• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carbon spatborden

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Hallo,

Heb volgend probleem met de spatborden van mijn Caterham. Telkens na een wasbeurt staan er witte vlekken op, die na polijsten wel verdwijnen. Maar telkens polijsten is ook niet optimaal natuurlijk. Ik begrijp niet hoe dit komt. Nochtans wassen in schaduw met goede shampoo en direct afdrogen. Iemand raad?
 

Bijlagen

  • 782D0B5A-B2C6-4B55-9DAE-78129C460915.jpeg
    782D0B5A-B2C6-4B55-9DAE-78129C460915.jpeg
    344,2 KB · Weergaven: 113
@Olivier Wat voor water gebruik je om te wassen en na te spoelen? (en ook geen filter gebruikt?)
Hoe droog je na het wassen (met welke middelen)?
Op basis van 1 foto lastig te bepalen wat hier aan de hand is, maar ik zie een aantal mogelijkheden:
- zeepresten (overdosis shampoo gebruikt en niet goed nagespoeld)
- kalkresten (gebruik van water dat veel kalk bevat, en dat in de structuur van de carbonmatjes blijft zitten)
- restanten van wax (shampoo met wax?) of polijstmiddel of iets dergelijks.

Je hebt het over een goede shampoo, maar welke shampoo is dat? (er zijn legio goede shampoo's, je moet alleen wel kijken welke er geschikt zijn voor jouw toepassing).
 
@Cordoba
- op deze foto heb ik inderdaad teerverwijderaar gebruikt, en had de witte vlekken zeer hard.
- gebruik regenwater en spoel zeer goed na
- zelfs als ik weinig shampoo gebruik, heb ik dit ook minimaal, gebruik Poorboys slick and suds, al jaren naar alle tevredenheid...
 
De Poorboys shampoos zijn gewoon goed, maar voor sommige mensen is de referentie bijvoorbeeld een flesje afwasmiddel, en dan lijkt elke autoshampoo uit de supermarkt al snel goed. Ik weet niet hoe het regenwater opgevangen wordt, en waar het in bewaard wordt, maar kan er iets van kalk van bijvoorbeeld het dak afkomen, of kan het uit de bewaartank komen (kan het materiaal van de tank wat kalk afgeven)?

Het zijn maar wat wilde gedachtes, want het moet toch ergens vandaan komen.

Als je de auto (of in elk geval de spatborden) een keer in een wasbox wast, heb je dit probleem dan ook? Zo kun je bepalen of het wel of niet van het regenwater komt.
 
Ik heb de indruk dat de blanke laklaag over de carbon (wat volgens mij toch gedaan wordt?) versleten is. Ik denk dat je van dit probleem zal verholpen zijn als hier een nieuwe laag blanke lak over gaat, na het grondig voorbereiden uiteraard.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba