krijg een gek gevoel bij deze vragen van ts. Heb het vage vermoeden dat er wel degelijk een reden achter zit. Wat? Als ik het mis heb,ga ik ook gewoon het grote kabouter bos in.

Deze begrijp ik niet helemaal, de reden om hem te wassen bedoel je? Hijs smerig :grinning:
 
@Jaape30: Het "budget" stappenplan dat je voorstelt is dé manier bij uitstek om je auto te vern**ken en dat zou zonde zijn van je E30.
Hoeveel wil je eraan besteden? Als je maar een budget van zo'n 50 euro hebt zou ik je aanraden om een goede washmitt, shampoo en droogdoek te kopen.
 
Ik begrijp het nog niet helemaal, geen van die goedkope middelen van een 10tje bevatten verfafbijt of iets dergelijks neem ik aan?
 
[mod]Zou je a.u.b. niet het direct voorgaande bericht willen quoten?[/mod]

dit begrijp ik, maar een auto verneuken of slecht schoonmaken zit nog al wat verschil in.
met welk product dat ik voorstel m'n auto schoon te maken verneuk ik de lak dan? :p
 
Doe je ding , maar doe bvb een stuk van 40x40 cm...........kijk dit ff aan en als het goed is : ga verder ...
Maw :
Als je alle stappen doet zoals beschreven en dit op zo'n klein stukje , dan moet je in het slechtste geval enkel dit stuk gaan "oplappen" .
Is het goed : doe dan gewoon je ding over heel de wagen en laat ons meegenieten met een paar foto's .

Dus : succes :ja
 
En daarbuiten,is het gewoon netjes om jezelf voor te stellen in het daarvoor bedoelde gedeelte van dit forum.

Ik streng? nee hoor.

Welkom anyway.
 
We zullen wel zien wat het wordt, ik wacht het spul vanuit china af en dan zal ik aan de grote poetsbeurt beginnen.
Had alleen gehoopt voor iets meer begrip voor iemand die geen 100'en euro's te besteden heeft aan poetsen en waxen, maar toch graag in een glimmende auto rijdt.
.
Zeer veel dank voor ieder zijn tips & opmerkingen, als ik klaar ben doe ik jullie sowieso wat foto's tegemoet!
 
Nou,als je om te beginnen jezelf voorstelt en er als toetje ook nog foto's van jouw bolide bij doet,gerichte vragen steld,zijn wij met zijn alle erg verheugd om jou van adviezen te voorzien.
 
Je hoeft geen honderden euro's te besteden aan spullen om lekker bezig te zijn. Selectief bezig zijn doet dan een hoop.
Geen idee wat je uit China laat komen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen bij voorhand er hun twijfels over hebben.
Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Bevalt het goed, mooi dan. Is het niet wat je verwacht had, dan is het helaas van het beperkte budget dat je verbruikt hebt.
 
Precies! Mn broertje is ook wars van geld uitgeven hieraan.
Hij wast met 2 gamma-emmers, een action mitt en wat shampoo van mij.
Verder gebruikt ie W5 wax en wat mf sponsjes vd action.
Het enige wat, in zijn optiek, prijzig was:
1 Flesje SRP €15,-
1 Droogdoek €11,-

Al met al ziet zn auto er best aardig uit (als ie net klaar is) voor €40,- max, waarvan de meeste producten ook nog eens lang mee gaan!

Auto netjes houden met beprekt budget: prima te doen
Auto detailen zoals hier veel gebeurt: lastig met een beperkt budget.
 
https://www.Carclean.com/product/101956 (Edit: de link werkt blijkbaar niet wel? Zoek op Carclean.com naar de Meguiar's Brilliant Solutions Paint Restoration Kit)

Ideale kit voor jou denk ik. Op die manier ben ik ook begonnen en ben eigenlijk nooit gestopt en steeds de collectie blijven uitbreiden. Voor € 59,99 heb je vrijwel alles in huis wat je moet hebben om je eigen wagen eens goed onder handen te nemen. Ook is Meguiar's een erkend merk en werken velen van ons met een of meerdere van hun producten. Zij hebben hun goede werking reeds bewezen, i.t.t. dat Chinese middeltje (dat kan tegenvallen, of erger misschien: meer slecht dan goed kan doen).

Ik kan je echt aanraden hiermee te beginnen. Bevalt het niet, heb je de spullen staan en kan je toch even voort om je wagen grondig te onderhouden. Bevalt het wel en wordt het budget wat groter kan je beginnen uitbreiden en nieuwe merken/middeltjes ontdekken.

Veel succes in ieder geval!