• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chevrolet Spark, 1e detailbeurt

PM_Petrol

Detailing addict
6 aug 2014
71
55
31
Op Super Saterday heb ik mijn eerste bestelling op Carclean.com geplaatst. Ik had nog helemaal niks qua doeken of wax. Sonax Shampoo was een paar weken voor het laatst gebruikt en die was ook eindelijk op ;). Auto is vorige week al behandeld, maar door de vakantie heb ik nog geen fotos kunnen posten. Ook heb ik geen fotos vooraf genomen. De bestelling: Monello Lavare 500ml Dodo Juice Lime Prime Pre-wax Cleaner Collinite no. 845 Mothers Clay Kit Valma Velgenborstel Monello doeken bundel, een zwarte finishing pad en een witte handpad. Ik ben begonnen met de velgen, icm de Velgenborstel en een Lidl "power spray". De velgenborstel vond ik matig, als je een beetje kracht zet buigt de kern mee. Niet erg stevig dus. Maar voor €3 doet ie wat ie moet doen. De velgen waren niet heel erg vies dus dat was geen grote klus. Daarna de auto afgespoten met de tuinslang. Vervolgens gewassen met 2 emmer methode en de Monello Wash-mitt/Shampoo. Gedroogd met droogdoek en toen begonnen met kleien. Het kleien was voor mij de 1e keer dus dat ging niet helemaal lekker aan het begin. Maar met veelste veel lubricant ging het aardig ;). Ik heb alleen de motorkap en het dak gekleid omdat het weer niet mee zat. De motorkap voelde weer glad aan en het verschil kon je duidelijk voelen met een niet gekleid deel van de auto. Daarna de motorkap met Lime Prime icm witte handpad behandeld. Telkens twee kleine erwtjs op de handpad aangebracht en op auto gesmeerd met ronde bewegingen. Even laten inwerken en dan weer afnemen met een MF doek. Het inwerken is volgens mij niet echt nodig, omdat na een seconde of 10 moest ik al wat harder wrijven om het er af te krijgen. Zijpaneel (tussen de voordeur en motorkap) ook met Lime Prime behandeld. En als laatste de auto in de wax gezet met Collinite no. 845. Eerst het flesje even in een warm bed gelegd om de inhoud vloeibaar te maken. Ongeveer de helft van de motorkap met een zwarte handpad ingesmeerd en 20-25min laten curen. In de tussen tijd ook een deel (1/4) van het dak gedaan. Na 20min was er al een haze te zien op de motorkap, dus afgenomen met een MF doek, en de volgende helft behandeld. Hetzelfde voor het dak. Toen ik bezig was met het laatste deel van het dak begon het te druppelen. Snel alles afgenomen met een MF doek en naar binnen gegaan om alles op te ruimen. Na de regenbui gelijk het resultaat bekeken. Op het dak vormden zich grote druppels, maar niet op elk stuk. De motorkap toonde wel overal hetzelfde patroon. Volgende keer als het weer wel mee zit of ik ergens binnen kan werken ga ik de hele auto aanpakken.
conv_812.webp
conv_814.webp

Bijlagen

• conv_813.webp
    conv_813.webp
    200,2 KB · Weergaven: 104
Toch mooi zo een (half) gepoetste wagen na een regenbui.
Vind ik altijd heerlijk om naar te kijken!!

Ik zie toch mooie dikke druppels .......bij mijn auto's is het ook zo dat de grootste/dikste druppels zich in het midden bovenaan bevinden , is volkomen normaal omdat niet elk stuk even "waterpas" ligt .

De volgende keer gewoon beginnen kleien ZONDER afdrogen , scheelt weer wat tijd en een extra droogdoek die je overhoud voor na een wasbeurtje .

Mothers kleisetje is top , verdun gewoon de lube 1/1 en je kan lekker nat blijven kleien zonder dat je lube op is na een halve auto......;)

Vandaag de auto winter klaar gemaakt. Perfect weer er voor, met 18°C. In de zon was het gewoon nog te warm om met een vest aan te werken.
Velgen gedaan, eerst wassen daarna met Non-Ferro. Er kwam niet al te veel van af, wel wat paars maar niet al te veel. Daarna auto gewassen met Lavare en een scheutje PB APC. Na de 1e wasbeurt gekleid met Mothers klei. Alleen de voordeuren, motorkap en het dak. Van de voordeuren kwam aardig wat af met het kleien. Daarna nog een keer gewassen. Drogen en beginnen met pre-wax cleanen. Dodo Juice Lime Prime met witte pad gebruikt. Hele auto ermee gedaan om daarna Collinite 845 aan te brengen. Met een zwarte pad gedaan, uurtje laten curen. In de tussentijd de trims met AF Revive behandeld. Ook de banden gedaan met Gyeon Tire, deze hebben nu ook een mooie look :). Volgende keer de banden wel beter schrobben, nu werd de pad wat bruin. Pure APC is denk ik het beste daarvoor. Van 12 tot 5 uur bezig geweest. Precies op tijd, wabt om 16.45 begon het al te schemeren.
Fotos maak ik morgen.

Paar dagen geleden de auto gewassen met Monello Lavare. Normale concentratie gebruikt zonder APC oid.
Alleen gewassen met de Wash-Mitt, was wel weer eens nodig.
De waxlaag die ik in november heb aangebracht is nog aardig goed aanwezig :)
Collinite 845 één laag. Trims met AF Finesse behandeld.

Xyc6ax.webp

QAYdcw.webp

Not bad voor de Collinite wax die er al bijna 2 maanden op zit.