• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabrio dak bescherman van nieuwe auto

Twente1

Detailing trainee
29 mrt 2016
11
35
58
Moet ik een cabrio dak van een nieuwe auto (fiat 500C) al beschermen
of hoeft dit pas na enkele maanden ?
 
Hoe sneller, hoe beter neem ik aan!? Als je het nu doet bespaar je je in de toekomst veel leed volgens mij. Ook zijn de coatings mijn inziens UV bestendig en behoudt het dak hierdoor beter zijn kleur...
 
Ik mag aannemen dat een nieuwe cabrio-kap gewoon geimpregneert is? Dit hoef je voorlopig dan niet meer te doen, lijkt mij, maar wel netjes bijhouden en om de x-aantal jaar de kap opnieuw laten behandelen.



Greeetz
 
Ik heb hier geen verstand van, maar als de bescherming af-fabriek van het niveau 'waxoyl' is dan kan je maar beter zelf zo vroeg mogelijk aan de slag gaan. Daarnaast dacht ik dat je softtops, afhankelijk van het gebruik, 1 of 2 keer per jaar moest behandelen.
 
Op de goede manier reinigen en onderhouden is het belangrijkste. Als je kijkt naar hoe een geïmpregneerde kap reageert op water, dan zie je net als bij een lakwerk met wax/sealant/etc. dat het waterafstotend is. Check dus even bij jouw eigen kap of dit effect aanwezig is.
 
oke zal het navragen, en zal de test met een paar druppels water doen, maar ik neem aan dat er wel een beschermlaag opzit voor een half jaar en dan wil ik het beschermen met 303 fabric guard, over gyeon fabriccoat heb ik nog verschillende verhalen van gehoord ( plakt erg lang ).