• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CanCoat vraagje.

Heb het ook aangebracht met suède doekje en blokje, maar wel 1 laag. Volgende keer maar 2 lagen aanbrengen. Heb je al de Restart geprobeerd @RoyR
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb een weekje later (begin december) een cancoat op de Volvo van mijn nichtje gezet, en daar op advies van Mainstreet direct een laagje Cure over heen gezet. Ik heb de auto al een poosje niet gezien, maar begreep dat ie nog steeds volop beading/sheeting heeft, maar dat een vers laagje Cure geen kwaad kan.
 
  • Leuk
Reactions: Mark1986 en schaef
Cancoat zit er bij mij ook nog op vanaf het najaar ergens ,1 laag (buiten) aangebracht met suède blokje vantevoren wel de auto gepolijst en extra aandacht besteed aan het ontvetten. (Nanolex pre wash ,gewassen ,ontvet met Prep).
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Bij mij gaat cancoat inmiddels al twee jaar mee, met nog steeds heel er goede beading. Daarbij moet ik wel opmerken dat mijn auto altijd binnen staat, maar ik gebruik nooit iets van boosters( soms een klein beetje detailing spray, maar nooit iets van cure o.i.d.). Zou het kunnen zijn dat je de coating niet voldoende hebt laten uitharden, volgens sommige testen is het namelijk toch het beste als cancoat ook een paar dagen droog staat na het aanbrengen (het liefste binnen).

Ik heb na het polijsten ook ontvet met nanolex ex en de cancoat aangebracht met een mf-pad.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Dank jullie wel, ja ik heb in principe ook alle dingen gedaan die ik normaal doe. Polijsten 2 staps, tussendoor ontvetten met IPA, daarna nogmaals ontvetten met Gyeon Prep en dan aanbrengen met suède doekje en blokje. Heeft daarna 20uur binnen gestaan om uit te harden. Dus ja heb alles wel in acht genomen en gedaan wat ik anders ook doe bij andere auto's waar ik een coating op zet. BMW van een maat heb ik in September in de cancoat gezet en deze zit er nog steeds goed op. Dus ik denk dat het te maken heeft met welke spullen mijn broer heeft gebruikt voor het wassen van de auto. Of dat er iets opgesmeerd is waar de coating minder goed tegen kon.
 
@schaef Er is nog een andere mogelijkheid: mogelijk dat er toch iets in de poriën van de lak heeft gezeten voor het aanbrengen dat er met ontvetten blijkbaar niet is uitgekomen, maar later wel het versneld afbreken/loslaten van de cancoat heeft veroorzaakt. Heb je overigens nog enig idee hoe de luchtvochtigheid was, op het moment van uitharden? Ik kan me voorstellen dat als de luchtvochtigheid in de betreffende ruimte erg hoog was, dat het uitharden binnen, ondanks de 20 uur, toch onvoldoende is geweest.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ja dat zou natuurlijk altijd kunnen. Luchtvochtigheid is in ons huis met luchtverwarming erg laag, hebben in de woonkamer in de wintermaanden altijd een extra luchtbevochtiger staan. Dus dat zou het niet geweest moeten zijn. Blijft een beetje gokken natuurlijk wat dan wel. Gekke is wel dat op sommige plekken het nog wel gewoon aanwezig is. Misschien toch te maken met het wassen of de gebruikte producten. Hij heeft met Monello gefoamd en Poorboys gewassen maar ja dat lijkt me safe voor de coating. Weet je het is niet anders en gaan het gewoon weer opnieuw doen met 2 lagen.