• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Burp in de bocht

Burp

Detailing trainee
22 dec 2013
14
47
56
Hallo mannen (of zijn er ook vrouwen op het forum?) Zo ja, dan ook hallo voor de vrouwen.

Ik ben Martin 46 jaar en kom uit Zaandam. Ik ben in het bezit van een VW Touareg 3,6 V6 benzine uit 2006. Interieur vol leder en 20"wielen. Een heleboel om schoon te maken en te onderhouden natuurlijk :-b
Technisch doe ik de meeste dingen zelf aan de auto. Recentelijk nieuwe schijven en blokken rondom, nieuwe olie plus filter, lucht en interieurfilter, remolie, bougies, ruitenwissers etc, etc. Ik heb een originele kabel voor de VAG groep (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) om uit te lezen, programmeren en foutcodes te resetten. Aangezien de meeste klusjes er nu wel op zitten komt het laatste maar o zo belangrijke deel.....poetsen.

Nu ben ik niet een enorme poetser maar vind het wel leuk om hem mooi en netjes te maken. Elke maand uitvoerig poetsen zal niet gebeuren. Ik ben dus iemand die lang plezier van zijn werk wil hebben. Aangezien ik ook nog wat met bootjes doe en zelf een speedboot heb welke ook gepoetst moet worden ben ik gewoon verplicht om wat spullen aan te schaffen. Daar gaat het zuur verdiende geld weer rofl

Ik lees al een poosje mee maar vond het wel tijd om me aan te melden, een paar dagen geleden dus ook gedaan. Nu ben ik op het punt aangekomen om wat spul te bestellen en denk dat ik het redelijk op een rijtje heb. Voor polyester boten heb ik nog niet veel gezien dus daar heb ik nog wat vragen over.

Wat ik begrijp uit de verschillende tutorials is het volgende;

Auto afspoelen met water en daarna wassen. Ik heb het volgende op mijn lijstje staan om te beginnen:
Monello Wash & Clay Set De washandschoen om te wassen en de microfiber doek om de auto mee af te drogen.

Vervolgens ga ik verder met de klei en detailspray. Beide zitten ook in de eerder genoemde set. Net als de doek om het weer schoon te vegen.

Nu kan ik gaan polijsten. Natuurlijk niet met de hand maar met een mooie machine. Aangezien ik ook mijn (en andere) boot wil polijsten heb ik een goede nodig. Om weer een beetje op stoom te geraken wil ik deze set kopen
DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack Nog niet helemaal duidelijk met welk pad en welk middel ik moet starten. Ik denk een oranje met Mezzo en daarna een witte met Finale.

Daarna kom ik denk ik aan de Glaze. Daarvoor in gedachten;
Poorboys World - Black Hole Ook =hier niet zeker want is mijn auto nou licht of donker? Aan de andere kant, de auto van mijn vrouw is echt rood en daar lijkt hij in ieder geval geschikt voor. Aanbrengen met een groene doek uit het pakket en met een zwart pad op de machine uitwrijven?

Daarna is volgens jullie (lees de meeste adviezen en aanbevelingen op het forum) het volgende product een van de betere;
Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0 Dit aanbrengen met de hand en uitpoetsen machinaal? Welk pad gebruik ik hier voor? Heb ik deze al in mijn bestelling zitten dan?

Oke, bijna klaar. Dit voorstellen duurt bijna net zolang als het compleet opknappen van je auto :-"

Ramen reinigen kan met de reeds in bestelling opgenomen detailspray.

Velgen, het laatste verhaal maar volgens mij als eerste mee beginnen. Op het uiteindelijk waxen van de velgen na dan.
Monello - Non-Ferro Velgenbundel Velgen mee schoonmaken en daana in de wax zetten met Poorboys World - Wheel Sealant en als kers op de taart wat bandenzwart Wolfgang - Black Diamond Tire Gel Beide met een zwarte doek uit deze collectie? Monello - Piccolo Nero Trio Of het bandenspul opbrengen met Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad

Nou, dat ben ik en wil ik gaan doen. Ook voor mijn boot moet ik spullen hebben maar dat komt over een paar maanden wel als hij uit de stalling komt. Moet me verder verdiepen in de spullen die ik nodig heb daarvoor. Vind daar op het forum niet al te veel over. Misschien wat tips van jullie, dat zou mooi zijn.

En nu....plaatjes want daar hebben jullie op gewacht natuurlijk. Moet straks het glimmende monster worden :D

Foto-QVASMXNB-G.jpg


Foto-EGHJP664-G.jpg


Foto-JE8WVPJF-G.jpg


Foto-77WY6O7G-G.jpg


Foto-AODGMI3D-G.jpg


Hier de Swift van mijn vrouw. Deze was ten tijde van deze foto's lekker nieuw en schoon. Als ik nu foto's post dan schrikken jullie je een hartaanval en dat wil ik niet op mijn geweten hebben, zeker niet met kerst ;)
Foto-GHDK4NIT-G.jpg


Foto-NUROQO3W-G.jpg


Top als je het tot hier hebt weten vol te houden 8-()) Hebben jullie tips, aanvullingen, verbeteringen of gewoon een ander berichtje dan is dat helemaal mooi.
 
Welkom en zo'n Touareg is een flinke lap staal om aan te pakken. Been there done that met mijn X5.
 
Ik ben er ook bang voor. Vandaar mijn opmerking dat ik niet elke maand ga zitten poetsen. Kan een dagtaak worden :bad

Overigens zie ik op mijn mobiel de foto's niet. Jullie zien ze toch wel?
 
Welkom.
Als je de fotos niet ziet moet je overstappen op chrome als browser
De stockbrowser wordt niet ondersteund
 
hoi martin,welkom (enne...wel wassen met meer dan 1 emmerke he? 1 om te soppen en 1 om uit te spoelen)
 
Uiteraard met twee emmers en een tuinslang erbij.

Nog tips of aanvullingen op mijn verhaal? Heb ik de juiste producten in de peiling?
 
Vandaag even gebeld en mijn bestelling staat klaar. Prima geholpen door Dennis en wat adviezen gekregen om wat spul toe te voegen/weg te laten/aan te passen.

Kan het oude jaar uit gaan met de eerste bestelling. Nog even wachten tot 17.00u ivm de actie ;)