• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Caravan poetsen. Vervuiling niet wegkrijgen.

Ronny

Detailing rookie
15 jun 2014
2
0
Laatst heb ik een caravan van 2002 gekocht. Nadat ik hem had gewassen in een wasbox was hij wel schoon, maar tussen de bobbeltjes in de voegjes blijft nog allemaal viezigheid zitten. En die viezigheid zit er muurvast op.
Grotefoto-V3GUVIYO.jpg
Met klei krijg ik het er niet tussen uit. Ook ben ik met de dap 900 aan de gang gegaan en verschillende producten geprobeerd. Maar volgens mijn beleving kom ik gewoon niet diep genoeg tussen de bobbeltjes in de voegjes. En poets ik de viezigheid er dus niet tussen uit. Op aanraden van bekenden heb ik een proefstukje gewassen met een geconcentreerde cleaner. 123 caravan cleaner. Eerst verdund en later puur. Met een microvezel washandschoen lukte dat niet. Met een zachte afwasborstel boenen lukt ook niet. Met een harde stevige borstel lukte het wel! Op onderstaande foto is de linker kant geboend met een harde stevige borstel en de cleaner. Rondom de 'holiday sticker' zit de viezigheid nog.
Grotefoto-4HCVIHDP.jpg
Het wil er dus wel af, maar heb het idee dat na het boenen de lak helemaal dof word. Of zelfs weg is? Hij word helemaal schraal. Nadat ik een stukje in de wax gezet heb glimt de lak wel weer en voelt het ook weer glad aan. Nu is de vraag of ik door moet gaan met boenen? Of richt ik dan alleen maar meer schade aan de lak aan? Omdat de laklaag op caravans dun zijn. Misschien een andere cleaner? Of heeft iemand anders een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Alvast bedankt
 
Op mijn caravan had ik Autoglym - Caravan & Motorhome Cleaner gebruikt. Was verbaasd hoe goed de vervuiling los kwam. Ook de vuilstrepen onder roosters, die je vaak met polish moet verwijderen gingen ermee weg.
 
De laag is niet dik, maar kan wel wat hebben
De diepere vervuiling zal ook deels verweerde lak zijn, Poorboys Profpolish is aan te raden
Met een borstel kan best, met onverdunde 123cleaner erg oppassen vanwege de zuurgraad
Autoglym doet het minimaal net zo goed en dat kan geen kwaad
 
Heb je iets aan mijn caravan detailing ervaringen? https://forum.Carclean.com/threads/wilk-545-caravan-onderhanden-genomen.3054/
Ik ben aan de slag gegaan met Meguiars Marine & RV nr 50. Een cleaner/wax combi. Met een lichtgroene pad en dit middel kreeg ik ook de vervuiling in die randjes weg. Check het topic, ik denk dat je daar info kunt vinden waar je iets aan hebt. ;)
 
Dit zijn reacties waar ik wat aan heb! Bedankt :) En wat is die Wilk opgeknapt!! Schitterend!