• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ceramische coating verwijderd - vlekken in de lak

Gert-Janv3

Detailing rookie
5 jun 2020
11
15
Ik had afgelopen voorjaar mijn auto voorzien van een ceramische coating, zo'n afleverpakket bij dealers.
Heb 1,5 jaar gewerkt als poetser, maar had nog geen ervaring met ceramische coating.

Maar ik was niet tevreden hoe ik het had aangebracht, dus wilde ik het verwijderen met Poorboys Strip down.

Vanochtend mijn auto gewassen, en daarna op per nat paneel de strip down aangebracht en hiermee gewassen en ruim afgespoeld met HD. Wil er bij vermelden dat het wel in de zon was.

Hierna de auto in de schuur gezeemd, en na enige tijd de auto nagelopen met Gyeon Prep om voor te bereiden op Dodo juice hybrid sio2.
Aanbrengen en uitpoetsen verliep eigenlijk probleemloos.

Toen ik vanavond bij mijn auto ging kijken, zag ik vreemde vlekken in de lak, vooral het dak en motorkap. (zie foto)

Is dit Strip Down die in de lak is gaan zitten ivm temperatuur, of moet ik het ergens anders in zoeken?
 

Bijlagen

  • IMG_20200622_183752.jpg
    IMG_20200622_183752.jpg
    158,9 KB · Weergaven: 0
Een keramische coating verwijder je niet met PB strip down. Om het volledig te verwijderen moet je polijsten.

Polijst een stukje, neem het af en beoordeel of dat de vlekken verwijderd.
 
PbW Strip down is denk ik niet krachtig genoeg om coatings compleet te verwijderen (geen ervaring met Strip down)
Ah, zie hierboven de reactie van Timm!
Desalniettemin denk ik dat de vlekken opgedroogd produkt (of de Strip down, of gewoon water?) is....
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik gok dat je de "coating"alleen maar hebt aangetast met de StripDown en ontvetter en vervolgens een SiO2-product eroverheen hebt gelegd welke nu niet lekker heeft gepakt. :)

En dit alles in de zon... waterspots sluit ik ook niet uit. (+product)