• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cement-aanslag met citroenzuur!?

looneycooney

Detailing rookie
26 sep 2008
25
0
Hey iedereen !

Reeds tijdje geleden dat ik nog hier ben geweest , heb het dan ook enorm druk met het carcleanen ...

Nu heb ik een vraagje ivm cement-aanslag ...

Ik heb een gloednieuwe bmw 3-serie bij een klant klaarstaan voor uitlevering , maar helaas zit er op de zijkant aanslag van cement!
Hoe dit gekomen is heb ik geen idee van , maar het is de bmw-expert die me aangeraden had om de vlek met 'citroenzuur' te wassen en uit te wrijven....

Nu heb ik natuurlijk geen andere keuze dan het woord vd expert te volgen , al vroeg ik me toch af of hier reeds mensen waren die deze techniek al gebruikt hebben?
Citroenzuur dient voor het ontkalken van water op zuurbasis , maar in hoeverre dit me gaat helpen om die vlek eruit te krijgen?!..mij lijkt het een onbegonnen zaak eerlijkgezegd.

Enige mensen met ervaring hiermee of tips hoe het citroenzuur(poedervorm) te verdunnen met water en dan te verwerken ...

ps: mocht er geen reactie zijn , zal ik alleszins de afloop komen posten morgen!

Ook ik ken verschillende manier om het op te lossen , maar dit werd niet toegestaan door de expert , mits er steeds een schuurvelletje bij komt te zien dan ..eb het is een nieuwe wagen dusja...
In het geval het niet lukt , zal de klant een nieuwe wagen krijgen en wat extra's , maar moet langer wachten.

Alvast bedankt!
Mvg
 
Helaas geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat citroenzuur wel zou moeten werken, cement bestaat voor een groot deel uit kalk, dus dat zou daarmee wel moeten oplossen, maar wat het verder met de lak doet, geen idee :weetniet
 
hhmm idd dat is wel wat je zegt idd .
Idd, ik heb ook schrik dat het iets' geks' gaat doen met de lak en plekken nalaten of zo , op hoop van zegen :confused:
Mocht ik kretsjes maken , dat is nog niet erg , maar het zuur mazg idd niet inbijten , want anders....
Heb net eens bekeken wat dat doet en moet zeggen het mengt wel moeilijk , korrels blijven lang erin zitten .

Mvg
 
ok , het eindbesluit....

Citroenzuur helpt , maar is verre ve wondermiddel ....
Uiteindelijk heb ik hem toch moeten diepte-polieren en is het een hel ve jobke geworden...
8uur aan gepolierd , maar helaas nog steeds lakbeschadiging.
Opzich is de aanslag vh cement er wel uit, maar de lak bleef een vertekening spiegelen in tl-licht. (in daglicht onzichtbaar)
Morgen komt er een expert op om te beslissen voor een spuitbeurt al dan niet.

Wel moet ik zeggen , dat citroenzuur helpt enorm om je water zachter te maken en liet zelfs een laagje achter.
Of dit nu al dan niet ook beschermend werkt heb ik geen idee van . Dus heb ik hem maar ontvet en compleet herwaxed .
Voor bv het verwijderen van vogelpoep en de achtergelaten plekken , lijkt me citroenzuur dan wel weer heel goed te helpen.

Dus..cement en de 'platte kalk' die erin zit , bijt te zwaar in op de lak en is infeite onherstelbaar ...er zal altijd lakschade of een vertekening blijven zitten.

Ook voor mij was dit een compleet nieuw gegeven , maar heb er toch nog iets van bijgeleerd :)

Alvast bedankt hoor!
Groetjes
 
en dat citroenzuur wat moet ik me daarbij voorstellen? Gewoon dat spul dat ze in supermarkten verkopen :schaam ???
Want is opzich wel makkelijk als je daar je water mee kunt ontkalken.
 
laatst geprobeerd op een opel zafira. Bij de verbouwing van hun huis wat cementspatten op de auto terecht gekomen(hoe weet ik ook niet). Sommige best groot. Thuis hadden we nog wat citroensap staan(uit zo'n plastic citroentje). Even laten inwerken en je zag dat het vanzelf los kwam van de lak. Daarna met een nat doekje afgeveegd.