• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CG Wet Mirror Finish vs PB EXP

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.327
193
38
Brabant
Voor mezelf heb ik de wolfgang 3.0 Sealant, maar voor het detailen van andere wagens (en ook voor als ik geen zin/tijd heb de wolfgang 12u te laten curen) zoek ik een iets goekopere sealant.
Mn oog is gevallen op de


Chemical Guys Wet Mirror Finish en de Poorboys World EXP Pure Sealant

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over beide producten? Dat de EXP een goed product is, heb ik vaak genoeg gehoord, maar kan er iemand ook de vergelijking maken met de CG?

Andere suggesties zijn ook welkom uiteraard :)^
 
Ik heb alleen de PB EXP gebruikt, bevalt me goed.
Eventueel mag je die wel een keertje gebruiken.
 
heb zelf al een tester van de PB EXP, werkt in principe goed, maar ik wil niet "merkgebonden" detailen :idee
 
Ik vind het al knap dat je al een keuze uit de 6 sealants van CG hebt kunnen maken.

Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de EXP, die bevalt erg goed! Ik gebruik hem icm de Wolfgang Fuzion of eencombi van hard en softe Dodo wax, de sealant van Wolfgang zelf moet in mijn ogen te lang uitharden voordat de wax erop kan.

Mijn klantenauto's krijgen EXP en Natty's, dit tot volle tevredenheid. Maar.... wanneer een klant echt voor duurzaamheid wil gaan ga ik toch voor een collinite.
 
ivo's zei:
heb zelf al een tester van de PB EXP, werkt in principe goed, maar ik wil niet "merkgebonden" detailen :idee
Dat hoeft toch ook niet?

Als iets fijn werkt ga je dat gewoon gebruiken toch! :)
En tsja, dat het nou net Poorboy's is.... Ze hebben nog veel meer goede producten :party:
 
EXP vind ik prima werken.Super makkelijk product dat goed blijft zitten.1x gebruikt icm de Natty's en nu met Blue Valvet en Purple Haze.En vooral met die laatste combo staat het tog al een tijdje goed !

Nog steeds super beeding en een goeie scheeting !:)^
Nu ben ik stiekum zelf ook wel benieuwd naar de CG Wet Mirror Finish:-b ,^^
 
Wet mirror is toch geen pure sealant, in vergelijking met wat men bij de EXP wel aangeeft?

Gebruik zelf de top coat sealant, en die is goed :)^
 
Volgens mij is Wet Mirror Finish ook geen pure sealant, maar een glaze met sealant-eigenschappen. Ik heb meerdere malen gehoord dat daardoor de standtijd niet zo lang is als bijv. EXP.

CG heeft ook Jetseal 109, heb ik bij CarClean gehaald na EXP overwogen te hebben. Is wel iets duurder bij CC (rond de 22 euro), maar ik heb geen ervaring met EXP en weet dus niet of het ook beter is (van beiden heb ik veel positieve dingen gelezen).

Jetseal is heel makkelijk in gebruik. 15 minuten curen en dan makkelijk afwrijven. 20 minuten later kan er al een 2de laag overheen. De lak wordt echt superglad!

Let er wel op dat je lak goed schoon is voordat je een sealant opzet, anders kan de standtijd kort zijn. (uit eigen domme ervaring helaas meegemaakt)
 
Carclean heeft op het moment geen Jetseal 109 meer, of het nog terugkomt weet ik niet.
Is/was iig een fijne sealant.

Waarom heb je voor de Wet Mirror Finish gekozen, Ivo?

En niet 1 van de andere 7?
 
dat de jetseal niet meer bij CC in het assortiment zit, wist ik al.
Waarom voor deze gekozen? geen idee eigenlijk, omdat ik er nog niets over gelezen of gehoord heb denk ik :weetniet

maar andere suggesties zijn ook welkom hoor!! :ja