• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chrome sierstrips nooit meer mooi???

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hallo allen,

ik heb eens een vraagje over chrone sierstrips en bumpers.

mijn zwager heeft een mercedes 500 SEL gekocht van 27 jaar oud, deze hebben we samen gepoetst.

dit model heeft echter chrome strips rond de wielkasten, waarvan de toplaag is afgesleten door diverse invloeden in die 27 jaar.

een chrome poetsmiddel brengt de glans niet meer terug...

hebben jullie een oplossing???

een BMW dealer vertelde dat bij een veel jongere BMW dit niet meer mooi te krijgen was.
wat is jullie mening???

alvast bedankt voor jullie reacties

Het hangt er vanaf, als het zo is dat de chroomlaag er vanaf is dan rest maar 1 ding. Demonteren naar de verchromer brengen, ontchromen, polijsten, dan via in totaal 24 baden (ontvetten, reinigen, voorbereiden, vernickelen en verchromen) een nieuwe chroomlaag erop en ze zijn weer nieuw!

Het is staal wat verchroomt is, zelf kun je niet er een nieuwe chroomlaag op brengen, als je dit allemaal niet wilt dan is het zaak het staal te beschermen tegen roest en die hoogglans te vergeten. Of nieuwe kopen natuurlijk.

Waarschijnlijk heb ik hetzelfde probleem met een VW passat. Er zitten ook chrome sierstrips rond de ramen die niet meer zijn zoals ze eruit horen te zien. Het lijkt wel alsof er een soort van witte waas inzit.

Producten geprobeerd:

SSR 1.0 -> geen resultaat (handmatig)
SSR 2.5 -> geen resultaat (handmatig)
All metal polish -> iets beter resultaat. Waas verdwijnt licht maar is binnen enkele dagen weer terug.

Iemand een andere suggestie om te proberen?

Groeten,
Vincent

Probeer het eens met Professional Polish

Ik heb er redelijke resultaten mee behaald. Vergeet niet dat chroom knetterhard is, nog harder dan een gewone lak :!

Op een hoop moderne auto´s zit geen echt chrome meer, maar dit zijn kunststof strips die lijken op chrome, "nepchrome" dus. Probeer dus uit te vinden of het echt of "nep" is.

Ik denk dat er op de Passat nepchrome zit. Werd je doek zwart na het gebruik van All Metal Polish? Zo ja,d an is het metaal, chrome dus, zo niet, dan is het kunststof.

Die 500 SEL heeft wel degelijk chroom bumpers (dus chroom op staal) wanneer deze volledig dof zijn, zit er niets anders op dan opnieuw verchromen. :ja

het is idd echt chroom,

ik zal binnenkort een foto ervan posten.
het zal wel even duren want door gezondheidsklachten is het detailen even op hold gezet.

maar een mercedes van die tijd had nog echte materialen.

die van patrick swazey (of zoiets) uit de film roadhouse! gewoon even voor de beeldvorming

Wat ik al zei, zit het chroom er nog op dan is het gemakkelij kweer tot een hoogglans te poetsen en het eraf dan kun je alleen maar opnieuw verchromen. Dan is het wel zaak dat je het goed voorbereid door het materiaal goed te polijsten. omdat een chroom laag enorm dun is zie je alles eronder, dus helemaal glad polijsten does the trick.

Chromepolish dat ik gebruik is "Peek"polish, voor mijn uitlaten van de motor maar ook de chromen sierstrips op de wagen. 8-)

Poetst, reinigt, herstelt en beschermt minstens 38 soorten materiaal... Messing, koper, roestvrij staal, zilver, goud, chroom, brons, glasvezel, aluminium, (plexi)glas, acrylaat, formica en meer!

Het zuinigste schoonmaakproduct dat er is... Voor alle materialen nog maar 1 product nodig! Laat geen strepen of geurtjes na.

PEEK POLISH weert ongeveer 3 maanden lang een aanslaglaag. Afhankelijk van de omstandigheden kan dit langer of korter zijn. Het verwijdert onder andere: oxidatie, verkleuringen, kalk, corrosie, koolstof, vetten, zoutwaterkringen, bladerafdrukken, boomsappen, insecten, lichte roest, teer, graffiti, markeerstifteninkt, inkt, vingerafdrukken, vlekken van etenswaren, bloedvlekken, rookschade, watervlekken, wax Build-up, Gun Powder Residue, hitteverkleuringen en nog veel meer...

PEEK laat na gebruik een beschermende laag achter bestand tegen verschillende weersinvloeden en zoutwatercorrosie (ook pekel in de winter!).

Hier de link voor het hele verhaal ;)
[mod]commerciele links zijn helaas niet toegestaan. We kunnen hier geen uitzonderingen voor maken. Graag jullie begrip hiervoor[/mod]

Sorry CC, maar jullie hebben het niet