• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com EZ Detail Auto Brush

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb de Carclean.com EZ Detail Auto Brush een tijdje geleden besteld, en onlangs gebruikt voor de velgen en wielkasten.

Man wat een handig ding is dat! Ideaal! Je komt ook als je grote remschijven en -klauwen hebt makkelijk bij het velgbed, en je komt ermee in alle hoeken en gaten. Ook perfect om je wielbakken netjes schoon te maken!

Hij spettert wel een beetje, maar een kniesoor die daarop let. Je staat niet in je zondagse pak de auto te wassen...

Normaalgesproken besteed ik m'n centjes eigenlijk liever aan producten als een mooie wax of polish etc., en heb ik met borstels vaak zoiets van "dat kan ook wel met een goedkoop borsteltje". Maar dit is echt een verademing, ik wil niks anders meer!



Dus wie nog twijfelt, doe jezelf een plezier en bestel zo'n ding! :party:
 
Het is inderdaad een wereld ding!
Mooi van deze borstel is dat de vezels "geheugen" hebben, als je de borstel in warm water doet dan komt de borstel weer helemaal terug in zijn oude vorm! :ja
 
Goh.....laat ik die nu al in mijn bezit hebben....

Inderdaad een wereldse borstel.
Bij mijn wagen zitten de remklauwen best wel dicht op de velg, maar das voor dit ding geen enkel probleem.

Ook kleine velgopeningen heeft deze borstel geen probleem mee.

Één klein minpuntje....als je iets te enthousiast aan het "raggen" bent, en je stoot onverwachts ergens op, dan buigt de steel door.
Geen echt probleem natuurlijk, omdat je deze simpelweg gewoon weer terug kan buigen.

Ergens is het ook wel handig dat je de steel kunt buigen, zekers voor de moeilijk bereikbare plaatsen..

Dus eigenlijk niets dan lof over deze borstel. :)^
 
Absoluut een toppertje.
10 keer beter dan de Megs, die ziet er niet meer uit na 2 keer gebruiken en spettert als een gek.

Ben er ook helemaal verknocht aan.

Is op meerdere adressen te koop:-"
 
Vandaag de auto van een kennis gepoetst, samen (BMW Z3 heeft ze). Ze wilde gelijk langs bij Carclean voor een EZ.
 
maar deze gaat ook zeker met mijn volgende bestelling mee... heb nog niet echt goed materiaal voor de banden en velgen en dat onderdeel wil ik bij de volgende bestelling meenemen..

hoor een en al lof over de EZ brush dus die moeten we hebben natuurlijk :)^
 
Ik heb vandaag ook de EZ detail binnen gekregen (leende hem voorheen altijd even). Het blijft een heerlijk stukje werk, eigenlijk zou iedereen deze borstel moeten hebben.

De post had alleen zo hard met de doos gesmeten dat de borstel buiten de verpakking in de doos lag =-o
 
MrSandman zei:
Ik heb 'm 1x gebruikt op m'n eigen auto, daarna was het niet meer nodig met de PB wheelsealant :-"

Toch blijft ie makkelijk om het velgbed schoon te maken, al doe je 't maar met wat shampoo. Ik kom met geen mogelijkheid met m'n handen tussen de velg en de remschijven, dus een mitt schiet niet op. Alle andere borstels blijven steken omdat ze onbuigzaam zijn en/of de borstelharen dan niet komen waar je wilt. Deze is daar echt perfect voor.... :star :star :star :star :star

Ik importeerde vroegah ook alles uit de UK, ben zóóó blij dat Carclean er nu is. :party:

(En ik leen nooit iets, geeft alleen maar gedonder. Ik koop het zelf wel in Bergschenhoek...) :eek:)
 
Sven S8 zei:
Toch blijft ie makkelijk om het velgbed schoon te maken, al doe je 't maar met wat shampoo. Ik kom met geen mogelijkheid met m'n handen tussen de velg en de remschijven, dus een mitt schiet niet op. Alle andere borstels blijven steken omdat ze onbuigzaam zijn en/of de borstelharen dan niet komen waar je wilt. Deze is daar echt perfect voor.... :star :star :star :star :star

Ik importeerde vroegah ook alles uit de UK, ben zóóó blij dat Carclean er nu is. :party:

(En ik leen nooit iets, geeft alleen maar gedonder. Ik koop het zelf wel in Bergschenhoek...) :eek:)

Als ze goed in de wheelsealant staan voldoet afspuiten bij mij al. Buitenkant nog wel even met een doek na doen en ik ben tevreden. Ga ik weer een nieuwe laag wheelsealant aanbrengen begin ik weer van voor af aan met de EZ Brush (en kleien/glaze/waxen)
 
is gewoon een heel goede borstel, al had voor mij de steel iets steviger mogen zijn, hij plooit me iets te snel!
maar voor de rest doet goed zen werk, de haren houden goed, perfect gewoon
 
MrSandman zei:
Als ze goed in de wheelsealant staan voldoet afspuiten bij mij al. Buitenkant nog wel even met een doek na doen en ik ben tevreden. Ga ik weer een nieuwe laag wheelsealant aanbrengen begin ik weer van voor af aan met de EZ Brush (en kleien/glaze/waxen)

Mja, maar mijn schijven zijn zo groot dat ik de velgen moet demonteren om WheelWax aan te brengen op het velgbed...:grinning:
 
Ik heb een vriendin met kleine handjes en dunne armen... Maar die is weer niet zo precies als ik, en ze zit er ook niet op te wachten om de wielen in de wax te zetten. :grinning:

Heb al een garagekrikje gescoord, dus een dezer dagen gaan ze eraf. Kunnen ze meteen even machinaal met SSR gedaan worden. ;)
 
Sven S8 zei:
Mja, maar mijn schijven zijn zo groot dat ik de velgen moet demonteren om WheelWax aan te brengen op het velgbed...:grinning:

Hier lukt het ook niet, maar wel met het wisselen naar de winterbandjes en terug :-" Velgenbed word dus niet zo vaak in de wax gezet. Maar de EZ brush blijft erg handig, ik gebruik 'm alleen minder vaak.
 
Sven S8 zei:
Ik kom met geen mogelijkheid met m'n handen tussen de velg en de remschijven, dus een mitt schiet niet op.
Ik bedacht het me van de week nog, toen ik m'n smalle handjes tussen de kleine spaakopeningen doortrok met de washandschoen: Wat is het toch een voordeel soms met deze hobby om vrouw te zijn :D
Zelf gebruik ik de EZ niet zoveel, alleen als ze extreem vies zijn (op de velgen van anderen dus hahaha).
 
RS6 velgen gaat super omdat het 18 inch is. Zelfs met de 17 inch twinspoke wintervelgen komt het nog goed.

Ik vind het lekker werken.
ik heb een paar borstels van meg en nog een merk. maar deze blijft het beste werken.
 
Ik ga er ook even één bestellen, want die meg's borstel is een k*t ding.
Door de Audi S3 remmerij onder mijn Ibiza heb ik erg weinig ruimte tussen de remklauw en de velg, die meg's heeft geen "geheugen" en ziet er nu dan ook zo'n beetje uit als een aangerande wc-borstel. Dit na slecht seen paar keer gebruik.

EZ Brush for me ;)