• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com beëindigt per direct de samenwerking met CarPro Trading Ltd.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.688
200
Berkel en Rodenrijs
Kernwaarden van Carclean.com

Naast de zakelijke aspecten die horen bij de internationale activiteiten die Carclean.com ontplooit, hechten wij grote waarde aan de menselijke aspecten in onze relaties met leveranciers, distributeurs en onze klanten. Binnen onze bedrijfsfilosofie gaan wij uit van eerlijke communicatie. Het tevredenstellen van onze relaties hoort bij het verdienen van ons dagelijks brood.

In de relatie met onze klanten zoeken wij naar oplossingen die aansluiten bij de omstandigheden van de klant. Van leveranciers en distributeurs verwachten wij een soortgelijke samenwerking waarbij open communicatie, gezamenlijke ontwikkeling, gelijkwaardigheid en vertrouwen voor ons het uitgangspunt vormen. Wanneer een samenwerking niet langer aan onze waarden voldoet, zijn wij het aan onszelf en onze andere relaties verplicht deze te beëindigen.

Verklaring
Carclean.com beëindigt per direct met de samenwerking met CarPro Trading Ltd (verder C.Pro). De relatie is dermate beschadigd, dat een gezonde samenwerking voor Carclean.com niet meer mogelijk is. Alle voorradige producten zullen worden uitverkocht en komen daarna niet meer terug in het assortiment van Carclean.com. Met deze verklaring legt Carclean.com eenieder uit hoe zij tot dit besluit is gekomen.

Historie
In augustus 2010 is Carclean.com een samenwerking met C.Pro aangegaan. Carclean.com zou de producten van A.Quartz en Iron Cut exclusief in de Nederlandse markt distribueren. In oktober 2010 heeft C.Pro het merk A.Quartz gewijzigd in C.Quartz en is de productie verplaatst naar een andere fabriek nadat er een geschil bleek te bestaan tussen C.Pro en de A.Quartz fabriek over het gebruik van de formules en merknamen. Deze andere fabriek leverde en labelde tot juli 2013 de producten van C.Pro. C.Pro bracht onder eigen label de producten van deze fabriek uit, waaronder C.Quartz en Iron.X: De producten die momenteel de grootste naamsbekendheid hebben.

Nanolex: en de reactie van C.Pro
In mei dit jaar heeft Carclean.com besloten om Nanolex in het assortiment op te nemen. Waarop C.Pro heeft besloten om de exclusiviteit van Carclean.com op te heffen. Hoewel Carclean.com hier niet mee eens was en bezwaren geuit heeft, heeft Carclean.com besloten dan maar zonder exclusiviteit verder te gaan met de verkoop en distributie. De kracht van Carclean.com is het aanbod van meerdere merken en daar wil zij niet aan tornen.

Levering zonder medeweten van Carclean.com
Hoewel Carclean.com nog steeds belast was met de distributie van de C.Pro producten en het opzetten en onderhouden van het C.Quartz Finest Detailer netwerk, bleek C.Pro één van de zakelijke Finest klanten van Carclean.com ook rechtstreeks te leveren en dat zonder Carclean.com hiervan op de hoogte te stellen.

Nieuwe versie Finest, het einde van de distributie van C.Quartz Finest
In juli dit jaar werd er een nieuwe versie van Finest gecommuniceerd die tevens per direct beschikbaar was. Carclean.com is in haar functie van distributeur vooraf niet op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen hierin en was daarom ook niet in staat om haar voorraadplanning hierop aan te passen.

Omdat Carclean.com een overschot aan voorraad had door de rechtstreekse levering van C.Pro aan de zakelijke Finest klant van Carclean.com én omdat er een nieuwe versie per direct beschikbaar was, heeft Carclean.com besloten om eenmalig eindgebruikers de mogelijkheid te geven om C.Quartz Finest aan te schaffen.

Carclean.com ontving als reactie hierop een waarschuwing van C.Pro en zij verloor het recht op de distributie van C.Quartz Finest. Ook gaf C.Pro Carclean.com te kennen dat er te weinig Finest was verkocht en dat Carclean.com niet genoeg deed om Finest bij dealers aan te prijzen.

De Nederlandse markt heeft een zeer beperkt aantal professionele detailers. Het aantal bedrijven dat op een juiste manier gecertificeerde producten aan kan brengen én aan de strenge voorwaarden kan voldoen, is klein. Waaronder de eis dat er minimaal 4 Finest-behandelingen per maand verkocht moeten worden, zonder dat er andere coatings aanboden mogen worden. Carclean.com voelt zich verplicht de door leveranciers gestelde eisen tegen het licht te houden in het belang van haar afnemers.

Gyeon Quartz
Half augustus is Carclean.com in contact gekomen met Gyeon Quartz om de producten op te nemen in haar assortiment. Op 21 augustus heeft Carclean.com een email van C.Pro ontvangen dat Carclean.com een fout had gemaakt door Gyeon te gaan verkopen.

De communicatie met Gyeon verloopt erg prettig, zij is professioneel, heeft kennis van zaken, geeft een uitstekende dealerondersteuning en heeft een uitstraling die momenteel ongeëvenaard is. Carclean.com begrijpt best dat de concurrentie het daar een beetje benauwd van krijgt, maar je kunt daar als bedrijf ook op een andere manier mee omgaan.

Carclean.com weet precies wie Gyeon is en wat zij doet, welke personen er achter het bedrijf zitten en welke kennis en expertise er aanwezig is. Het geeft Carclean.com veel vertrouwen en we zijn ervan overtuigd dat Gyeon uitstekend bij Carclean.com en de Nederlandse markt past.

Stopzetting van de samenwerking
Per 1 september 2013 is Carclean.com de status van officiële C.Pro distributeur afgenomen, zonder dat Carclean.com hiervan op de hoogte is gesteld. Op 5 september informeerde één van de C.Quartz Finest Detailers Carclean.com dat een andere partij de functie van officiële distributeur had overgenomen. Later las Carclean.com op de Facebookpagina van C.Pro dat Carclean.com inderdaad niet meer de officiële distributeur voor Nederland was en dat een ander bedrijf deze functie overnam.

Carclean.com heeft contact gezocht met zowel de nieuwe distributeur als C.Pro en C.Pro verdedigde haar besluit en benadrukte dat de nieuwe distributeur actief contact met alle Carclean.com klanten (die C.Pro producten hadden aangeschaft) op mocht nemen en dat C.Pro daarin volle ondersteuning zou geven.

Als antwoord hierop heeft Carclean.com besloten om per direct te stoppen met C.Pro, het is voor Carclean.com een onacceptabele basis en het gaat sterk tegen de principes van haar bedrijf in.

Carclean.com heeft haar uiterste best gedaan om C.Pro in de afgelopen jaren in Nederland op de kaart te zetten. Iron.X was bijvoorbeeld de bestseller van het bedrijf en in drie jaar tijd zijn er meer dan 20.000 C.Pro producten verkocht.

Als er vragen zijn, dan kan er contact met ons worden opgenomen via email: informatie (@) carclean . com of per telefoon: 010-2661050.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Duidelijk; als ik dit lees heb je groot gelijk. Veel succes toegewenst met Gyeon!
P.S. Mailtje verstuurd; ben benieuwd.
 
Jammer dat het op zo'n manier tot een einde wordt gebracht door C.Pro :auw Sterk en net verwoord verhaal Tim :)^
Ik ga nog wat reload bestellen en daarna is het denk ik klaar met C.pro, vooral nu jullie met een eigen variant op Iron X komen.
 
Jammer, maar helaas. Dit verhaal doet mij wel overtuigen om over te stappen naar een ander merk. De gun factor gaat dan bij mij toch uit naar de concurrenten die ook door cc verkocht worden.
 
Inderdaad begrijpelijk als ik het zo lees, ben erg benieuwd naar het nieuwe merk Gyeon:ja
 
Goeie spullen, dat hadden ze wel. Z'n beetje al het ander hadden/hebben ze daar bij carpro niet voor elkaar ! Wijs besluit Tim. Als zij toch van mening zijn dat carclean niet het aangewezen bedrijf zou zijn in detailerspullen in Nl...... , kan ik niet meer zeggen dan kruip maar weer lekker onder die enorme rots carpro..... Je hebt er klaarblijkelijk al lang genoeg onder gelegen :-"
 
Zeer begrijpelijk besluit. Hoewel de producten, zoals jullie zelf ook aangeven, prima zijn, kan dit absoluut niet verder op deze manier. Ik was altijd een fan van Carpro, maar na dit verhaal krab ik mezelf als klant wel even achter de oren.. Dit is duidelijk niet netjes gegaan, dus een wijs besluit, jullie houden de eer aan jezelf.

Laat Gyeon maar komen!
 
Op basis van bovenstaande kan ik Carclean alleen maar een groot compliment maken over het genomen besluit.
Logisch dat een dergelijke actie een goed doordachte persverklaring vraagt, nu die er ligt kan Carclean zijn blik weer op de toekomst richten.
 
Bijzondere wending van Car Pro..:s

Jammer dat het zo moet lopen, maar als ik zo lees is het wel terecht.

Succes met de afhandeling en met het introduceren van het nieuwe merk.
Ik ben daar zelf erg benieuwd naar en zal er t.z.t. zeker wat van aanschaffen.
 
Jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar wijs en logisch besluit. Al denk ik dat er in dit geval ook 2 kanten aan dit verhaal zitten.
Was een prima merk met super producten. Gyeon is nu aan zet en mag zich nu gaan bewijzen als merk!!! Al hoop ik stiekem op verdere groei in de productenlijn van Monello;)
 
Hier krijgen ze spijt van. Naar mijn mening is de toekomst van retail afhankelijk van de community en dat heb je goed voor elkaar Tim. Liefhebbers van detailen verzamelen zich bij Carclean.com. Het vertrouwen en de gunfactor naar Carclean.com is hoog. Uiteraard zijn daar grenzen aan, maar ik durf te beweren dat het over grote deel hier meer dan open staat voor Gyeon. Dat gaat ten koste van C.Pro. De nieuwe C.Pro leverancier staat voor een flinke uitdaging.

Eigenlijk zou ik deze tekst moeten vertalen naar het Engels. Ik weet zeker dat de heren/dames van C.Pro mee lezen.
 
Het is een dappere en terechte stap waar heel veel mensen achter staan. Zelf ken ik Carclean.com pas een paar maanden, maar ben zeer tevreden over jullie werk wijze, en het omgaan met de klant. Ik kan me goed voorstellen dat je zo niet wil doorgaan met een leverancier.

Jongens ga vooral zo door!!! :)^
 
Ik heb met stijgende verbazing je verklaring zitten lezen Tim.

Overigens vraag ik me ook iets af: de korting die nu gegeven wordt om toch de voorraad producten va Car pro te verkopen, wordt die uiteindelijk door Car pro betaald? (ik kan me voorstellen dat Car pro een boete krijgt, c.q. een schadevergoeding moet betalen voor het niet nakomen van de overeenkomst). Ik verwacht overigens geen antwoord op deze vraag: dat lijkt mij iets voor Carclean en Carpro zelf, met eventueel andere betrokken partijen.

Ik verbaasde me de laatste maanden over hoe binnen Carclean naar alternatieven voor bijvoorbeeld Iron-X werd gezocht, na dit verhaal vallen er ineens een stel puzzelstukjes op hun plaats.
 
Wij laten voor wat het is en willen graag vooruit kijken. CarPro zal niets vergoeden wij zullen ook niet om een vergoeding vragen.
The Gent;341219 zei:
Al denk ik dat er in dit geval ook 2 kanten aan dit verhaal zitten.

Uiteraard. De kant van CarPro is overigens eerder gecommuniceerd dan onze kant. Wellicht dat we zijn verklaring nog in dit topic plaatsen, zodat beide kanten gelezen kunnen worden.
 
Aan ieder geschil zitten twee kanten en daar zijn andere partijen voor (advocaten). Los hiervan een moedig en wijs besluit. Ik ben overtuigd gezien de ervaring die ik heb ondervonden met carclean dat gyeon een prima alternatief is. Uitgaan van je eigen kracht en dat vergt soms dit soort beslissingen.
 
Duidelijk verhaal en een onprofessionele en achterbakse manier van werken van Carpro.

Ik had eerst nog wat twijfels om over te stappen naar een ander merk, maar nu ik dit lees gooi ik het nog liever door de gootsteen dan dat ik het gebruik.
Inderdaad zoals al eerder aangegeven is de gunfactor naar Carclean hoog, en misschien wel hoger dan productkwaliteit.

Ik kijk uit naar de nieuwe producten en wens jullie veel succes om Gyeon op de kaart te zetten.