• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com EZ Detail Auto Brush

Xizer zei:
Als je het mij vraagt is dit een gevalletje van de steel te vaak verbogen hebben en vervolgens weer terugbuigen. De brush moet inderdaad met beleid gehanteerd worden aangezien de steel vrij buigzaam is.
if so.. dan zou de brush niet op dat punt breken bij het heft, dat stuk is op de foto te zien ook kaars recht.
 
If so.. zou de brush juist op deze plek breken aangezien de steel aan het einde van het handvat als eerste zal buigen wanneer teveel druk wordt uitgeoefend henkie.

Zoals Quincy al heeft aangegeven is dit niet het geval geweest, dus niet echt boeiend om er nog over te discussiëren eh?!
 
Quincy zei:
en zwaai dan een paar keer en daarna hang ik hem weer te drogen

Daar zit het denk ik . Ik heb de mijne sinds begin verkoop bij carclean. Niets mis met de borstel en zo goed als nieuw ,zeker niet zoals op bovenstaande foto's.

Ik zwaai hem niet droog ,maar wrijf het water uit de haren (om het niet op een vuile manier te zeggen).
 
Wellicht dat het daar aan heeft gelegen, wat ik dan wel raar blijf vinden is dat de Meg's variant dit niet vertoonde...

Afijn, ik wacht het allemaal af en zal de nieuwe brush op een andere manier schoonhouden
 
Ik heb deze borstel sinds het begin der tijden, en iedereen moest vechten om er een te bemachtigen.
Sindsdien naar tevredenheid gebruikt, maar het basismateriaal is inderdaad te flexibel om kracht te kunnen zetten.
Dat is ook niet de bedoeling van deze borstel: borstel moet per gat in de velg waar je hem insteekt kletsnat zijn (dus gebruik een volle emmer heet water per 2 velgen...), en dan ga je rustig 'zagend' heen en weer en van links naar rechts in overlappende delen met de andere 'gaten' zonder veel druk te zetten. Daarna in de emmer goed uitspoelen en weer kletsnat in het volgende gat.

(goor verhaal wordt dit trouwens... :grinning: )

Soms zet ik wel een iets te veel kracht, en dan buigt 'ie. Logisch als je dit 30 keer buigt/terugbuigt het ijzerdraad in het midden 'lam/moe' wordt en afknapt.

Tip van Tinus: wees niet zo eigenwijs en zet er geen kracht mee. Zo is deze borstel niet ontworpen, anders was de steel wel van massief 1cm dik pisbakkenstaal... Vergelijken met die van Meguiars is onzinnig; dat is een andere borstel met een ander gebruik. Het zijn geen broertjes of klonen van elkaar.

Kleien doe je toch ook niet met je volle gewicht erop? ]d~^ :grinning:
 
Tip van lexusfreak, koop er de baby ez bij buig deze éénmalig om, en buig hem nooit meer terug...

over het droogmaken
ik pak hem bij kop en kont en draai hem droog.....oké ik ben zelf dan ook wat nat, maar what the hell, je moet er iets voor over hebben :D
 
kheb de rode variant en hier ook niks anders dan lof....
de zeer flexibele steel is inderdaad ff wennen omdat je geneigd bent om toch kracht te zetten.
Inderdaad goed nat maken en op neer wrijven (ff verdergaand op tinus' gore verhaaltje) en regelmatig de wielen wassen dan hoef je geen kracht te zetten...
 
Ik heb ook de rode variant hiervan! Werkt super ik wou dat ik deze veel eerder had gekocht. Ik spoel hem na gebruik helemaal na met de tuinslang. Daarna hang ik hem in een beugel in mijn hok waar hij lekker vrij kan uitdruppen en terug komen in zijn oude vorm (de haren dan).

Tijdens het gebruik moet je inderdaad niet teveel kracht zetten dit is nergens voor nodig.