• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumper verjongingskuur met PB Trimrestorer

Roy

Detailing rookie
20 mei 2008
119
0
Mijn vriendinnetje rijdt al een tijdje rond in haar twingo met bumpers die ECHT NIET kunnen. Zelf heeft ze niks met auto's... tenminste niet in die mate als ikzelf, dus besloot ik haar bumpertjes eens goed onder handen te nemen.

Heb die vale dingen eerst met Dasty schoongemaakt... jazeker... ik heb hier vernomen dat het de meest agressieve ontvetter was... dus dat hadden we nodig! Zag in de structuur van de bumper nog steeds vuiligheid zitten, dus een tweede maal met Dasty... nu i.c.m. de Mothers detailbrush (hardste borstel die ik kon vinden)...

Vuiligheid was eraf... maar m'n vriendinnetje had er geen vertrouwen in omdat ze nog net zo vaal waren. Even laten zien wat 3 druppeltjes Trimrestorer op een padje kunnen doen 8-())

Heb in totaal 3 lagen Trimrestorer gebruikt, en goed uitgepoets met een handdoek.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Als ze lief is doe ik binnenkort de andere helft ook :grinning: w^^w


Groeten,
Roy
 
Die is idd een stuk opgeknapt Roy... Maar geloof me, 1 regenbui en je staat weer te huilen als je de bumper ziet! Die bumpers van Twingo's zijn 1 doffe ellende. Het enige dat enigsinds een beetje goed houdt is Blackwow, maar ook na een dikke week is dit weer huilen met de pet op.... :(
 
Ja godver... Al die moeite voor niets dus!
Dan doe ik die andere helft dus mooi niet :weetniet
 
Goedkoop kut plastic :)
Wij hebben er ook eentje gehad, dat ding was stuk, ging stuk of werd stuk gemaakt...
Nu wil ik mijn peugeot niet ophemelen, maar daar gaan geen rare dingen aan kapot..
 
Helpt het niet als je direct na de behandeling hem met een wax laag beschermt?

En euh mocht alles niet baten, kan je altijd nog na je dasty behandeling de boel met kranten afplakken en de bumper voorzien van een laagje mat zwart ;)
 
Maak eens echt indruk op je meissie en schaf een potje Black Wow aan. Echt super spul. Paar weken aangebracht op mijn trims en alles is nog mooi strak. Inmiddels drie keer gewassen. Klikkie
 
Het heeft idd niet met de gebruikte producten te maken maar met de bumper zelf. De bumper is van een vrij harde kunststof en is vrij glad. Hoe harder en gladder het kunststof hoe minder lang producten als BW en TR stand houden.
 
Inderdaad die bumpers van de Twingo's zijn k*t bumpers!!
Met PB Trim Restorer is de bumper met één regenbuitje weer om te janken. :sob: En Black Wow geeft een super effect maar houdt ook niet lang.
Misschien bumpers een keertje overspuiten?!?
 
Ik gebruik voor mijn "frans plastic" oké wax, werkt prima.
Er is een duurzamere oplossing.
In de vorm van een electrische verfstripper de bumper verhitten tot hij glanst;)
Uiteraard even proberen op een onopvallend stukje.
 
Roy, goed initiatief :cool:

Zoals gezegd is de Twingo bumper een ramp. Heb er ook een keertje eentje gedaan en dat zag er ongeveer drie weken goed en egaal uit. Volgens mij één van de weinige hier die het zolang heeft vol gehouden...

Het heeft inderdaad met het soort kunststof te maken. Hoe harder en gladder, hoe moeilijker de trim restorer er in trekt. Valt niet veel te "voeden". Ik heb het ook een beetje met mijn stoot trims aan de zijkant van de deuren. Dibbuz heeft het ook met zijn Leon. Wij houden onze auto regelmatig bij, dus het valt niet zo op, maar als je een auto doet voor iemand anders, is het frustrerend als je zulk soort kunststof hebt behandeld en na een paar weken is het alweer "de oude"...
Misschien is het een idee om te gaan experimenteren voor ons? :ja
Een stukje met slaolie, een stukje met pindakaas, een stukje met wax erover, etc.
 
Dat kunststof is inderdaad net een open spons. Je blijft smeren. Het best werkt nog een heeeeeeel vet siliconen goedje als topping. Maar hou ons op de hoogte hoe lang de boel blijft zitten.

Ik denk dat je aan de Forever Black zal moeten:

https://www.Carclean.com/product/Forever_Black/Forever_Black_Bumper_Trim_Dye_Kit_FBK-080_101074
 
ericon zei:
Ik gebruik voor mijn "frans plastic" oké wax, werkt prima.
Er is een duurzamere oplossing.
In de vorm van een electrische verfstripper de bumper verhitten tot hij glanst;)
Uiteraard even proberen op een onopvallend stukje.

Verhitten met een electrische verfstripper is inderdaad het enige dat helpt bij dit soort bumpers !
Gewoon voorzichtig te werk gaan en je weet echt niet wat je ziet ! 8-())
 
Wat ook goed werkt is gekookte lijn olie en dat houd echt wel een paar maandjes en het kost geen drol8-())