Op Super Saterday heb ik mijn eerste bestelling op Carclean.com geplaatst. Ik had nog helemaal niks qua doeken of wax. Sonax Shampoo was een paar weken voor het laatst gebruikt en die was ook eindelijk op . Auto is vorige week al behandeld, maar door de vakantie heb ik nog geen fotos kunnen posten. Ook heb ik geen fotos vooraf genomen. De bestelling: Monello Lavare 500ml Dodo Juice Lime Prime Pre-wax Cleaner Collinite no. 845 Mothers Clay Kit Valma Velgenborstel Monello doeken bundel, een zwarte finishing pad en een witte handpad. Ik ben begonnen met de velgen, icm de Velgenborstel en een Lidl "power spray". De velgenborstel vond ik matig, als je een beetje kracht zet buigt de kern mee. Niet erg stevig dus. Maar voor €3 doet ie wat ie moet doen. De velgen waren niet heel erg vies dus dat was geen grote klus. Daarna de auto afgespoten met de tuinslang. Vervolgens gewassen met 2 emmer methode en de Monello Wash-mitt/Shampoo. Gedroogd met droogdoek en toen begonnen met kleien. Het kleien was voor mij de 1e keer dus dat ging niet helemaal lekker aan het begin. Maar met veelste veel lubricant ging het aardig . Ik heb alleen de motorkap en het dak gekleid omdat het weer niet mee zat. De motorkap voelde weer glad aan en het verschil kon je duidelijk voelen met een niet gekleid deel van de auto. Daarna de motorkap met Lime Prime icm witte handpad behandeld. Telkens twee kleine erwtjs op de handpad aangebracht en op auto gesmeerd met ronde bewegingen. Even laten inwerken en dan weer afnemen met een MF doek. Het inwerken is volgens mij niet echt nodig, omdat na een seconde of 10 moest ik al wat harder wrijven om het er af te krijgen. Zijpaneel (tussen de voordeur en motorkap) ook met Lime Prime behandeld. En als laatste de auto in de wax gezet met Collinite no. 845. Eerst het flesje even in een warm bed gelegd om de inhoud vloeibaar te maken. Ongeveer de helft van de motorkap met een zwarte handpad ingesmeerd en 20-25min laten curen. In de tussen tijd ook een deel (1/4) van het dak gedaan. Na 20min was er al een haze te zien op de motorkap, dus afgenomen met een MF doek, en de volgende helft behandeld. Hetzelfde voor het dak. Toen ik bezig was met het laatste deel van het dak begon het te druppelen. Snel alles afgenomen met een MF doek en naar binnen gegaan om alles op te ruimen. Na de regenbui gelijk het resultaat bekeken. Op het dak vormden zich grote druppels, maar niet op elk stuk. De motorkap toonde wel overal hetzelfde patroon. Volgende keer als het weer wel mee zit of ik ergens binnen kan werken ga ik de hele auto aanpakken.