• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chassis cleaner van Karcher ervaringen?

Ik vind het wel leuk gevonden van Karcher, een terrasreiniger op z'n kop.
Handig dat je niet hoeft te bukken voor je auto van onder schoon te maken.

Hallo,

Ik weet niet of ik nu verkeerd bezig ben met het uppen van een oude topic, maar misschien dat een ander lid hier informatie over zoekt.

Ik werk zelf in een garage en zo nu en dan lopen er vertegenwoordigers binnen in de werkplaats, zo ook eens van karcher.
De beste man liet zien hoe het werkt en eerlijk gezegd; het slaat gewoon nergens op! Je ziet niet wat je doet, doordat je staat en als je er bij bukt, knielt of ligt, koop je net zo goed de underbody lans!!

een beetje een 'tellsell' product.

Mvg,

Aram

Beter om een "oud" topic te uppen dan er een nieuwe over te openen. :cool

On-topic: bedankt voor je ervaring. Lijkt mij opzich een handige tool, het gaat niet echt om de details onder de auto. Meer het grovere werk.

Als ik de auto op de brug heb is de onderkant nooit echt "vies"
Beetje stoffig hooguit.
Echte bagger zit alleen in je wielkasten en omgeving, heeft dit ding ook weinig nut.
Onderkant wassen is helemaal over de top, waarom in vredesnaam?
Als er ergens dikke coatings zitten is het daar wel, zonde van je tijd en centen.

Ik gebruik hiervoor de 'underbodylance' en volstaat prima.
Doe dit echter alleen na de winterperiode om zo de bodem te ontdoen van pekel resten e.d.
Bij een Concoursdetail voer ik deze stap zowieso uit. Veelal zijn dit voertuigen welke de openbare weg niet of nauwelijks zien en dan zie ik het wel als een meerwaarde.

Het is niets anders dan een omgekeerde terrasreiniger op een karretje ;)
Ik heb dat wassen van de onderzijde ook altijd een beetje overdreven gevonden, er zit een dikke coating onder de auto die heel wat kan hebben, een beetje pekel kan dat heus wel aan. Als het flink regent en je rijdt dan word de onderzijde van de auto ook flink doorgespoeld, niet met schoon water, okay, maar zo is wel weer alle pekeltroep weg. De wielkasten is een ander verhaal vind ik.