• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com stopt met het aanbieden van PayPal als betaalmiddel.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.688
200
Berkel en Rodenrijs
PayPal: zonder paslezer, pincode of scanner betalen. Wij snappen dat voordeel en boden om die reden dan ook al snel PayPal als betaalmethode aan.

PayPal vroeg netto 2,4% provisie over het bedrag. Een jaar geleden wijzigde PayPal eenzijdig de voorwaarden zonder dat er terug te vinden was wát er precies wijzigde: als je geld teruggeeft krijgt de verkoper de provisie niet meer terug. Wij kwamen per toeval pas een jaar later achter deze wijziging. Het teruggeven van geld komt bij ons vaak voor: omdat iemand zich bedacht, wij service of garantie wilden verlenen, een product voor langere tijd niet leverbaar was enzovoort. Dat tikte op jaarbasis aan en we vonden het principe niet juist.

We hebben overleg met PayPal gehad (nadat we veel moeite moesten doen om iemand binnen PayPal te pakken te krijgen) en helaas zonder echt resultaat. We besloten toen om PayPal langzaam af te gaan bouwen in landen waar andere veelgebruikte online betaalmethodes beschikbaar zijn.

Vorige week retourneerde een klant een product. Het product was gebruikt en beschadigd zei de klant. We krijgen het product terug en zien dat het serienummer van de doos af was gehaald. Het product in de doos had een serienummer uit 2017, niet bij ons gekocht en niet aan ons geleverd door de leverancier. We testen het product en het blijkt defect te zijn. We controleren de camerabeelden van onze inpaktafels en we zien dat we een nieuwe dichte doos mét serienummer naar deze klant op hebben gestuurd. We wijzen de retour af.

Vervolgens komt er een PayPal-dispuut binnen. Wij leggen PayPal de kwestie uit, sturen foto’s en screenshots mee en de onderbouwing van de leverancier. De zaak was helder en we hadden vertrouwen in een goede afloop. Twee dagen later wijst PayPal de claim toe aan de klant, zonder ons te bellen, zonder overleg, zonder het opvragen van ander bewijs of informatie. Ruim € 450 zijn we kwijt, de provisie kregen we niet terug én we moesten € 14 dispuutkosten betalen.

Deze manier van werken biedt fraudeurs mogelijkheden ten koste van betrouwbare bedrijven met een goede reputatie. Dat is principieel onjuist, dat past niet in de filosofie van ons bedrijf en daarom hebben we per direct besloten geheel te stoppen met het aanbieden van PayPal.

English below:

PayPal: paying without a card reader, pin code or scanner. We understood this advantage and for this reason we offered PayPal as a payment method in an early stage.

PayPal charged a net 2.4% commission of the amount. A year ago, PayPal unilaterally changed the conditions without being able to find out what exactly changed: if you give a refund, the seller was not refunded the commission. We accidentally found out about this change a year later. Refunding often happens: because someone changed his mind, because we wanted to provide service or a guarantee, because a product was not available for a long time, etc. This added up on a yearly basis and we thought the principle was wrong.

We had discussions with PayPal (after we had to go through a lot of trouble to get hold of someone within PayPal) and unfortunately without any real results. We then decided to slowly phase out PayPal in countries where other widely used online payment methods were available.

Last week a customer returned a product. The product was used and damaged the customer said. We received the product and found out that the serial number had been removed from the box. The product in the box had a serial number from 2017, it was not purchased from us and not delivered to us by the supplier. We tested the product and it appears to be defective. We checked the camera footage of our packing tables and we saw that we have sent a new closed box with a serial number on it to this customer. We rejected the RMA.

Then a PayPal dispute comes in. We explained the issue to PayPal, sent photos and screenshots along with the supplier's declaration. The case was clear and we were confident of a good outcome. Two days later PayPal assigns the claim to the customer, without calling us, without consultation, without requesting other evidence or information. We lost more than € 450, we did not get our commission back and we had to pay € 14 dispute costs.

This way of working offers fraudsters opportunities at the expense of reliable companies with a good reputation. That is wrong in principle, it does not fit with the philosophy of our company and therefore we have decided to stop offering PayPal altogether.
 
Laatst bewerkt:
Heel triest dit, PayPal is zeker voor verkopers geen pretje. In contact komen ermee is zo goed als onmogelijk inderdaad.
Gaan jullie verder nog actie ondernemen tegen PayPal/deze klant?
 
De brutaliteit van sommige blijft mij verbazen....hopelijk kunnen jullie alsnog aangifte doen van fraude! Herstel, lees net dat het verspilde energie is; bah!

Wat PayPal betreft; nooit gebruikt, zat alternatieven inderdaad. Er zijn tegenwoordig zelfs digitale credit cards waarvoor je niet eens van je luie stoel af hoeft te komen om je bakkes te laten zien bij een bank....
 
Paypal is voor mij een prima betaalmiddel op eBay of AliExpress, verder gebruik ik het nergens voor want het kost altijd extra en duurt ook nog eens een paar dagen voordat het geld daarwerkelijk van je rekening is.

Lekker afschaffen Paypal na zo’n claim. Tegenwoordig zijn er meer dan genoeg mogelijkheden voor betalen (Bijv applepay)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Heeel goed, zakelijk ben ik jaren geleden al gestopt met Paypal om vergelijkbare reden. De consument heeft teveel macht bij Paypal!
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt heel onrechtvaardig ,ook het feit dat de fraudeur hier gewoon mee wegkomt klopt gewoon niet.
Zo blij dat ik niks met Paypal te maken heb.
 
Logisch besluit, al heb ik zelf geen problemen met Paypal al hoef ik alleen geld te ontvangen van StockBuro's. Maar dit soort dingen kan gewoon niet zeker als je met bewijs komt aanzetten.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Jammer dat het zo moet gaan, maar zeer begrijpelijk. Ik gebruik pp regelmatig op diverse webshops (zeker als ik nog geen of weinig feeling heb met de verkoper en ook omdat ik er als klant vaak pas 21 dagen na de daadwerkelijke transactie voor hoef te betalen).
 
  • Leuk
Reactions: Gixxer en Matsu
Op de website van mijn vrouw ook maar meteen uitgezet. Ik wist bovenstaande eerlijk gezegd ook niet, maar zij is het met me eens, dit gedoe heb je geen zin in. Dus doei PP.: unamused:
 
Niet netjes en alle begrip voor jullie reactie.
Ik vind het wel geruststellend dat PayPal achter de consument staat, daarvoor is het opgericht, maar in dit geval hebben ze de verkeerde in bescherming genomen. Ze hebben voor mij ook al eens een tussengekomen nadat ik iets op Marktplaats gekocht had en een fraudeur bleek te zijn. Omdat ze het geld niet direct afschrijven konden ze de betaling tegenhouden en had ik mijn geld terug. Sindsdien, als de mogelijkheid bestaat, betaal ik met PayPal.
 
Thnx voor de reminder @Tim, meteen m'n PP rekening opgezegd. We zijn solidair :D

Screenshot_20210521-183636_Outlook.jpg


Ajuu en de mazzel

200.gif