• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat procedure

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
Hallo
Ik ga over een week of 2 de trafic van mijn vader onder handen nemen: Gyeon CanCoat,Gyeon Rim,Gyeon Leather coat en de View.
Zelf had ik dit programme opgezet.
1. Wielen wisselen
2. Wanneer de wielen er af zijn wielkasten reinigen apc+ 1:4
3. 1 laagje hyper dressing.
4. Motor ruimte schoonmaken apc+ 1:4
5. Motorruimte dressen hyper dressing
6. Andere wielen erop.
7. Foamen 30ml soft wash + 300ml water
8. Kieren emblemen en rubber kwasten met 1:6 apc+
9. Afspoelen
10. Wassen met soft wash met een vleugje apc voor het strippen van wax ( tip via email van AMMO gehad)
11. Afspoelen
12. Met LTSD 1:1 en met monello klei kleien
13. Afspoelen
14. Gyeon tar
15. Afspoelen
16. Gyeon iron
17. Afspoelen
18.drogen met gyeon sild dryer xl
19. Paint cleaner.
20 Gyeon prep.
21. Gyeon cancoat laag 1
22. 2 uurtjes wachten
23. Gyeon can coat laag 2.
Etc.
Is dit een goede aanpak?
En hoe ga ik het wassen doen?
Ik las met een washmitt gyeon bathe+ aanbrengen puur op de mitt. Hoe werkt dit?
En hoeveel ml bathe+ in foam cannon met 300ml water?
Groet Senna
 
Dat zou niet meteen mij stappen plan zijn.

Die kerel van Ammo geeft wel hele gekke tips... ik weet niet wat voor tips hij verder heeft gegeven. Ik denk dat je in het vervolg beter een mailtje naar cc kan sturen.

Ik weet ook niet hoe effectief tar zal zijn als je het enig op spuit en daarna weer afspuit. Gyeon idem dito. Ik zou de Tar wel afnemen, en de iron lichtjes heractiveren met een washmitt.

Ook zou ik deze stappen voor het kleien doen.

Ok zou een enkele laag Cancoat voldoende moeten zijn. Een 2e laag kan geen kwaad, maar in principe is het een single later coating.

Wanneer wil je de Bath+ precies gebruiken?
 
Jup, dit zou ook niet mijn stappenplan zijn. :D

Dingen gaan dressen terwijl er nog gewassen en gereinigd moet worden.
Wax (en andere bende) strippen met wat APC.
Specifieke reinigers niet inwerken.
Kleien ná specifieke reinigers.
... en na dit alles alleen een paint cleaner.

Is de ''Soft Wash'' van Meguiars? (Glansversterkers)


Als je iets van een coating aan gaat brengen is het verstandig om de boel brandschoon te maken alsmede als helemaal strak. Ik zou dus:

* Alles goed reinigen, beginnende met een sterke prewash.
* Handwas.
* Specifieke reinigers verwerken. (Dragen ook bij aan de reiniging)
* Kleien.
* Licht polijstmiddel i.p.v. paint cleaner. (Of gewoon goed polijsten indien nodig)
* Nogmaals ontvetten en/of wassen. (Eventueel ontvettende prewash)
* LSP.

(Lak, maar ook het glas goed voorbereiden)


Bathe+ foam ik graag, niet als sopje. Meestal houd ik 1:10'ish aan, soms wat sterker.
 
Dat is mijn schuld. Ik heb 2 peluche verde doeken liggen om de tar en fallout chemicaliën in te werken. Helemaal vergeten erbij te zetten.
Bedankt quantoxx en zluytr voor de tips! Ik zal de dressing overslaan in dit geval kan dit wel de dag ná de CanCoat? Wat zien jullie onder een sterke prewash? ik zal nu eerst de chemicaliën doen en dan de klei.
 
Ik wil de bathe+ trouwens gebruiken als een normale was. Misschien een beetje overkill maar daar kan ik mee overweg
 
Je kunt een bericht wijzigen, je hoeft dan elke keer een nieuwe reactie te plaatsen.
De APC tip kun je achterwege laten, geen idee waarom je de wax moet strippen met wassen. Met kleien haal je 99% weg de paintcleaner doet de rest.
Het risico met APC is vlekken en je weet ook niet zeker of de wax weg is.

Tar alleen lokaal doen indien nodig, hele auto inspuiten is vaak niet nodig. Beetje op een doekje, zachtjes wrijven en klaar. Doekje wel weg gooien daarna, niet meer wassen!

Gebruik voor Prep en CanCoat altijd nieuwe doeken. Je weet niet wat voor restjes in de doeken nog kunnen zitten welke tegen kunnen werken. Eén goede laag CanCoat is overigens voldoende. De 2e voegt weinig meer toe en kun je beter bewaren voor over 6 maanden.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Ok bedankt voor de tips. Ik heb ook 4 baldwipes nieuw nog liggen dus komt goed!! Als ik het zo hoor word het dan ook echt de enkele laag.
Wel heb ik nog een vraag over randen van panelen en stickers. Ik hoorde dat je makkelijk over stickers heen kon polijsten en hoe pak je de randen aan. In de blijlage zie je onze bus met de reclame er is ook een foto met een witte bus en daar laat ik zien met de randen waar ik me zorgen om maak. Is een 4 inch pad mischien ook nog wel handig?
FB_IMG_1556728958724.jpg
Screenshot_20190501-185831_WhatsApp.jpg
20190501_173402.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190501-172816_AutoScout24.jpg
    Screenshot_20190501-172816_AutoScout24.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 96
  • Screenshot_20190501-172826_AutoScout24.jpg
    Screenshot_20190501-172826_AutoScout24.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 150
  • Screenshot_20190501-172809_AutoScout24.jpg
    Screenshot_20190501-172809_AutoScout24.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 128
  • Screenshot_20190501-172812_AutoScout24.jpg
    Screenshot_20190501-172812_AutoScout24.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 113
  • Screenshot_20190501-172830_AutoScout24.jpg
    Screenshot_20190501-172830_AutoScout24.jpg
    108,3 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Inderdaad, kleine backingplate met kleine pad. (Let op de maat - 4'' pads vallen nog ruim buiten de backingplate zodat je deze niet tegen je lag aanjaagt ;) )

Als ik zo naar de randen kijk, dan zou ik waarschijnlijk een cone/ball gebruiken op een boor. Kweenie hoeveel ruimte er precies is, totdat je het met eigen ogen ziet.