• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Celica- verweerd (Mooi rood is niet lelijk)

Marv77

Detailing rookie
11 mei 2012
164
0
Hallo medepoetsers.

2 weken geleden kreeg ik een foto via whattsapp of ik er een uitdaging in zag om een verweerde
rooie Toyota Celica weer een opfrisbeurt kon geven?

Uitdagingen zijn altijd leuk dus ben toen dezelfde week nog ff wezen kijken hoe hij er daadwerkelijk
bijstond.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zoals te zien is op de foto is het linker voorscherm en portier nog wel redelijk rood omdat deze al overgespoten waren!

Mooi rood is niet lelijk maar deze stond er beroerd bij….
Uitdaging aangegaan en afgelopen vrijdag werd hij bij mij afgeleverd om aan te pakken.
Zaterdagochtend vroeg uit de veren omdat ik verwachte dat ik er een behoorlijke kluif aan zou krijgen om deze weer fris en fruitig te maken.

Toestand hoe hij er bij stond..

img1919oa.webp

img1920wz.webp

img1924f.webp

img1925q.webp

Beroerd!
Om maar zachtjes uit te drukken!

Begonnen met wassen met een overdosis Slick & Suds.
Had verwacht dat er bij het kleien nog veel vuil van de verweerde lak af zou komen…
Dit viel heel erg mee! ( jammer genoeg hier geen foto van gemaakt)

Vervolgens een testspot gemaakt voor het stappenplan met de Dap
Zo zag het eruit na Mezzo op oranje, Mezzo op wit en Finale op groen.

img1922ez.webp

img1923k.webp

De glans kwam weer lekker terug!

Dit stappenplan over de gehele auto uitgevoerd en je zag weer een mooie Celica tevoorschijn komen!

Na het polijsten heb ik de Celica in 2 laagjes EX-P van PBW gezet voor de bescherming
en de trims gedaan met Revive van AF

Met dit als eindresultaat..

img1941ow.webp

img1936j.webp

img1942de.webp

img1934ls.webp

img1939y.webp

img1940rq.webp

He`s back alive again!

Zaterdagavond de Celica weer terug gebracht naar de eigenaar die stom verbaasd stond te kijken naar zijn
opgebeurde Celica!
Hij kreeg bijna dezelfde kleur als zijn auto van verbijstering omdat ie echt niet had verwacht hem zo weer terug te krijgen!
Hier doen we het allemaal voor!

Bedankt voor het lezen.

Till next time ;-)

• Leuk
Reacties: vndk
Zeer mooi resultaat man! Ik kijk er echt naar uit om ook eens zo'n verweerde lak onder handen te nemen. Benieuwd of het mij net zo goed lukt jouw resultaat! :lol

Wat een eer heb je van dit soort klussen, je ziet echt resultaat als je bezig bent. Ik persoonlijk vindt aan een gloednieuwe auto vers uit de showroom weinig eer te behalen vergeleken met dit.

Ik hoop nooit dat dit met mijn auto gebeurd :(

Hier voor de deur staat ook een verweerde rode roze Volvo 480, mk'n handen jeuken iedere keer als ik de auto zie staan.

mooi gedaan!!

gelukkig was er nog voldoende lak aanwezig.
ik heb ooit eens een celica gedaan die met elke polijststap alleen maar beroerder werd, omdat er geen (rode) lak meer was.

Heel mooi resultaat !

Ik had graag een foto gezien van de eigenaar toen ie de auto terug zag 8-())

En idd mooi rood is gewoon........mooi :cool

Thnx all!

@frogs

Wat voor auto is dat dan?
Altijd leuke klusjes om te doen.
Geeft echt een bevredigend gevoel als ie af is!

Oud corsatje,even opleuken voor iemand die hem wil verkopen... Ach,zie er altijd wel weer een uitdaging in en dat houdt me jong zeg ik maar zo.

Erg mooi gedaan :)

Ik had in de vakantie ook een rode auto gedaan, die verweerd was.
Maar hij glimt weer volop :love , niet verwacht dat het mij ook zo goed lukte.

Schoonmoeders was er super blij mee :-b