• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Car detailing starten

Issy

Detailing rookie
3 feb 2024
1
2
Hey

Ik wil graag een car detailing bedrijf willen starten budget zit ergen tegen 10k maar ik vraag me echt af wat kunt je gemiddeld verdienen permaand
Als iemand info heeft graag aub
 
Kijk dit klinkt nou als een solide bedrijfsplan gewoon simpel maar wel concreet.
Met je eenmalige 10k investering trek je makkelijk 25k omzet per maand dat moet heel goed te doen zijn.
Rotary kopen ,fles Cartec essential easy wax polish en doorharken maar.
Enne als je nou gelijk iemand in dienst neemt hoef je zelf ook niet zo gek veel te doen.
 
Laatst bewerkt:
Hey

Ik wil graag een car detailing bedrijf willen starten budget zit ergen tegen 10k maar ik vraag me echt af wat kunt je gemiddeld verdienen permaand
Als iemand info heeft graag aub
Ik denk dat je niet op al te veel serieuze reacties hoeft te rekenen. Dit ligt niet aan de behulpzame leden van het forum. Je komt nieuw op het forum en start met een kort berichtje waarin je geen info geeft over wie je bent, wat je kunt en hoe lang je al met detailen bezig bent. Wij kunnen inhoudelijke goed onderbouwde vragen voor je beantwoorden, we gaan niet je bedrijfsplan voor je schrijven.
Heb je al ervaring met ondernemen?

Stel je eerst even in het "voorstellen" topic voor.

Daarnaast is het handig om wat meer uit te leggen over hoe je detailen als bedrijf voor je ziet. Hoe wil je het gaan aanpakken en wat wil je allemaal gaan doen.
Ga met een boekhouder praten, ga bij het KVK langs, lees je in op de site van de belastingdienst. Hoeveel klanten heb je al?
En gebruik de zoekfunctie op dit forum, want dit soort vragen is al vaak zat gesteld.
 
Met een budget van 10K over 5 jaar heb je al 2K kosten per jaar.
Dan vaste kosten als huur (stalling of werkruimte) , verwarming, elektra en water.
Er zitten 40 uur in een week en nog wat voorbereiding en onbetaalde uren
Van de uurprijs gaat in ieder geval nog 21% omzetbelasting af
Dan de kosten van los materiaal en onvoorzien.
Uiteindelijk betaal je over de winst nog belasting

Je moet een stabiele klantengroep hebben (die ook voor je werven) om er een boterham uit te halen.
Op de straat heb je ook te maken met regels (lokaal verschillend) over afvalwater, of je moet het opvangen (duur).

Snelle winst haal je alleen met een friettent, drugs of dames van lichte zeden.
 
... Of je moet de politiek ingaan, schijnt ook goed op te brengen. :rolleyes:

Even alle gekkigheid opzij, denk dat Redcat al veel heeft opgesomd waar je misschien eerst eens goed over kan nadenken voor je zo'n sprong maakt.
Vraag eens in de buurt rond en pols even hoeveel vraag er wel is naar jouw aangeboden diensten (kaartjes in de bus, online enquetes, naar meetings gaan of andere evenementen, social media,...).

Doe eens enkele wagens en zoek voor jezelf uit hoeveel tijd je erin steekt, hoeveel product gebruik je, welke producten werken voor jou het best en meest efficiënt.
Met andere woorden, een hele hoop variabelen die meespelen en niemand die jou dit op voorhand zonder enige kennis kan voorspellen.

In België kan je "in bijberoep" starten, weet niet als je in NL ook die mogelijkheid hebt? Zo kan je in ieder geval al eens proberen en proeven van wat er allemaal bij komt kijken voor je volledig ZZP'er wordt (zo noem je dat toch in NL?).
 
  • Leuk
Reactions: Drifter en Cordoba
@AndyVR in Nederland kun je bijverdienste of freelance ook het een en ander doen. Je hebt alleen minder belastingvoordeel. Als zzper kun je vrij eenvoudig starten, ook met lagere omzetten.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
De scheidslijn die jij aangeeft omtrent het werven maakt juist het verschil tussen hobby en ondernemer. Als ondernemer hoef je nog steeds geen inkomstenbelasting tot een bepaalde omzet. Als je van dat bedrag vervolgens je kosten als detailer afhaalt heb je overigens geen vetpot.

De KOR is een goede startoptie als je van hobby naar iets groter wilt en je inkomsten netjes "wit" wilt houden. @Issy als je de punten die reeds aangehaald zijn meeneemt dan kom je al gauw op een dusdanige kostenpost dat je een flinke omzet moet draaien om er onder de streep een goede boterham aan over te houden.

Succes met je reis en ondernemersschap!
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
De omzet is geen relevant element voor het bepalen van ondernemerschap.
Je kan ondernemer zijn als je verlies draait, juist omdat de omzet (nog) achterblijft..
De vraag of je inkomstenbelasting moet betalen hangt samen met het belastingvrije bedrag.
Maar dat gaat vaak al op bij verrekening met andere inkomsten.
 
Laatst bewerkt:
- niet met de bedoeling om dit topic te kapen, maar lijkt mij toch wel gerelateerd -

Ik ben zoals waarschijnlijk de meeste hier een "weekend warrior" die vooral zijn eigen wagen onder handen neemt en geregeld deze van kennissen. Ik doe het ook allemaal gratis (tenzij er bvb specifiek een coating is aangeschaft) want ik haal er plezier uit. Na verloop van tijd heb je die ook wel allemaal gehad. Heeft er iemand hier ervaring met het bijklussen bij iemand die het professioneel doet? En bij de personen die het hier professioneel doen: zijn jullie daar uberhaupt naar op zoek of bedanken jullie daar liever voor?

Ik denk er ook al een tijdje aan om in bijberoep te beginnen (BE) maar zou toch nog graag dit soort tussenstapje wagen. Naast wat meer ervaring op te doen en nog verder bij te leren zou het ook gewoon leuk zijn om aan wat andere (en met wat geluk exclusievere) wagens te werken. De Ferrari F40's en GT3RS'en zijn hier nogal dun gezaaid o_O
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik denk dat het hobbymatig er wat geld mee verdienen om je hobby te betalen in de meeste gevallen al ingewikkeld genoeg is in relatie tot echt je boterham ermee verdienen.

Je moet echt op topniveau presteren en ondernemen om er meer dan voldoende mee te verdienen. Er zijn zoveel broodpoetsers die voor 125 euro een auto showroomklaar moeten krijgen; je wordt er niet rijk van in de meeste gevallen.
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker en RedCat
Je ziet ook steeds meer van die detailers een webshop starten waarin ze hun gebruikte producten verkopen en video's posten op social media om zo meer bekendheid EN inkomsten te genereren.
Het enkel moeten detailen en wassen van wagens en daarmee iedere maand alle rekeningen kunnen betalen lijkt mij erg lastig eerlijk gezegd, zeker de eerste jaren.