• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chemical Guys Gilmour Foam lance II

Husky

Detailing rookie
16 apr 2015
15
5
ik heb geen HD reiniger maar wou wel graag foamen dus ben op zoek gegaan naar een foam lans voor op de tuinslang. Helaas niet verkrijgbaar bij CC maar wel bij Chemical Guys. Prijs rond de 90 Euro. Enkele filmpjes op You tube hierover bekeken en besloten tot koop over te gaan. Had wel een beetje twijfel aangezien de ervaringen wisselend zijn en minder lijken dan foam via de HDR. E.e.a. netjes en snel aangeleverd, twee shampoos inclusief en vanwege de metal wax die gratis was ook nog maar een flesje foam erbij besteld. De lans maakt een gedegen indruk, degelijke kwaliteit, makkelijk te monteren en demonteren, duidelijke instructie. Gisterochtend de vuurdoop. Mijn auto was na drie weken zonder wasbeurt wel weer toe aan een behandeling.
Tankje gevuld en aan de slag. Vul eerst het tankje altijd met water en doe dan de foam er pas bij om overmatig schuim te voorkomen.
aansluiten op de slang ging prima maar bij het aanzetten van de waterdruk kwam er veel water uit de koppeling! Kan ook gelegen hebben aan een versleten tuinslangkoppeling (zit er al jaren op) maar moet ik nog even onderzoeken. Door het formaat van mijn XC60 moest ik de lans behoorlijk omhoog richten met als gevolg van deze lekkage een zeiknatte mouw en schoenen. Werkt niet prettig!
Dan de kwaliteit van de foam. De lans is in meerdere standen in te stellen maar eerste stand leverde bij mij het dikste schuim op. Het schuim komt met behoorlijk veel kracht uit de lans waardoor het volledig bedekken van de auto geen probleem is. Werk wel snel want het tankje is behoorlijk snel leeg!
Dan de verblijftijd van het schuim. Op dit forum in diverse stappenplannen gelezen dat je prima je velgen kon schoonmaken terwijl het schuimt z’n werk deed. Dat viel bij mij in de praktijk wat tegen. Want het schuim verdwijnt grotendeels vrij snel. NB, dit kan ook gelegen hebben aan het feit dat ik mijn velgen gisteren grondig heb behandeld met velgenreiniger en non ferro.
Bij het afspuiten van de auto ontstond er toch nog wel lichte schuimvorming waar de straal de lak raakte dus nog wel degelijk product aanwezig.
Vervolgens auto wassen, drogen, Rain X behandeling ramen, interieur met PB APC, velgen in de wax, banden behandeld met Megs gel, RVS gepoetst, kunstof delen behandeld. Al met al 4 uurtjes onder de pannen geweest.

Conclusie: de CG Gilmour Foam lance is een degelijk product, kwalitatief hoogwaardig. Er kan een dik schuim gemaakt worden maar verwacht geen sneeuwwitte auto zoals in filmpjes met een HDR lans. Gevoelsmatig verdwijnt het schuim vrij snel van de auto, ik weet niet hoe dit zich verhoudt tot een foam met een HDR. Ik denk wel dat het hebben van een hoge waterdruk een beter resultaat verzorgt. Als deze laag is dan zal het product waarschijnlijk minder werken.
Groot nadeel is het lekken van de koppeling met de tuinslang. Hierdoor krijg je de neiging haastig te gaan werken. Dit moet opgelost worden om prettig en rustig te kunnen werken. Al met al een product dat waarmaakt waar het voor is gemaakt. Hoewel redelijk fors geprijsd is deze oplossing goedkoper dan aanschaf van een HD reiniger met een lans. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en zal hieronder wat foto’s plaatsen van de lans en het resultaat.
conv_2172.jpg

conv_2169.jpg
conv_2173.jpg
 

Bijlagen

  • conv_2171.jpg
    conv_2171.jpg
    299,9 KB · Weergaven: 201
Ik weet idd dat het tankje snel leeg moet zijn. Maar met die lekkage en daardoor onhandig werken had ik het gevoel dat dat al bijna het geval was terwijl ik nog niet helemaal rond had kunnen gaan. De timing was uiteindelijk goed en auto was klaar toen het tankje leeg was.