• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën C1 Wit (Iron-X promo)

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Vanavond in relatief korte tijd een aardig resultaat behaalt met de nieuwe witte Citroën C1 van de vrouw.

Stappen:

- Foamen
- APC op moeilijke plekken
- Afspuiten met HD
- Volledig in de Iron-X
- Afspuiten met HD
- Wassen
- Afspoelen
- Drogen
- Sealer/Glaze
- Wax

Auto zag er redelijk vies uit. De LM velgen waren er ook erg aan toe aangezien er moeilijk bereikbare plekjes op zitten.
Na de auto in de foam te hebben gezet heb ik de emblemen en moeilijk bereikbare plekken met een kwast en APC schoongemaakt.
De Velgen heb ik met APC behandeld en met de EZ Wheel Brush schoongemaakt.
Vervolgens Iron-X niet alleen op de velgen maar ook op de gehele auto gespoten.
Ik dacht dat het allemaal wel meeviel bij een nieuwe auto maar de foto's zeggen toch echt iets anders.
Op verschillende plekken zaten nog lijmresten van de beschermfolie. Deze heb ik verwijderd met APC.
Vervolgens de auto helemaal gewassen met Mothers Wash en afgespoeld met water.
Auto gedroogd met MF droogdoek.
Geen gekke dingen, de lak was nog in prima conditie (goh) dus geen noodzaak om er met de DAP over te gaan.
Aangezien het een witte auto is heb ik eerst de Mothers Sealer/Glaze aangebracht. Met de PB Deluke Mega Mega Towel afgenomen om de wax aan te kunnen brengen. Voor de Wax heb ik de Mothers Wax gebruikt (Step3). Net als de Sealer/Glaze heb ik deze aangebracht met de fingermitt van DJ.
Heerlijke mitt om een wax mee aan te brengen. Deze raad ik iedereen toch wel aan!

Eenmaal klaar met de C1 was het helaas al aardig donker dus aftershots niet goed kunnen maken.
Wel een reflectieshot in het donker gemaakt, ziet er nog aardig uit ook!

Hieronder volgen de foto's van het voor en na:

Voor:

_DSC0003_004.webp


_DSC0001_000.webp


_DSC0002_003.webp


_DSC0004_006.webp


_DSC0005_008.webp


_DSC0006_010.webp



Iron-X aan het werk! Dit had ik niet verwacht bij een nieuwe auto! ]-0

_DSC0007_012.webp


_DSC0008_015.webp


_DSC0009_016.webp


_DSC0011_021.webp


_DSC0012_022.webp


_DSC0013_024.webp


_DSC0014_026.webp


Na het wassen:

_DSC0017_033.webp


_DSC0018_034.webp


_DSC0019_037.webp


_DSC0020_038.webp


_DSC0021_040.webp


Helaas van na het waxen alleen een reflexieshot:

_DSC0024_046.webp



Hopelijk hebben jullie genoten van deze Quick Detail :ja
 
mooi resultaat john voor een quick detail :-)^

zitten trouwens ook leuke velgen onder, heb ik nog nooit eerder gezien :love
 
RST-Smurf zei:
Bekende soort wagens:lol

En ik schrik er niet meer van wat er van eeen nieuwe wagen afkomt met Iron-X8d

Hoe verwijder jij de lijmresten? Denk dat er iets beters moet zijn dan APC zonder de lak aan te tasten.

Paulus de Boskabouter zei:
Waarom niet gekleid?

Gewoonweg geen tijd voor gehad. Heb de klus in ong. 3 uurtjes geklaard. Binnenkort ga ik de lak nog eens goed bekijken dan zal kleien wel aan de orde zijn.


The Volvoboy zei:
Maar zie ik nu slaglood aan de buitenkant van de velgen?

Pff inderdaad slaglood. Deze zitten er standaard vanaf fabriek op. Aangezien het 15" LM velgen zijn is er weinig ruimte bij de voorste remblokken.
Ik heb het gevoel dat dit de reden is dat men slaglood gebruikt.

henriant zei:
Zitten trouwens ook leuke velgen onder, heb ik nog nooit eerder gezien
Sportvelgen, extra optie vanaf fabriek ,^^ Geeft zo'n autootje toch een iets mooiere uitstraling :love
Net als de half lederen bekleding i.c.m. alcantara, heerlijk!! ;-)
 
RST-Smurf zei:
Gebruik meestal een beetje wasbenzine met een microvezeldoek.Wel voorzichtig , lak kan wat aan de zachtere kant zijn;)

Zekers geen thinner gebruiken
Eehmz.... Valet Pro tar & glue remover.... :weetniet


:-)^
 
mooi gedaan !

Mocht ik jou zijn verwijder ik achteraan op de wagen de merknaam, type-aanduiding & logo :)
 
johnwoo zei:
Pff inderdaad slaglood. Deze zitten er standaard vanaf fabriek op. Aangezien het 15" LM velgen zijn is er weinig ruimte bij de voorste remblokken.
Ik heb het gevoel dat dit de reden is dat men slaglood gebruikt.

Zo te zien kan daar best plaklood aan de binnenkant van de velg hoor, die dingen zijn ongeveer 1 mm dik ;)

(btw, het zijn 14'' velgen :-" )
 
ze gebruiken slaglood als er een rand is om het erop te slaan. Er zit pas plaklood op vanaf fabriek wanneer het echt niet anders kan..