• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Caravandak poetsen

Max1963

Detailing rookie
3 aug 2011
2
0
Hallo, om mijn caravan te beschermen tegen hagelschade met het afgelopen slechte weer, had ik tuinstoelkussen erop gelegd en daaroverheen een afdekzeil gespannen. Na afloop van het slechte weer heb ik meteen alles eraf gehaald en zag tot mijn verbazing daar waar de kussen hadden gelegen (die overigens helemaal nat waren geworden) witte "uitgebeten" plekken waren geworden. Er zitten nu 4 afdrukken op het dak. Ik heb het dak gepoetst maar het is echt verbleekt het gaat er niet uit. Er zit dus in die kussen een of ander middel (zuur of andere chemische troep) dat de laklaag aantast.
Nu denk ik dat die witte plekken de schone laag is en de rest wat donkerder is vuil. Het "vuile"gedeelte krijg ik niet schoongepoetst met mijn bouwmarkt spoetsmachine welke ik voor een paar tientjes heb gekocht. Krijg er geen verschil in wel een spiegelglad dak!
Wie heeft dit ook meegemaakt en is dit nog goed te krijgen? Ik vind het niet erg dat er niets aan te doen is maar ben zuinig op mijn oudje en wil hem toch spik en span eruit laten zien. Het is op het dak dus je ziet het niet, maar ik weet het wel.
Suggesties en ideeen zijn welkom.

Groetjes Max

IMG_4745-adobejpg-1.webp

Poetsmachine van de bouwmarkt wegmieteren.Hier heb je dus totaal niks aan.

Kan je beter een Dap pakketje nemen.

Dak zal gepolijst moeten worden.Mischien een detailer bij jou in de buurt ( volgens mij woont Blacpassat ook in Etten Leur ) die je er wel mee opweg wilt helpen???

Hallo,

Is de lak ook effectief beschadigd op de plaatsen waar de kussens lagen of is die nu gewoon "proper" , dan zou ik de kussens nogmaals op het dak leggen maar dan op de andere plaatsen:-b

Indien de lak niet goed meer is kan je volgens mij niet veel meer doen dan deze (grof- inizio) te polijsten of in het slechtste geval zelfs herspuiten??

Gewoon ff afwachten en afspreken met iemand uit jouw buurt is zeker een aanrader :ja

Danny

Eerst meten, dan verder. Lak op een caravan is vaak veeeeeel dunner dan op een auto
PM even naar BlackPassat in de buurt en heeft een meter (als ik het goed heb)
Moet kunnen om het op te lossen, ik heb ze erger op de oprit gehad :ja

Hans

Volgens mij is het verdwenen vuil (zoals al gesuggereerd, leg de kussens op de onafgedekte plekken) door het afdekken is de 'alg' zuurstof loos geworden en heeft het opgegeven. Inizio lijkt me zwaar overdreven, een kleibeurt daarentegen:idee