@Altos - Nou, ik ben gemiddeld ook wel zo lang bezig, hoor. Met een DAP en zonder tijdsdruk dan, uiteraard.
Binnen 5 uur alle stappen doorlopen, dat gaat mij niet lukken. Spullen tevoorschijn halen zoals de HD, haspel, poetskar met materialen, netjes foamen en/of wassen, velgen reinigen en ijzerverwijderen, kleien, kiertjes en hoekjes schoonmaken, polijsten en waxen...
@Jestar - Voor de volgende keer is het leuker en interessanter om meer info te plaatsen. Nu zien we 2 zijdes van een Caddy die ook zo uit de showroom gehaald kan zijn voor een foto.
Voor-en-na foto's, gebruikte materialen, stappenplannen en dergelijke is interessanter en misschien zelfs leerzaam.
Ik begrijp dat je een eigen Detailing bedrijf hebt, o.i.d.?
Greetz
Ah, nou dat klinkt leuk!
Ik denk dat de lak op een Caddy ook lekker hard is, dus neem ik aan dat je een Gele pad hebt gebruikt met Veloce. Door de afbrekende korrel in deze compound kun je aardig mooi finishen, maar ik zou na een rondje Veloce toch wel afschalen naar op zijn minst Finale op wit.
Ondanks het er op het oog goed uitziet, zal een finishing polijstmiddel nét dat beetje extra eruit halen.
Ikzelf zag dit niet toen ik net begon met detailen, maar een test op een sloopkap wees dit wel uit. (Staat ergens op het forum)
Welke extractor heb je aangeschaft? Ik houd mijzelf er tegenwoordig niet meer zo mee bezig, maar de Numatic George was toenmalig een leuk idee.
Greetz
Afgelopen zaterdag de caddy van mijn vader onderhanden genomen:
Ben met het kleien/polijsten/waxen wel een goede 5 uur bezig geweest.
Is dit een beetje normaal voor de eerste keer?
Staat ook bij dat ik maar 1 stap gepolijst heb.Vind ik best snel. Meeste full details doe ik een hele dag (ong. 8 uur) over en met interieur erbij nog meer.
zeker 2 keer, moet wel zeggen dat ik het dak overgeslagen heb..Hoevaak heb je het dambord patroon gevolgd tijdens het polijsten? Met één stap polijsten ben ik al meestal een uur of 6 bezig op een Caddy. Daarbij komt dat dit erg harde lak is, waarbij ik meestal 2 of 3 hits met de compound nodig heb (één hit is 2 à 3 keer het dambord patroon).
Kijk dit doet me nu goed haha!Ik denk dat het allemaal ook niet zo'n punt is..?
Caddy is weer een stukkie strakker en er is weer ervaring opgedaan.
Jestar gaf al aan dat de auto in goede staat was, nooit een wasstraat had gezien, vooraf al gefoamed en gewassen was, etc. Een finishing polish was genoeg om het juist resultaat te bereiken. Prima toch?
Zodoende leert men.
Ik heb inmiddels een duidelijker beeld van het gebruik van een rotary sinds de Clinic. De mate en/of snelheid van de correctie is enorm veel beter als bij een D/A, echter brengt dit meer risico's met zich mee als je de machine nog niet zo lekker onder controle hebt.
Ik zou best wel een rotary willen aanschaffen om meer snelheid te hebben in een detail want met name de hardere lakken kosten aardig wat tijd/product met een D/A.
Zelfs met een rotary zal een Full Exterior Detail mij een gehele werkdag kosten bij een simpele auto met harde lak.
@Jestar - Ik kijk uit naar je volgende detail. Dan met meer detail in je verslagje, haha! Tot dan.
Greetz