• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Camper buitenzijde

VTECMaster

Detailing addict
3 feb 2009
96
57
Sinds kort een camper.

Buitenzijde is aluminium wit gelakt (zal we een moeilijkere naam hebben, maar die weet ik even niet). Er zit geen blanke lak overheen.
Ik heb Glans Protector gebruikt, maar dat vind ik zwaar zuigen (tenzij ik wat fout doe).

Maar nu de vragen:

- Wat zijn de dingen die ik zeker wel of juist niet moet doen?
- Welke wax kan ik het beste gebruiken?
- Hoe kan ik de witte afdicht rubbers aan de buitenzijde het beste schoonhouden?
 
Glansprotector is bedoeld als systeem
De reiniger is erg sterk en werkt juist heel goed op die witte plaat en polyester
Kleien en heel schoon werken zijn noodzakelijk, anders is de hechting niet goed
Bij het wassen MOET je echt met een washandschoen er achteraan, met alleen spoelen wordt het onvoldoende schoon
De witte / doorzichtige coating is een wateroplosbare sealant die bij de minste vervuiling het qua hechting af laat weten.
Die witte versie is minder spectaculair dan de oranje shampoo, maar gebruik ze wel beide
Na het opbrengen van de witte in 1:10 even nawijven met een schone washandschoen, naspoelen (regenbui) en AFBLIJVEN
Dag erna met de oranje shampoo nabehandelen. regelmatig met de shampoo wassen bouwt de laag verder op.

Hans
 
@Hans,

Ik heb beide, dus de witte coating en de oranje shampoo, omdat ik er idd vanuit ging dat ze als systeem bedoeld zijn.
Heb het precies gedaan zoals jij hebt beschreven en ook de handleiding aangehouden van de fabrikant.

Gisteren de camper gewassen met de oranje shampoo, maar het was toen te donker om eens goed te kijken.
Echter heb ik tussen de witte sealant en de eerst volgende wasbeurt wel een 1-2 weken zitten.

Misschien dat daar het verschil in zit? (misschien wat ongeduldig)
 
Gebruik de oranje shampoo eens op een regenachtige dag.
Laat ons daarna weten wat je er dan van vindt ...

Persoonlijk vind ik het een luie mannen product
Doet prima zijn werk voor de grote joekels of 's winters ff tussendoor
De oranje werkt namelijk ook heel goed met warm water

Hans
 
Dat het een "luie mannen" product is , ben ik wel mee eens. Maar gezien de grote van het object, de tijd en de status van mijn knieen, wilde ik het toch gaan proberen.

Laat zeker wat weten.

Wat ik wel vreemd vind, is dat als je het met een regenachtige dag gebruikt, je zou verwachten, dat het zich niet kan hechten en er meteen vanaf spoelt :confused:
 
Heb je soms iets aan dit topic: https://forum.Carclean.com/cc_postst4156/Wilk-545-caravan-onderhanden-genomen.aspx
Deze werkwijze heb ik (samen met een vriend) afgelopen voorjaar ook op een Chateau van 6 jaar oud toe (laten) passen. Resultaat was hetzelfde; veel vuil komt er af en de glans komt weer terug. Onderhoud is vervolgens erg makkelijk.

De Wilk heb ik (ondertussen al) 2 jaar geleden zo uitgebreid onderhanden gehad. Ja, ik heb hem bijgehouden (1x per jaar een waxlaagje) maar het resultaat dat je op de foto's in dat topic ziet is gebleven. De glans zit er nog dik op en ook de ramen zijn als nieuw gebleven. :)^
 
@CvW,

Bedankt voor je topic. Kan daar verschillende delen uit gebruiken.
Alleen is de buitenzijde van onze camper aluminium.

Tast APC het rubber zo erg aan?

Maar heeft iemand ook een antwoord op mijn vraag;

- Hoe kan ik de witte afdicht rubbers aan de buitenzijde het beste schoonhouden?

Het zijn o.a. de witte lijnen links en rechts boven.

Foto-8FF7XQSJ.jpg


Deze verbinden de verschillende panelen met elkaar.
 
Goed om te horen dat je delen uit mijn topic kunt gebruiken. :)

Wat betreft dat aluminium: Daar zit toch een laklaag op? Dat is bij een caravan niet anders. Verschil met een autolak is alleen dat dit laklaagje erg dun is. Voorzichtig behandelen dus.
APC is een goede ontvetter. Rubber wil je graag flexibel houden en dus niet ontvetten. Vandaar dat je er beter mee op kunt letten of je moet er achteraf voor zorgen dat de rubbers weer ingevet worden.

Die witte afdichtrubbers aan de buitenzijde kun je, denk ik, onderhouden met Poorboys World Trim Restorer. Dat spul maakt kunststof mooi schoon en onderhoudt het. Van zichzelf is de Trim Restorer kleurloos.

Mooie wagen trouwens. ,^^
 
In het geval van Hymer zijn de witte kunststof profielen erg glad en nemen weinig op
Neem een doekje met wat Mezzo polijstmiddel (voor de cleaner die het bevat)
Dan zachtjes wrijven, zo schoon.

Beschermen heb ik nog niet geprobeerd, maar misschien een simpele sealant ...

Hans