Ik denk dat de combinatie doek + droger het snelst werkt en dat de vergelijking tussen drogen met een doek of een blower niet helemaal juist is.
Kan je de auto helemaal drogen met een blower? Ja, maar het duurt langer dan wanneer je er ook een doek bij gebruikt.
Kan je de auto helemaal droger met een doek? Nee, want er zijn in mijn ervaring altijd plekken waar een doek simpelweg niet komt.
Dus je kan de auto helemaal niet sneller drogen met een doek dan met een blower, simpelweg omdat je voor de lastige plekken altijd nog een blower nodig hebt en dat is de reden waarom ik denk dat de vergelijking mank gaat.
Je zou jezelf de volgende vragen kunnen stellen:
1. Ga ik voor maximale kraspreventie? Zo ja, kies dan voor drogen alleen met blower.
2. Ben je tevreden met een auto die alleen gedroogd is met een doek en maakt het je niet zoveel uit dat er her en der nog water zit? Zo ja, hou dan je geld op zak en blijf bij de droogdoeken.
3. Wil je wel een auto die helemaal droog is, maar is snelheid ook wat waard? Zo ja, gebruik dan een doek en een blower.
Bonusvraag: Zie je de meerwaarde van de blower op andere gebieden?
Het is denk ik ook een beetje afhankelijk van de auto die je hebt. Mijn auto is wat ouder en heeft her en der wat roestplekjes en daarnaast een hoop plekken waar water achter blijft zitten, zoals de lijsten in de dorpels. Ik wil graag dat de auto zo droog mogelijk om roest en andere ellende te voorkomen. De constructie van nieuwere auto's zijn vaak wat beter, met minder plekken waar water kan blijven staan, dus dan is het misschien niet zo belangrijk dat alles helemaal droog is.