• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CanCoat zonder polijsten?

fietstasss

Detailing rookie
1 nov 2021
1
2
Hi allen,

Ik ben van plan mijn auto gereed te maken voor de winter, met name ten aansziens van eenvoudig wassen van de auto.
Hierom ben ik aan 't kijken naar de Gyeon CanCoat, deze zou ik graag aanbrengen omdat dit relatief eenvoudig zelf te doen zou moeten zijn en deze daarna (hopelijk?) mogelijk maakt mijn auto met eenvoudige afspuitbeurtjes bij de wasbox (zonder de borstels aldaar natuurlijk ;) ) netjes te houden, zodat ik niet in de winterkou m'n auto op de oprit hoef te wassen.
Nu is het zo dat m'n auto helaas toch wel wat swirls e.d. heeft, maar mijn budget in tijd en financien het momenteel even niet toelaat om de auto te (laten) polijsten.

Mijn vragen:
Gaat de CanCoat inderdaad aan mijn bovenstaande verwachting voldoen?
Is het (goed) mogelijk de CanCoat aan te brengen zonder de auto vantevoren te polijsten? Zou alleen wassen, ontvetten (met Gyeon Prep) en daarna aanbrengen van de CanCoat een goed idee zijn?

Hoor graag van jullie.
 
Uiteraard is het te doen, maar de hechting zal wel minder goed zijn. In hoeverre jou dat gaat storen is lastig in te schatten.
Hoe schoner het lakwerk is hoe beter het resultaat zal zijn. Zowel qua glans als bescherming.
Dat kan machinaal maar ook met de hand door te kleien en een paintcleaner bijvoorbeeld.
Je hebt dan nauwelijks correctie maar je bent wel zeker van een schoon lakwerk.
 
Welkom op het forum.


Bijkomend op het verhaal van Dibbuz is het niet helemaal realistisch om te denken dat als de auto in de Cancoat staat, je alleen nog maar hoeft af te spuiten. ;)

Ja, bij een goede coating c.q. coating die goed werkt door goede voorbereiding, zal je veel vervuiling weg kunnen spuiten met de HD van de wasbox. Maar er zal veelal ook nog gewassen moeten worden.
Wil je dat laatste beetje vervuiling voor lief nemen en/of toch zoveel mogelijk met alleen afspuiten willen verwijderen, dan zal je ook kunnen denken aan het gebruik van een voorwas-product om vuil los te weken alvorens het afspuiten.

- Drukpomp / pompfoamer met een prewash-product meenemen naar de wasbox, insprayen en laten inwerken, afspuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Het kan idd zonder polijsten.

maar uit eindelijk zit de glans ook met name in de voorbereiding.
En als je een coating hebt aangebracht betekend dat niet dat je ff je auto afspuit en hij is weer brandschoon.. Handwas zal nog steeds erbij horen.
 
Hier ook de Fusso Coat van Soft99 op de auto. Zit er inmiddels zeker 5 maanden op en is nog duidelijk aanwezig. Heerlijke beading op de lak en makkelijker schoon te maken. Ik ben zelf ook van plan om CanCoat aan te brengen op onze 2e auto en later ook op mijn auto. Wel ga ik ze beide polijsten omdat ik hiermee de optimale glans behaal. Houdt er ook rekening mee dat je met de Fusso Coat en CanCoat een bepaalde droog tijd moet hanteren waarmee de auto niet nat mag worden. Een garage of werkplaats is dus ook nodig. Met een wax is dit niet zo nodig. Daarnaast is een wax ook makkelijker smeren en zal er in mijn ervaring ook voor zorgen dat de auto wat makkelijker schoon te maken is. Maar enkel met de HD ga je sowieso niet redden, dat zou ik ook wel willen :innocent: