• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cavemania nieuw hier

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje hier aan het meelezen op het forum. Ik ben een (beetje) aangestoken door een andere gebruiker hier op het forum. Nadat we een andere auto gekocht hebben, een Mazda 6 uit 2007, heb ik maar eens wat spulletjes gekocht. Inmiddels al voor bijna €450.. :schaam

Hieronder ff een paar foto's van mijn huidige 6 na mijn eerste detailbeurt

IMG_5475.jpg


IMG_5472.jpg


IMG_5470.jpg


IMG_5463.jpg


IMG_5477.jpg


IMG_5476.jpg


Na het resultaat van de 6 keer ik een klusje van mijn oom

Ik heb even wat foto's geschoten van de auto zoals ik hem meegenomen heb.

1.jpg


2.jpg


31.jpg


Ik heb de auto natuurlijk gewassen met het twee emmer systeem. Hier onder een foto van de spoelemmer voor ik begon met wassen.

32.jpg


Na de auto gewassen te hebben zag de emmer met het spoelwater er zo uit (ik had hem eigenlijk tussendoor nog ff moeten verversen :oops: )

33.jpg


Na het wassen ben ik aan het kleien geslagen. De auto had op de zijkant behoorlijk wat bitumen zitten. Deze is op de auto gekomen nadat er bij ons in het dorp een nieuwe slijtlaag (november 2010) op de weg was aangelegd. Deze slijtlaag heeft er circa 2 maand opgezeten was daarna volledig verdwenen (oozaak vorst). Op de eerste foto zijn de bitumenplekken zichtbaar op de zijkant van de auto. Zichtbaar is een groot woord, ik heb er maar een gele cirkel om gezet.

4.jpg


Na een onderzijde van een deur gedaan te hebben met de klei zag deze er zo uit.

5.jpg


Na gekleid en gewassen te hebben was dit het resultaat.

6.jpg


Na het kleien ben ik met stap 1, de paintcleaner verder gegaan. Het resultaat was al goed voelbaar en zichtbaar na het cleanen.

7.jpg

Hier het eindresultaat

IMG_5531.jpg


IMG_5533.jpg


Misschien zien jullie in de spiegel nog een bekende auto :))

IMG_5536.jpg


En een overzicht van de auto na het detailen

IMG_5535.jpg


Ik hoop hier een leuke tijd te hebben en veel van jullie te leren.

Groeten,

Robert
 
Hey!
Welkom op het cc. forum , al bijna een show-off erbij,jij weet een goede start te maken:D

Heb je ook ,,iets,, gebruikt om de auto's in zo'n blinkend pak te krijgen??:-b
Knap resultaat trouwens ,vooral die rode auto ,daar zie je een groot verschil voor en na.
MVG Danny
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de volgende producten gebruikt voor beide auto's:
- Dodo Juice Born to be Mild voor het wassen
- Dodo basics of bling klei en Dodo Born Slippy
- Meguiars Paint cleaner
- Mothers California Gold Sealer & Glaze
- Valma Excalibur Car Wax :schaam

Ik ben na het detailen van deze twee auto's bij een vervent detailer geweest en heb daar wat producten gezien en zijn ervaringen er over gehoord. Doordat de eigenaar van de Peugeot zo blij was met het resultaat heb ik daar een leuk bedrag voor gehad. Ik heb daar wat nieuwe producten voor gekocht. De rode kleur is trouwens een superkleur om te detailen. Ik denk dat het met de producten van PB nog beter was geworden, zeker de wax. De wax van PB is vele malen beter dan die van Valma...:party:

Poorboys World - Natural Look Dressing
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC)
Poorboys World - Poly - Elastic Clay
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
Poorboys World - White Diamond
Poorboys World - EXP Pure Sealant
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
Smartwax - Smart Gel
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing
WheelWax - WheelWax
CarPro - Iron.X Cleaner

Ik ben benieuwd hoe de SSR1 is ik heb nu een auto onder handen die toch nog wel wat swirls heeft. Ik zal het vanmiddag ontdekken!
 
Heey!

Netjes man, prachtige resultaten heb je geboekt. Vandaag gezellig en leerzaam gesprek met je gehad, binnenkort maar even een ritje naar Wapsel (correct me if im wrong). Kunnen we de auto's eens onder handen nemen! :D
 
Thnx iedereen voor het warme welkom hier op het forum.

@Gerkee, was idd een leuk gesprek. Ik kan denk ik ook nog genoeg van je leren met de DAP. We kunnen idd wel eens afspreken, misschien kan je ook wel komen op de detail meeting van het Mazda6forum. Je bent ook welkom in Wapse...