• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom grill

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
43
Heb op mijn BMW E90 chroom op mijn luchtinlaat roosters zitten, is op kunststof.

Wil hiervoor een cleaner zonder korrel, zit een soort van aanslag op, wat kan ik gebruiken?

Hier zie je de grille.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groet, F.

Hoi, Filip, krijg je het er niet af met APC. Dit lukte ons een tijdje geleden met een Jaguar. Daarna hebben we er een laagje wheelsealant overgezet.

Je kan de grille met Poorboys World Professional Polish behandelen.

Dit is een polijstmiddel op chemische basis zónder korrel erin. :-)^

Professional Polish is de beste en meest veelzijdige polish die beschikbaar is. Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen. • Bevat geen wax • Bevat geen siliconen • Bevat geen UV bescherming • Veilig voor blanke lakken • Voor een ultiem heldere afwerking • Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops • Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten. • Geschikt voor metaal • Geschikt voor chroom • Geschikt voor plastic • Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw • Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer • Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen) • Maakt zo goed als een einde aan waterkringen

Ik heb geen Prof. Polish meer, zou Lime Prime Lite een oplossing kunnen bieden, zitten geen korrels in.

:rules

nicknameless zei:
Je kan de grille met Poorboys World Professional Polish behandelen.

Dit is een polijstmiddel op chemische basis zónder korrel erin. :-)^

En daarna?

Een gewone wax of sealant? Wat adviseer je?

Hartelijke groet,
Kees.

Bij gebrek aan Prof Polish, kun je ook prima Meg's (step1) PaintCleaner gebruiken, voor mijn gevoel iets minder krachtig dan Prof. Polish, maar werkt nog steeds erg goed.
Ik gebruik het best vaak.

In hoeverre Lime Prime Lite gaat werken weet ik niet, ik zou dan eerder de "gewone" Lime Prime nemen.

Achteraf neem ik de delen gewoon mee met waxen.

shaguar zei:
En daarna?

Een gewone wax of sealant? Wat adviseer je?

Hartelijke groet,
Kees.

Inderdaad daarna gewoon een wax en/of sealant gebruiken. :ja

Je zou het met de Dodo Juice LPL kunnen proberen, dit is ook een cleaner zonder schuurkorrel erin.