• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom lijsten .

Dennis spiel

Detailing rookie
22 jun 2019
7
15
44
Kampen
Goedemiddag.
Ik lees hier veel over Chroom lijsten , maar ik kom er nog niet uit .
Zoals bij zoveel mensen zijn Mn chromen raam lijsten lekker dof en vol watervlekken .
Maar welk middel raden jullie aan om dit weer netjes te krijgen .

Alvast bedankt .
 
Dank voor jullie reacties .
Heb nog niks in huis behalve alle polijst middelen voor de lak .
Denk dat ik maar voor de poor boys ga

bedankt
 
@Dennis spiel ,
-PB prof polish is een cleaner
-Monello finale is een polijstmiddel welke een cleaner en een lichte polijstkorrel bevat.
Hou je centen in je zak en kijk eerst eens met Finale wat het resultaat is zou ik zeggen die milde polijstkorrel gaat je hooguit helpen om je resultaat te behalen tis echt niet zo dat je die “chromen” delen aan het wegslijten bent.
 
  • Leuk
Reactions: Dennis spiel
Ik kan alleen maar bijtreden wat hierboven al geschreven is. Ik gebruik ook meestel PB prof polish, maar zoals Ric325i zegt kan het ook met een licht polijstmiddel zoals Monello Finale. Het is dus eigenlijk gewoon een kwestie of je wat wil aanschaffen of een oplossing zoekt met wat je al hebt ;) .

En de PB prof polish is wat mij betreft nooit weggegooid geld. Ik gebruik het vaak om allerlei kleine dingen mee schoon te krijgen, of zelfs op glas.
 
  • Leuk
Reactions: Dennis spiel
Waarom zou je ze twee keer doen?

Ik pak meestal overigens een witte handpad en prof polish, da’s hier voldoende.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Het ligt er ook maar net aan wat de staat is van het chroom. ;)

Als je wilt reinigen, dan zou een paint cleaner of fijn polijstmiddel voldoende kunnen zijn.
Als de boel defecten heeft, dan zou een fijn polijstmiddel of iets grover voldoende kunnen zijn.
 
Ik plak het “chroom” niet af en gebruik slechts een finishing polish omdat ik niks wil corrigeren. Volgens mij zit er ook een laagje over het “chroom” heen. Een verchroomd deel is keihard trouwens dus of correctie mogelijk is?

Afplakken is in mijn geval niet nodig omdat het chromen gedeelte iets hoger ligt als de lak en ik beide delen afzonderlijk kan behadelen.