• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com EZ Detail Auto Brush

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Deze week de EZ Detail brush binnengekregen en heb deze vandaag eens uitgeprobeerd op mijn velgen. Ik had mun velgen een dikke week geleden gedemonteerd en ze in de wax gezet, maar toen ik ze vandaag bekeek zaten ze alweer vol met remstof. Even poetsen dus!

100750.jpg


Ik vind dit dé oplossing voor het snel en efficient poetsen van spaakvelgen en andere soorten velgen met moeilijke plekjes! Ik zat altijd te kloten met het schoonmaken van de binnenkant van de velg-rand omdat je er niet echt lekker bij kunt komen zonder de velgen te demonteren maar met deze borstel is dat geen probleem! Hij is lekker wendbaar, past door vrij nauwe openingen en de haren zijn van dusdanig materiaal dat ze geen krassen achter laten maar je velgen toch goed schoon maken.


Het enige nadeel: Spetter de spetter! Zorg bij het terugtrekken van de borstel tussen de spaken dat je er niet voor staat, anders zit je net zoals mij vandaag helemaal onder de zwarte spetters. Gelukkig had ik mijn oude kloffie aan.... ;)
 
Ik heb em ook sinds maandag. Hij kost 18,95 maar iedere cent waard! Dat spetterend had ik niet maar ik sta ook nooit recht voor een velg te poetsen. Dan zie je niks ertussen.
Mijn velgen zien er ook na 1 of 2 ritten al belabberd uit. Wil ze haast wel iedere dag wassen.
Maar was eerst een uur bezig met 4 velgen, nu in 10 minuutjes helemaal klaar, de brush komt echt overal en tussen kleine spaakjes ook.
En de shampoo gaat er lekker van schuimen tussen de velgen.

Moest wel lachen toen Tim vertelde over het memory nylon, dat het weer terug in vorm gaat met warm water.
Hoe verzinnen ze het, haren met geheugen. Het werkt wel inderdaad.
 
Heb hem ook getest tijdens het poetsen.

Me kammeraat heeft het met die van meguiars gedaan en hij zij al de EZ Detail brush is vele malen beter.
Werkt sneller is groter en langere haren.

Spettert minder dan die van de Meguiars ;)


Hier lijkt hij kleiner maar hij is echt groter ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet de EZ Brush met zo warm mogelijk water gebruiken icm sopje (shampoo naar keuze)! Het warme water verkomt namelijk dat de brush gaat spetteren, hoe warmer het water hoe zachter de haren, hoe minder spetters!!!

Mijn ervaringen zijn ook top met de brush, geen spons meer nodig en je komt helemaal tot binnen in de velgrand! Vooral met meer spaaks velgen is het super handig, want de brush komt bij de achterkant van de spaken. Wanneer je dus gaat afspoelen loopt er niet van achter de spaken weer viezigheid uit de velg!..
 
SkyBuMp zei:
Je moet de EZ Brush met zo warm mogelijk water gebruiken icm sopje (shampoo naar keuze)! Het warme water verkomt namelijk dat de brush gaat spetteren, hoe warmer het water hoe zachter de haren, hoe minder spetters!!!

Mijn ervaringen zijn ook top met de brush, geen spons meer nodig en je komt helemaal tot binnen in de velgrand! Vooral met meer spaaks velgen is het super handig, want de brush komt bij de achterkant van de spaken. Wanneer je dus gaat afspoelen loopt er niet van achter de spaken weer viezigheid uit de velg!..

Hey,

Bedankt allemaal voor de bijdrages.

@ SkyBuMp: Neemt de cleanende eigenschap van de haren niet af naarmate ze zachter worden?? Of blijven ze toch goed hun werk doen?
 
Hmmm, met de vele (lees 15!!) spaken in mijn wielen is dit idd een welkome aanvulling.
Check: staat op de wensenlijst.
Moeders de vrouw maar overtuigen dat deze bij de verzameling hoort :schaam

Goede review en toegevoegde info!!!!
 
Ik had inderdaad ook goeie verhalen gehoord over deze velgenborstel...
Zodoende heb ik er ook laatst naar geinformeerd...
Was hij een half jaar geleden € 5,--!!. Nu ineens € 19,--!!!???
(nee niet bij Carclean).

Dit heeft me er van weerhouden hem te kopen :confused:
 
Yupz... Heb het toch gezien en een aantal met mij...
Maar dat maakt verder ff weinig uit voor dit topic natuurlijk...

Borstel is zijn geld zeker waard!
 
Zou em voor 40 euro nog het overwegen waard vinden haha. (niet duurder maken hoor Tim)
Wat SkyBuMp zegt inderdaad, je komt tot achter de velg, ook met gedetailleerde spaakvelgen.
Wat ook weer schoonmaakwerk scheelt natuurlijk, anders is het vuil na 1 ritje weer naar voren gedropen.
Dat verklaart dat ie bij mij niet spetterde, neem ook vrij heet water.
@Xizer: Lijkt mij juist dat een zachtere borstel beter schoonmaakt, je pakt meer oppervlak als de haren minder stijf uiteendrukken.
En je beschadigd je velgen minder natuurlijk.

5 euro lijkt me stug, tis echt wel een duurzame kwaliteitsborstel qua materiaal.
 
Hunter zei:
Ik had inderdaad ook goeie verhalen gehoord over deze velgenborstel...
Zodoende heb ik er ook laatst naar geinformeerd...
Was hij een half jaar geleden € 5,--!!. Nu ineens € 19,--!!!???
(nee niet bij Carclean).

Dit heeft me er van weerhouden hem te kopen :confused:

Dan neem ik aan dat er op de site een 1 is weg gevallen voor de 5.
Dan komt het nog een beetje in de buurt.

Zoals gewoonlijk zal der wel op de site staan de type fouten voorbehouden zijn ;)
 
Xizer zei:
Hey,

Bedankt allemaal voor de bijdrages.

@ SkyBuMp: Neemt de cleanende eigenschap van de haren niet af naarmate ze zachter worden?? Of blijven ze toch goed hun werk doen?
Nee juist door het warme water worden de haren zacht, des te beter de haren overal tussen komen en dus beter schoon maken. Ik merk ook dat de borstel meer water mee pakt als ik het in een warme emmer dompel dan in een koude.
 
Vandaag de Passat even gewassen en bij de derde velg die ik ging wassen voelde de EZ Brush heel vaag aan :schaam niet veel later was hij ook stuk

De Meguiars borstel heb ik ook gehad, die had weer andere nadelen, maar dat deze borstel nu al echt kapot is vind ik te gek om over te praten }:)w de Meguiars variant heb ik langer in gebruik gehad maar die vertoonde dit nog niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd dat hij nu al overleden is. Degene welke ik heb heb ik al erg vaak gebruikt(ideaa bij Alpina wielen) en die ziet er nog als nieuw uit. Ik denk dat ik er een als reserve ga bestellen.
 
Soms komt het voor, het kan komen door teveel druk, maar soms ontstaat het spontaan. Vandaar dat de EZ Detail is vervangen voor de Daytona brush. die heeft een stevigere stam.

Even de klacht naar ons mailen Quincy en we handelen het verder voor je af. Hij zal kostenloos vervangen worden.
 
Als je het mij vraagt is dit een gevalletje van de steel te vaak verbogen hebben en vervolgens weer terugbuigen. De brush moet inderdaad met beleid gehanteerd worden aangezien de steel vrij buigzaam is.
 
ik heb de rode variant van (de daytona??)

ook die lijkt mij niet echt heel sterk.. wel flexibel..

al 2 autos mee gedaan (8 velgen) en is nog zo goed als nieuw...
 
Xizer zei:
Als je het mij vraagt is dit een gevalletje van de steel te vaak verbogen hebben en vervolgens weer terugbuigen. De brush moet inderdaad met beleid gehanteerd worden aangezien de steel vrij buigzaam is.

Ik verbuig mijn brush nooit ! om b.v. de binnenkant spaken schoon te maken... puur voor de binnenkant velgen (velgbed) schoonmaken

Na gebruik spoel ik hem altijd schoon en zwaai dan een paar keer en daarna hang ik hem weer te drogen