• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chrome velgen

hendrik

Detailing rookie
10 sep 2008
168
0
Hello!

Heeft er iemand ervaring met het 'weer als nieuw' maken van chrome velgen. Het gaat om de volgende:

e8f9_1.JPG


Ik heb er vier van en allemaal zijn ze dof uitgeslagen. Nu heb ik al wat research werk gedaan en een metal polish schijnt niet goed te zijn voor (echt) chroom omdat dit te grof is.

Dus heeft er iemand van jullie advies welk product te gebruiken?
 
Eventueel een chemische polish ,Poorboys proffesional polish. Maar ik durf niet zeker te zeggen dat het perfect zal werken.
De oxidatie (zo lijkt het toch op de foto..?) zal weg gewerkt moeten worden door een polijstmiddel zonder grove korrel.
En de Prof.Polish bevat geen schurende korrel ,dus zou het een oplossing kunnen zijn.

MAAR ik ben er dus niet zeker van..!
 
Meguiars heeft een speciale chroom polish

kijk hier maar ff http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G16108

;)
 
goku3 zei:
Meguiars heeft een speciale chroom polish



;)

laatste stukje vergeten goku3

voila opgelost;) ik weet niet of deze verkrijgbaar is in Benelux.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de carclean shop hebben ze denk ik wel een aantal producten die op chroom ook kunnen:
o.a. https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Chrome_Polish_236ml_5208_100203

Ik dacht ook dat de ssr van poorboys vellig op chroom gebruikt konden worden.
Hier ben ik wel niet volledig zeker van dus best even navragen of wachten op reactie van Tim?
 
Wellicht is de chrome polish van mothers iets, want die van meguiars kan ik in Nederland niet zo snel vinden.

Is er iemand die dit al eerder heeft geprobeerd!
 
Probeer eens een keer de Polishing Soap van P21S.

Dat werkt echt makkelijk en snel. Nadeel is dat je niet te ijverig te werk mag gaan. Je moet weten wanneer je stopt. Anders kan je 'marring' krijgen. Althans, dit is wat op de verpakking staat, ik kan het niet bevestigen of ontkennen.
 
absoluut niet met een schuurkorrel polijsten, maar chemisch oplossen inderdaad.

Genoemde producten zullen denk ik niet voldoende zijn, al kom je voor 90% ver schat ik in.
Gewoon proberen; daar zijn we detailers voor :party: :heart_eyes:

Je kan ze anders altijd nog naar een bedrijf wegbrengen.
 
tinus zei:
Gewoon proberen; daar zijn we detailers voor :party: :heart_eyes:

Daar heb je helemaal gelijk ik, ik krijg ze deze week binnen en zal dan is voorzichtig iets gaan proberen. Heb nog Professional Polish en ga denk ik voor de mothers chrome polish.

Ik zal proberen om er een klein verslagje van te maken!